דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

מאוגדים / הסכם ב-ECI: במקום 100 עובדים, יפוטרו 60 בתנאים מכובדים

לאחר שביתה בת ארבעה ימים, הפעלת כוח מצד ההנהלה, ומאבק סולידרי ומעורר השתאות - הגיעו הלילה העובדים וההנהלה להסכם | "המאבק שלנו הוא על הבית - הבית זה לא רק ECI אלא מדינת ישראל והמלחמה היא על העתיד של ילדינו", אמר יו"ר הוועד אופיר לוי

עובדי ECI (התאגדות עובדי ECI).
עובדי ECI (התאגדות עובדי ECI).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת ECI תפטר 60 עובדים במקום 100, כך סוכם הלילה לאחר מו"מ אינטנסיבי בין ועד העובדים והנהלת החברה. משמרת המחאה שהיתה אמורה להערך הבוקר (שישי) מול ביתו של בעלי החברה, המיליארדר שאול שני, בוטלה בשל ההסכם. על פי ההסכמות יקבלו המפוטרים, שהוסכם על זהותם, תנאי פרישה מוגדלים שיחושבו בין היתר גם בהתאם לגילם ולוותק שלהם בחברה. בנוסף לכך, הסכימו הצדדים לחזור לתהליך ההידברות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשוני בחודשים הקרובים. עובדי החברה ישובו לעבודה סדירה החל מיום ראשון הקרוב.

"במשך 20 שנה מפטרים אלפי אנשים בחברה בהינף יד, פוגעים בעובדים ישראלים ומעבירים פעילויות להודו וסין", אמר ל'דבר ראשון' יו"ר ועד העובדים אופיר לוי בעקבות ההסכמות. "לאחר מאבק עוצמתי של עובדים עם לב ענק והפגנת סולידריות עצומה, הגענו למצב בו כמות המפוטרים ירדה מ-100 ל-60 אנשים שיפוטרו בכבוד. התוצאה קשה, אבל צריך להבין שסימנו נקודת אל-חזור בה החברה הבינה, דרך העוצמה של העובדים והוועד, שאי אפשר לפטר בקלות עובדים בלי להיתקל בחומה שתגן עליהם ותילחם על הגינותם וכבודם. נמשיך לחתור להסכם קיבוצי ונגיע ליעדים שלנו בקרוב מאוד, תוך תקווה לימים טובים יותר. המאבק שלנו הוא על הבית – הבית זה לא רק ECI אלא מדינת ישראל והמלחמה היא על העתיד של ילדינו".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר הבוקר: "הצלחנו לצמצם את מספר הפורשים למינימום ולקבוע תנאים משופרים לפרישתם. כעת אנחנו ממשיכים במרץ, מהשבוע הבא, ליעד הבא שלנו – הסכם קיבוצי ראשון בחברה. אני רוצה להודות ולשבח את ועד העובדים ב-ECI על המאמץ והמאבק הבלתי מתפשר למען כלל עובדי החברה".

במהלך השביתה שנמשכה ארבעה ימים, נתקלה התארגנות באלימות קשה מצד מאבטחים שנשכרו על ידי הנהלת החברה והוצבו סביב למתקן החברה בפתח תקווה, שני עובדים אף פונו לבתי חולים בעקבות התקלויות אלה. הנהלת החברה התמידה בסירובה לקבל את ההצעות שהוצגו בפניה מצד ועד העובדים וכלכלני ההסתדרות להירתמות העובדים לסייע במצוקתה התזרימית – והתעקשה לסיים את המשבר במהלך של פיטורי עובדים.

עובדים רבים בחברה חוו את התנהלות החד צדדית והשרירותית של ההנהלה בחודשים האחרונים כמשבר אמון קשה – ונראה שבפני הצדדים יעמוד כעת אתגר משמעותי לשיקום יחסי העבודה, ושההסכם שנחתם יתקבל בקרב העובדים בתחושות אמביוולנטיות.

בשנות ה-90 היתה חברת ECI, שהוקמה כבר ב-1961, חברת הדגל של ההיי-טק הישראלי, והעסיקה כ-6,000 עובדים כשרובם בישראל. כיום מעסיקה החברה המפתחת ומוכרת רשתות תקשורת המשלבות בין חומרה ותוכנה, כ-850 עובדים בלבד בישראל – לצד מאות עובדים נוספים בהודו ובסין.

תגובת חברת ECI: ״אנחנו מרוצים שתוך הבנה הדדית עם הועד הצלחנו לבצע את הליך הצמצומים אשר יבטיח את חוסנה הכלכלי של החברה ויאפשר לה להתקדם ולהשיג את מטרותיה. הנהלת ECI מצרה על העובדים שייאלצו לעזוב ותסייע להם רבות בהמשך דרכם, אחריותה של ההנהלה היא לעתידה של החברה ולעתידם של כלל עובדיה.
אנו מחכים לחזור לעבודה כשגרה כבר ביום ראשון הקרוב״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!