דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

רוני זהבי, מנכ"ל היי בוב: מה יקרה בשוק ה-HR בחודשים הקרובים

קרדיט התמונה של רוני זהבי: עמית שעל
קרדיט התמונה של רוני זהבי: עמית שעל

באוקטובר האחרון הודיעה חברת הייבוב, המפתחת תוכנה לניהול עובדים בארגונים גלובליים, על גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.65 מיליארד דולר, והפכה באופן רשמי לחד קרן. בכתבה זו רוני זהבי, מנכ"ל חברת היי בוב, יספר מה לדעתו יקרה בשוק ה-HR בחודשים הקרובים.

"בתחילת משבר הקורונה, מנתה החברה שלנו, שהקמנו ב-2015, כ-120 עובדים, וכיום כבר עובדים בה 450. עד סוף השנה אני צופה שמצבת העובדים תגדל עוד יותר ותעמוד על 650".

היי-בוב היא דוגמה לסטארט-אפ מצליח בתחום ה-HR tech שצמח בחדות בתקופה האחרונה. לפי הערכות שונות, הושקעו בתחום הזה בעולם 17 מיליארד דולר רק בשנה האחרונה, בהשוואה ל-5 מיליארד דולר ב-2019. ההערכה של זהבי זהירה יותר: 12 מיליארד דולר בהשוואה למיליארד דולר לפני כחמש שנים.

רוני זהבי: הנהירה צפויה להיעצר

"אני מעריך שבשנה הקרובה הנהירה אחרי HR Tech צפויה להיעצר, גם בגלל המצב הכלכלי. יש בהלה לזהב בתחומי הגיוס, יש לנו יותר מ-2,000 לקוחות בעולם", אומר זהבי, "ואנחנו יודעים מהם שמנהלי משאבי אנוש תפסו מקום מאוד משמעותי במטבחון של החברות, והצורך בפלטפורמות טכנולוגיות הפך לקריטי. זה לא משתנה ולא ישתנה.

"אבא שלי ואני עבדנו מתשע עד חמש, במשרד, בעיר, במשרה מלאה. כל הפרדיגמות האלה השתנו בבת אחת ולא יחזרו, ואנחנו שומעים את זה מהחברות הכי שפיציות בעולם, לא רק בהייטק. לתוך העניין הזה נכנס המון כסף של קרנות הון סיכון, שזיהו את ההזדמנות".

בכנס שרונה פרטנרס, שנערך בתחילת החודש, זהבי הוסיף: ״יש כמה קטגוריות כדי שאנשים ימשיכו לתת שירות. הראשונה-  גמישות בעבודה- 77% מהלקוחות שלנו מאמינים שהעובדים צריכים לעבוד 2-3 ימים מהמשרד במקסימום. אנחנו רואים יותר ויותר חברות שמאפשרות לעבוד מכל מקום, ומאפשרות לעובדים לטייל.

"אני מסכים שזה יהיה שוק של עובדים ולא של מעסיקים. וגם שוק של יזמים ולא של קרנות. אם אתה מעסיק מנהלים טובים ונותן להם את הכלים הנכונים, אתה תרוויח. אני חושב שרוב החברות בוחנות שוב את התכניות שלהן ורוצות להבין איך החודשים הבאים יראו. החברות יצטרכו להתאים את עצמם לאווירה סביבן, אם העסקים יהיו כרגיל וימשיכו לגדול- הן יצטרכו להמשיך לגייס עובדים ולגדול".

השוק הישראלי עדיין משווע לעובדים

"אמנם עברה רק שנה וחצי מאז קיבל המודל ההיברידי הגמיש "דחיפה" משמעותית וסביר שהדברים עוד ישתנו בעתיד אבל דווקא בימים ששוק היי-טק הישראלי משווע לעובדים, אני מאמין כי חברות שידעו להתאים את עצמן למודל החדש ויאפשרו עבודה גמישה וחדשנית צפויות להרוויח עליה מתמדת בביצועים לצד עליה בשביעות הרצון של עובדיהן וברצון להצטרף אליהן. עתיד עולם העבודה כבר כאן ולא נכון להתכחש לו".

לחצו על הקישור לקריאה על פרויקט "גיבורים מספרים" של היי בוב

לחצו על הקישור לקריאת הסיקור של כנה Worktech בשיתוף היי בוב

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!