זכויות להט"ב

זכויות להט"ב / משרד החינוך יגדיל את תקציב ארגון הנוער הגאה

אחרי מאבק בן מספר שבועות של פעילי הארגון, עלה תקציב הארגון בכ-200 אלף ש"ח. מועצת ארגוני הנוער תעביר באופן וולונטרי 150 אלף שקלים נוספים לטובת הארגון. בסיוע כסף שגויס במימון יסיים הארגון את שנת 2016 ללא גירעון

חניכי איגי (תמונה מעמוד הפייסבוק של איגי)
חניכי איגי (תמונה מעמוד הפייסבוק של איגי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר החינוך נפתלי בנט הורה על הגדלת תקציב ארגוני הנוער בעשרה מיליון שקלים. בין יתר הארגונים, יעלה גם תקציבו של ארגון הנוער הגאה (איגי) שנאבק בשבועות האחרונים למימוש הבטחת השר להגדלת תקציבו אחרי רצח שירה בנקי.

"חינוך לערכים חשוב לא פחות מחינוך למדעים" אמר בנט, "אני מאמין מאוד בארגוני הנוער כמי שמובילים ומקדמים את החינוך לאהבת הארץ, תרומה למדינה ולחברה וגיוס משמעותי לצה"ל. ארגוני נוער מכל המגזרים בונים מסגרות אחה"צ איכותיות וערכיות לילדים ובני נוער".

"לכן" הוסיף, "מיום כניסתי לתפקיד הגדלנו את תקציבם מ-19 מליון שקלים ל-45 מליון שקלים, זאת לצד הגדלה משמעותית גם של מסגרות החינוך הבלתי פורמלי הנוספות ובהן: תנועות הנוער, המכינות הקדם צבאיות, שנות השירות ותחום השל"ח והטיולים. אנחנו נבנה כאן דור על ציונות ומצוינות. מצוינות במתמטיקה, אנגלית ומדעים אך לא פחות מכך חדור בערכי הציונות".

הגדלת התקציב תיכנס לתוקפה כבר החודש, ותכלול את הרחבת הפעילות של כלל ארגוני הנוער, בהם: נוער מד"א, אחרי, בנות בתיה, ארגון נוער לתת, צופי השלום ובכלל זה גם את הרחבת הפעילות של איגי, כפי שהתחייב השר. במשרד החינוך הודו גם לח"כ מירב בן ארי אשר סייעה ותרמה לקידומו של המהלך.
באיגי אמרו ל'דבר ראשון' כי הגדלת תקציב ארגוני הנוער תגדיל את תקציב הארגון בכ-200 אלף שקלים. לדבריהם, הוסכם במועצת ארגוני הנוער להעביר באופן וולונטרי 150 אלף שקלים נוספים לטובת הארגון,  במטרה לאפשר לו לסגור את הבור התקציבי שנוצר עם הצטרפותם של ארגוני נוער נוספים ביניהם מתחלקים כספי תקנת ארגוני הנוער. לצד זאת אספו פעילי הארגון כ-150 אלף שקלים. במכתב ששלח מנכ"ל הארגון רן לייבל לפעיליו נכתב כי הארגון יוכל לסיים את שנת 2016 בלא גרעון.

ביום רביעי שעבר הצהיר שר החינוך נפתלי בנט, בתשובה לשאילתה של ח"כ מיכל רוזין (מרצ), כי המשרד פועל לקביעת תקנה תקציבית ייחודית לתקצוב ארגוני חינוך להט"ביים.

חשיבותם של ארגוני החינוך הגאים מודגשת על רקע אובדנה של הפעילה הטרנסג'נדרית והפאנסקסואלית דןוג,  ששמה קץ לחייה ביום שישי האחרון. בין היתר מפעילה האגודה למען להט"ב את קו התמיכה "יש עם מי לדבר", וארגון איגי אף הוא נרתם כדי לתת אוזן קשבת לחניכיו ולחבריו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!