דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
20.7°תל אביב
  • 15.6°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 26.2°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

חג הפסח / מכירת חמץ אונליין

Jewish holiday Passover background with matzo, seder plate, wine and tulip flowers on wooden table. Top view from above.
   קרדיט: https://depositphotos.com/
Jewish holiday Passover background with matzo, seder plate, wine and tulip flowers on wooden table. Top view from above. קרדיט: https://depositphotos.com/

 

בימים כתיקונם, נוהגים יהודים רבים להגיע אל הרב בבית הכנסת ולבצע את מכירת החמץ שברשותם טרם חג הפסח. אלא שבשנים האחרונות התעורר הרצון להנגיש את פעולה זו גם לאנשים שאינם מסוגלים להגיע באופן עצמאי לבית הכנסת מפאת בעיה, מחלה, לוח זמנים צפוף ואפילו על מנת להימנע מסיכונים הכרוכים במחלת הקורונה.

באתר כיפה תוכלו לבצע מכירת חמץ אונליין בקלות ובמהירות וכך לעבור את חג הפסח כהלכתו ומבלי לעבור על האיסורים האמורים בו.

מכירת חמץ באינטרנט במהירות ובפשטות

חג הפסח שייחגג השנה בי"ד בניסן 27.3.21 דורש היערכות ייחודית לאור הקורונה והשפעותיה. המשק שנפתח בסמוך להיערכויות החג מאלץ אותנו להתמודד עם לוח זמנים גדוש וצפוף. בנוסף לכך, ישנו גם הצורך להימנע עדיין מסיכונים בריאותיים מיותרים. לאור אלו, האינטרנט הופך למקום אידיאלי לביצוע פעולות שונות, לרבות מכירת החמץ אונליין בפיקוחו והנחייתו של הרב אליקים לבנון שליט"א.

בקרו באתר כיפה לפרטים בנוגע לרב ומינויו כשליח לביצוע הפעולה ההלכתית המורכבת. תוכלו לעיין בייפוי הכוח ובטופס החתימה המאפשרים לרב למכור בעבורכם את החמץ ולקבל מענה לשאלות נוספות.

מדוע צריך למכור חמץ?

זוהי איננה חובה, אך היא נולדה כתוצאה מאיסור הפסח: עד י"ד בניסן בחצות, כל יהודי אמור להשבית את החמץ שברשותו ולקיים את מצוות ביעור החמץ בעבור מעט החמץ שעוד נותר. אלא שבשנים האחרונות מגלים עוד ועוד אנשים כי ברשותם מלאי גדול מאוד של חמץ, שלא ניתן לסיים בתכנון ארוחות או בנתינתו כתרומה לנזקקים (כשלעצמה פעולה שתורמת לנפש שלנו בחגים).

מאחר ומדובר בחמץ בעל שווי כספי, מתגברת על כך ההלכה באמצעות היתר למכירתו לגוי, כך שהחמץ יוחזק בבעלותו של הגוי וימנע מיהודים להפר את האיסור החמור. ירצה היהודי לקנות בחזרה את החמץ מן הגוי? יוכל לעשות זאת לאחר החג.

למי זה מתאים?

כל אדם שמגלה בסמוך לחג הפסח כי ברשותו כמות גדולה של חמץ בעלת שווי כספי, יוכל למכור אותו ולקבל בעבורו תמורה. חשוב לציין כי אתר כיפה איננו מיועד לסוחרים או בעלי עסקים לממכר מזון שברשותם מלאי מסחרי משמעותי והוא פונה לאנשים פרטיים המתגוררים בישראל ומעוניינים למצוא פתרון למלאי החמץ הקיים אצלם, מבלי לעבור על איסורי פסח.

הדבר מתאים כמובן לכל מי שלא הספיק לסיים את מלאי המזון המכיל חמץ לפני החג ובמטרה להימנע מהפסד. גם אם מדובר במכירה של מעט חמץ כמו למשל חבילת וופלים וחבילת איטריות בסך הכל, רשאי, שכן לא קיים הבדל בין מכירה מועטה או מרובה של חמץ. הנוהג מומלץ לכולם מאחר וקיימים דברי מזון, טעימות ותרופות שיש ספק שמא התערבבו עם חמץ ואין כל צורך לאבדם כתוצאה מאותו הספק.

מהו חמץ?

דבר חמץ מוגדר ככל אחד מחמשת מיני דגן – חיטה, שעורה, שיבולת שועל, כוסמת ושיפון – שבא במגע עם מים לאחר שנעקר מהאדמה ושהה ללא לישה במשך 18 דקות ויותר. הן משקאות והן דברי מזון מכילים חמץ כלשהו מאלו ולכן מוצרים כמו שמרים, בירה, וופלים, פסטה ולחמים הם בבחינת חמץ ואין להחזיק אותם במהלך ימי הפסח.

מכירת חמץ אונליין על ידי רב

מכירת דברי החמץ באינטרנט ובכלל, מתבצעת רק דרך רב בקיא המוסמך להלכה מורכבת זו. הרב משמש למעשה כשליח והרי ששליחות על פי דין מתרחשת ללא עדים וללא קניין, באמצעות אמירה שבעל פה בין אדם לחברו.

מכאן שמכירת החמץ באתר כיפה ממנה באמצעות מילוי הטופס את הרב עצמו כשליח וכך הוא יוכל לבצע את המכירה ולדאוג לכל הנוגע אליה. יש להשאיר את פרטי המוכר באתר לרבות כתובתו, שמו, מיקום החמץ בביתו וכתובת הדואר האלקטרוני שלו.

מאחר וחג פסח לשנת 2021 חל במוצאי שבת, המכירה באתר תבוצע עד לתאריך י"ג בניסן – 26.3.21 (שישי) עד שעה 10:00 בבוקר.

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!