דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות לנתניהו: ללא הגדלה מסיבית של תקנים צפויה קטסטרופה

ענבל חרמוני דורשת מראש הממשלה להוביל תכנית חירום לאומית, שתכלול תוספת של כ-5,000 תקני עובדים סוציאליים בשירות הציבורי | "אם הממשלה לא תפעל כבר כעת, נעמוד בפני מצוקות הולכות ומחריפות בתום מצב החירום"

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
הדס יום טוב

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, שלחה היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, המתריע מפני כאוס וקריסה של השירותים החברתיים לאחר הלחימה אם לא יתוקצבו כיאות. חרמוני תובעת מראש הממשלה לקבל החלטה על תכנית חירום לאומית לחיזוק השירותים החברתיים שתכלול הגדלת תקני העובדות והעובדים הסוציאליים בשירות הציבורי ב-50%. זאת בהמשך לקריאת האיגוד שבראשה לעובדים סוציאליים בשוק הפרטי לעבור למגזר הציבורי, ולכלל העובדים הסוציאליים לעבוד רק בשכר.

"אנחנו צופים קטסטרופה כללית בתחומי הרווחה ובריאות הנפש בתום מצב החירום", כותבת חרמוני, ומוסיפה: "הצרכים הפסיכו-סוציאליים והרגשיים הנגלים תוך כדי אירוע החירום הם כאין וכאפס לעומת אלו שיתגלו לאחר מכן."

חרמוני מציינת כי הפגיעה הקשה ביותר היא במשפחות ההרוגים, החטופים, הנעדרים והנפגעים, ובתושבי הנגב המערבי שפונו – פגיעה שלאור ממדי המלחמה והיקפי השכול נעשתה נחלת אלפים רבים. היא מציינת שגם תושבים מיישובים נוספים שפונו חוו טראומה, וכן שישראלים רבים סובלים מפגיעה כלכלית ונפשית עקב הרס בתיהם ורכושם.

לנוכח המצב, איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים דורש מראש הממשלה הגדלה מאסיבית של התקנים במערכות השירותים החברתיים: הרווחה, בריאות הנפש, הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון. על פי האיגוד, יש צורך להגדיל בכ-50% את תקני העובדות והעובדים הסוציאליים בשירות הציבורי, תוספת של כ-5,000 משרות, תוך תיעדוף לערים וליישובים שספגו פגיעה חריפה יותר במלחמה.

עוד דורש האיגוד קליטה מיידית של אנשי ונשות מקצוע הפועלים כעת בהתנדבות לעבודה בשכר (גם אם זמנית); קליטה מחודשת לשירות הציבורי של עובדים סוציאליים גמלאים; קליטה מיידית לשירות הציבורי של בוגרי תואר ראשון בעבודה סוציאלית, שטרם נרשמו בפנקס העו"ס במשרד הרווחה כמאושרים לעבוד במקצוע; וכן את זירוז הליכי הרישום. האיגוד קורא גם לאימוץ תכנית שתעודד כניסת עו"סים לשירות הציבורי ותפעל למניעת שחיקתם, ומזהיר מגל נטישה של המקצוע או של השירות הציבורי בתוך מספר חודשים.

חרמוני מביעה דאגה מאובדן אמון כולל של אזרח ישראל במדינה ומוסדותיה. לדבריה, "על מנת שהממשלה תעמוד בחובתה כלפי הציבור, עליה לעבות את מערכות הרווחה, הביטוח הלאומי ובריאות הנפש."

חרמוני הזהירה ש"אם ממשלת ישראל לא תפעל כבר כעת באשר לתוכנית היציאה מתקופת החירום, נעמוד בפני מצוקות הולכות ומחריפות, אשר יקבלו ביטוי, בין היתר, בקושי להשתלב בשוק התעסוקה, באלימות ובהתנהגות עוברת חוק, באלימות במשפחה כלפי ילדים ונשים, בהחרפה של מצבי בריאות נפש קיימים כגון חרדה, דיכאון וקושי לתפקד, באובדנות ובהתמכרויות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!