דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות להט"ב

זכויות להט"ב / קמפיין מחאה על הקיצוץ בתקציב ארגון הנוער הגאה

למרות הבטחת שר החינוך בנט להגדיל את תקציב הארגון, התבשרו הפעילים בשבוע שעבר על קיצוץ. משרד החינוך : "פועלים למצוא פתרון לבעיה"

חניכי איגי (תמונה מעמוד הפייסבוק של איגי)
חניכי איגי (תמונה מעמוד הפייסבוק של איגי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אחרי דקירתה למוות של הנערה שירה בנקי במהלך מצעד הגאווה בירושלים ביולי 2015, הורה שר החינוך נפתלי בנט לבכירי משרדו להכין תכנית פעולה למאבק באלימות ההומופובית. על פי הפרסומים, הוראתו של השר כללה, בין היתר, גם הגדלה משמעותית של תקציב ארגון הנוער הגאה איגי. "אנו מגיבים בפעולות ולא רק בדיבורים, על מנת לחזק ולתת כלים לבני נוער הסובלים מגזענות והומופוביה בבתי הספר", אמר אז בנט.

עם זאת, בשבוע שעבר נדהמו אנשי הארגון לגלות כי לא רק שתקציבם לא גדל, הוא עומד להיות מקוצץ. לדבריהם, בשנת 2016 עמד תקציב הארגון על 750 אלף ש"ח, זאת לעומת 950 אלף ש"ח בשנת 2015.

לטענת הארגון, קיצוץ שכזה עשוי לפגוע ואף להוביל לסגירה של חלק מפעילויות הארגון המהווה, במקומות רבים ובייחוד בפריפריה, את המענה היחיד לאתגרים העומדים בפני בני נוער להט"בים. במהלך השנה החולפת אף הרחיב הארגון את פעילותו, תוך הסתמכות על הבטחות משרד החינוך להגדלת התקציב. על פי הערכות הארגון, נוצר כתוצאה מכך בור תקציבי העומד 400 אלף ש"ח.

כעת יוצאים פעילי הארגון וחניכיו יוצאים לקמפיין בעל מטרה כפולה – להפעיל לחץ על משרד החינוך לממש את הבטחותיו, ולגייס מהציבור כספים שיסייעו למזער את הנזק התקציבי שנוצר בעקבות הקיצוץ. הקמפיין מתנהל תחת ההאשטאג #הבטחות_צריך_לקיים.

ביום רביעי בשבוע שעבר הסביר השר בנט, בדף הטוויטר שלו, כי כלל ארגוני הנוער מתוקצבים מתקציב אחד שעלה מ-19 מיליון ש"ח ל-35 מיליון ש"ח. אולם הצטרפותם של ארגוני נוער נוספים הובילה לחלוקה מחדש של הכסף, מה שהוביל לירידה בתקציב של איגי. "זה ממש לא בסדר. זה לא צריך לעניין את איגי", כתב בנט, "הכסף קיים, הבעיה היא מכניקת ההעברה. אנו פועלים כדי לפתור את זה".

משרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד מעוניין לחזק את פעילותו החשובה של ארגון הנוער הגאה, ופועל כדי להגדיל את תקציבו. איגי הוא ארגון נוער שמתוקצב בתקנה משותפת עם כלל ארגוני הנוער ("אחריי!", נוער מד"א…), ואין דרך לתקצב ישירות ארגון בודד. בעקבות הפגישה שהשר בנט קיים עם הארגון, הוא הגדיל לכלל הארגונים את התקציב, ותקציבם אמור היה לגדול בהתאמה. התקציב של כלל ארגוני הנוער עמד בתחילת 2015 על 19 מיליון שקל, בסוף 2015 הוא זינק ל-29 ובשנת 2016 הוא גדל ל-35 מיליון. אלא שבינתיים נוספו ארגונים נוספים לתקנה התקציבית והכסף התחלק על פני יותר גופים, כך שבפועל איגי תוקצבו בפחות. טענת איגי בהחלט מוצדקת, הכסף קיים, והמשרד פועל כדי למצוא פתרון לבעיה".

גילוי נאות: לכותב קשרי משפחה למתנדב בארגון, המועמד לתפקיד בשכר

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!