דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
30.5°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 35.0°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 29.9°צפת
  • 32.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מאות בלווייתה של לוחמת מג"ב שי גרמאי; אחיה: "הייתי כל כך גאה בך, ולא הספקתי להגיד לך"

גרמאי, בת 19, נהרגה בפיצוץ מטען בפעילות מבצעית במחנה הפליטים ג'נין | הלווייתה נערכה בעברית ובאמהרית בבית העלמין בכרמיאל | אמה, ורד, ספדה לה בדמעות: "היד שלך היתה קרה, ותמיד היית כל כל חמה"

טקס הלוויה של סמ"ש שי גרמאי בבית העלמין בכרמיאל (צילום: יהל פרג')
טקס הלוויה של סמ"ש שי גרמאי בבית העלמין בכרמיאל (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

מאות השתתפו היום (ראשון) בלווייתה של לוחמת מג"ב סמ״ש שי גרמאי, שנפלה בפעילות מבצעית במחנה הפליטים ג'נין. גרמאי הובאה למנוחות בבית העלמין בכרמיאל, בנוכחות בני משפחתה, חברותיה וחבריה לפלוגה כ״ג במג"ב איו״ש, חבריה ללימודים מבית הספר 'כרמים' בעיר, קייסים, תושבי העיר ואישי ציבור, בהם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והשרה פנינה תמנו-שטה. הטקס נערך באמהרית ובעברית.

״אני עובד קרוב, כל יום שישי אני אבוא לבקר אותך״, הבטיח בקול רועד שלומי גרמאי, אביה של שי. הוא סיפר על ההפתעה שרצה להכין לשי כשתחזור הביתה, ועל התכנון לנסוע לראות את סבא וסבתא בקריית גת. ״אני גאה בך, ואוהב אותך בת יחידה שלי", אמר, "תמיד היינו דומים אני ואת באופי".

טקס הלוויה התקיים בעברית ובאמהרית (צילום: יהל פרג')
טקס הלוויה התקיים בעברית ובאמהרית (צילום: יהל פרג')

קייס מחוז חיפה אפרים לאווי, ניחם את המשפחה והמשתתפים בעזרת מגאפון כשהוא עומד מחוץ לבית הקברות, משום שאסור לו לדרוך בבית הקברות. ״שי היקרה, נכדתה של רחל הצדיקה, הגיעה אלי ללמוד את השפה האמהרית והתרבות שלה כשהייתה בת 12. היא בחרה ללכת בדרך לא ברורה מאליה, למג"ב״.

כל המספידים התייחסו לבחירתה של גרמאי להתגייס כלוחמת מג״ב. דן, אחיה הבכור, ספד: ״הלכת למג"ב כי רצית להמשיך את הדרך שלי, הייתי כל כך גאה בך, ולא הספקתי להגיד לך״.

סמ"ש שי גרמאי ז"ל (צילום: משטרת ישראל)
סמ"ש שי גרמאי ז"ל (צילום: משטרת ישראל)

ניראל, אחיה, אמר בקושי: "שי אחותי היקרה, כששמעתי בבוקר חשבתי שמשקרים לי. לא חשבתי שאראה אותך קבורה. בהתחלה ההורים אמרו לך לא ללכת למג"ב, אבל בכל זאת הלכת כמו גיבורה, היינו גאים בך אבל עדיין חששנו. בטוחים שאת שומרת עלינו מלמעלה".

ראש העיר כרמיאל, משה קונינסקי, סיפר שפגש את שי באירוע לקראת גיוס שערכו בעיר: ״שי אמרה לי בנחרצות – אני במג״ב ויהי מה״.

(צילום: יהל פרג')
(צילום: יהל פרג')

האם, ורד, לא עצרה את הדמעות, וסיפרה שלא הספיקה להיפרד ממנה, "היד שלך היתה קרה, ותמיד היית כל כל חמה".

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, אמר מעל קברה של גרמאו: "איבדנו לוחמת גיבורה. במהלך חרבות ברזל איבדנו 60 שוטרות ושוטרים, 19 מהם ממג"ב. חברייך מספרים על לוחמת אמיצה, שנבחרה כמצטיינת בחטיבה בראש השנה האחרון".

סמ"ר גאיה דרעי, המפקדת של שי נפרדה ממנה בבכי: "מחבורה של חמש הפכנו לארבע. היית קרן האור שלנו, שמחזיקה אותנו כשהכול הולך להתמוטט, היתה לי זכות לפקד עליך״.

(צילום: יהל פרג')
(צילום: יהל פרג')
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!