דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

חברה ועבודה / כאוס ב-ECI: גז מדמיע, אלימות בין חברת האבטחה לעובדים השובתים

על פי מקורות מהשטח, בכירים שניסו להיכנס למשרדי החברה התיזו גז מדמיע על עובדים שלא שברו שביתה | העימותים האלימים מתקיימים מול מאבטחי חברת האבטחה ששכרה ההנהלה | המו"מ על צמצום הפיטורים בחברה העלה חרס

(צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.)
(צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה ב-ECI נכנסת היום (שישי) ליומה השלישי, והעימותים האלימים בין העובדים השובתים לחברת האבטחה אותה שכרה ההנהלה הגיעו אתמול לשיא, עם התזת גז מדמיע שפגעה בעובדים בכניסה למפעל. אתמול ניהלו הצדדים מו"מ על צמצום הפיטורים בחברה, אך לא הושגה הסכמה.

דוד צבי, העובד שנפגע מגז מדמיע בהמלך השביתה של עובדי ECI (צילום: ארז רביב)
דוד צבי, העובד שנפגע מגז מדמיע בהמלך השביתה של עובדי ECI (צילום: ארז רביב)

 

על פי עדויות אנשים שהיו במקום, התיזה עובדים שניסו להיכנס למשרדים למרות השביתה גז מדמיע לעיניו של אחד העובדים השובתים. דוד צבי, העובד שנפגע מהגז המדמיע סיפר לדבר ראשון, "עמדתי מול הכניסה. באה 'אישה גדולה' של ECI, דחפה אותי, ואתה בחור נוסף. תוך שנייה אחת לא ראיתי שום דבר, לא היה לי אוויר. לא הצלחתי לנשום. צעקתי 'לא רואה!, לא נושם!' עובד אחר צעק- למה התזתם עליו גז מדמיע?". העובד שפונה לשטיפת עיניים בבית חולים, לא ראה במדויק מי התיז את הגז.

850 עובדי ECI שובתים היום זה היום השלישי. במסגרת השביתה מושבתות לגמרי כל עבודות הפיתוח של החברה ולא ניתנים שירותי תמיכה ללקוחותיה בארץ ובחו"ל. אתמול, במהלך כל היום ועד השעות הקטנות של הלילה, ניהלו הצדדים משא ומתן במטרה לסיים את המשבר בחברה, אך לא הגיעו להבנות.

מההסתדרות נמסר כי "לפני זמן קצר מספר עובדים שמחו בכניסה לחברה בפתח תקווה רוססו בגז מדמיע והותקפו על ידי מאבטחים בריונים ששכרה הנהלת החברה.

"למרות הדיונים בין הצדדים, הנהלת ECI  בוחרת להמשיך להפעיל מאבטחים בתשלום נגד העובדים והדבר הוביל אתמול והבוקר לשורה של תקריות אלימות כלפי העובדים המוחים בסמוך למטה החברה בפתח תקווה".

מחברת ECI נמסר כי "פעילי ההסתדרות התיזו גז מדמיע על עובדים שניסו להיכנס לבניין בתחילת יום העבודה ועל המאבטח שהוצב בכניסה. העובדים קבלו טיפול במקום, הנהלת ECI תגיש תלונה רשמית למשטרה. בימים האחרונים חסמו הפעילים את הכניסה למקום ואיימו על העובדים שאינם לוקחים חלק בשביתה".

"הנהלת חברת ECI עשתה מאמצים רבים ונקטה במהלכים מוקדמים רבים כדי לנסות ולמנוע את הפיטורים הללו. אולם, המהלך נדרש כדי להגן על החברה. אחריותה של ההנהלה לעתידה של החברה ולעתידם של כלל עובדיה מחייבת אותה לנקוט במהלך הצמצומים. בעקבות דיונים חוזרים ומיצוי אלטרנטיבות נוספות, הצליחה ההנהלה בכל זאת לצמצם משמעותית את מספר העובדים שיאלצו לעזוב והוא יעמוד על 80 עובדים ולא 100 כפי שנמסר תחילה, כאשר רק 63 מתוכם יעזבו מידית ויתרת העובדים בהמשך השנה, עפ"י החלטת ההנהלה".

העובדים הודיעו כי ימשיכו במחאה ומחר יקיימו קבלת שבת מחאתית מול ביתו של הבעלים שאול שני בסביון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!