דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

לימודי רפואה: מה בדיוק לומדים?

(קרדיט: pixabay)
(קרדיט: pixabay)

תוכנית הלימודים ללימודי רפואה בישראל היא תוכנית יוקרתית ומבוקשת מאוד, כאשר הלימודים מתקיימים במסגרת מסלול ארבע שנתי באוניברסיטה. תוכנית הלימודים מיועדת לבוגרי תואר ראשון שסיימו בהצלחה את 7 קורסי הליבה, כל עוד הם עומדים בתנאי הקבלה.

תנאי הקבלה ללימודי רפאה – מידע כללי

חשוב לציין כי בישראל יש שתי תוכניות עיקריות ללימודי רפואה – תוכנית לימודים רגילה המתפרשת על פני 6 שנים וכן תוכנית לימודים מקוצרת במסלול ארבע שנתי. כדי להתקבל לתוכנית הארבע שנתית ללימודי רפואה המועמדים והמועמדות חייבים לעמוד בתנאי הקבלה שנקבעו על ידי בית הספר לרפואה באוניברסיטה. תנאי הקבלה הם לרוב בוגרי תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג עם ממוצע ציונים סופי של 80 לפחות, או בוגרי תואר ראשון רלוונטי עם ממוצע ציונים סופי של 67 לפחות כל עוד יש למועמד תואר שני עם ממוצע ציונים סופי של 90 לפחות.

כמו כן, כדי להתקבל למסלול ה-4 שנתי ללימודי רפואה המועמדים והמועמדות חייבים להשיג פטור אקדמי מלימודי אנגלית עוד בלימודי התואר הראשון או ציון 134 ומעלה במבחן אמיר או במבחן אמיר"ם, ציון 134 לפחות במבחן יע"ל (תנאי עבור מועמדים ומועמדות שלמדו תואר ראשון במוסד אקדמי שאינו מלמד בשפה העברית), ובנוסף עליהם לסיים בהצלחה את קורסי הליבה במקצועות כגון: מתמטיקה, פיזיקה למדעי הרפואה, פסיכולוגיה כללית, ביוכימיה, ביולוגיה של התא, ביולוגיה מולקולרית, גנטיקה, מיקרוביולוגיה בסיסי (מבוא), פיזיולוגיה בסיסית (מבוא) וסטטיסטיקה.

תוכנית לימודים יוקרתית – מה לומדים?

תוכנית הלימודים בלימודי רפואה מותאמת לתוכניות הלימוד המתקדמות והאיכותיות ביותר בבתי הספר המובילים ללימודי רפואה ברחבי העולם. התוכנית מיועדת להכשיר את הסטודנטים לטיפול כוללני ומקיף בחולים, תוך הטמעת הישגי המחקר בתחומי הרפואה המותאמת אישית והדיגיטלית במסגרת הטיפול בחולים.

במסגרת לימודי רפואה במסלול ה-4 שנתי לומדים במהלך השנה הראשונה קורסים ומקצועות כגון: אנטומיה, אמבריולוגיה, גנטיקה רפואית, היסטולוגיה, סטטיסטיקה רפואית, מבוא לאימונולוגיה רפואית, חינוך רפואי, אתיקה ומשפט, פתולוגיה כללית, נוירו אנטומיה, מיקרוביולוגיה קלינית, ביואינפורמטיקה וכריית מידע רפואי, פרמקולוגיה קלינית, אפידמיולוגיה ובריאות הציבור ועוד.

החל מהשנה השנייה ללימודי רפואה הסטודנטים והסטודנטים לומדים קורסים כגון: מערכת הנשימה, מערכת העצבים והנפש, מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העיכול, מערכת אימונולוגיה ומחלות זיהומיות, מערכת הכליה ודרכי השתן, מערכת הרבייה, מערכת אנדוקרינית, מערכת השלד, השרירים והעור, מערכת אונקולוגיה והמטולוגיה, רפואה קלינית, כירורגיה, רפואת ילדים, אורתופדיה (מבוא), רפואה פנימית, גניקולוגיה ומילדות, הרדמה, טיפול נמרץ, רפואת משפחה, פסיכיאטריה, נוירולוגיה, רפואה דחופה, אורולוגיה, אך אוזן גרון (אא"ג), גריאטריה, עיניים ועוד.

במסגרת תוכנית הלימודים משתתפים במפגשים לימודיים שונים במהלך שנות הלימוד, ובנוסף חובה להשתתף בלימודים הקליניים המתקיימים במגוון בתי חולים בארץ, כולל בתי חולים לבריאות הנפש.

בחינות גמר והתמחות מעשית

בוגרי לימודי רפואה במסלול הארבע שנתי באוניברסיטה נדרשים לעבור בחינות גמר ארציות ברפואה, הבחינות מתקיימות בפקולטה עצמה, וכל בחינה מבוססת על הסילבוס בהתאם למקצוע הלימוד. ציון המעבר של בחינות הגמר ברפואה הינו 60%. כדאי לדעת כי סטודנט שנכשל בבחינה במועד א' רשאי לגשת לבחינה במועד ב', אם הוא נכשל בשני המועדים עליו לחזור על סבב הלמידה במקצוע שבו הוא נכשל.

לאחר מעבר מוצלח של בחינות הגמר הסטודנטים ממשיכים לשנת התמחות (סאטז') ורק בסיומה הם מקבלים תואר יוקרתי של ד"ר לרפואה, ובנוסף הם זוכים לרישיון לעסוק ברפואה בישראל. בסיום המסלול ניתן להמשיך להתמחות מקצועית באחד ממקצועות הרפואה. הבוגרים זוכים להכשרה מקצועית מקיפה ומעמיקה הכוללת חדשנות מדעית בעולמות הרפואה והטיפול.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!