דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

פרסום ראשון / בתום מו"מ מרתוני: הסכם קיבוצי בחברת "מטרופולין" המבטיח שכר של 43 שקל לשעה

בשעה 5:30, אחרי 13 שעות רצופות של דיונים, נחתם הבוקר (ה') ההסכם שיחול על 700 עובדי חברת האוטובוסים | יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "מדובר בהסכם מצוין ששבר תקרת זכוכית, וקבע ערך שעה הגבוה ביותר בענף"

אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בשעה 5:30 לפנות בוקר (חמישי) ואחרי 13 שעות משא ומתן רצופות, נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין. ל"דבר ראשון" נודע כי כלל עובדי מטרופולין יזכו לשכר שעתי של 43 שקלים לשעה, בעוד השכר המקובל בענף כיום הוא 39 שקלים לשעה. בדף הפייסבוק שלו, כתב היום יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הכללית אבי אדרי: "מדובר בהסכם מצוין ששבר את תקרת הזכוכית בענף וקבע את ערך השעה הגבוה ביותר בענף. המון מזל טוב ל כ-700 עובדי מטרופולין".

בשיחה עם דבר ראשון אמר אדרי: "ההסכם ייחודי כי לקחנו את כל מה שקשור לנושא הפנסיוני ותגברנו אותו – העלנו הפרשי פיצויים ל-8.3%. והענקנו לעובדים מענק אי היעדרות. קבענו בונוס שנתי שיחולק ו-1.2 מיליון ש"ח מענק חתימה. נקבע מנגנון פיטורים ייחודי עם התראה ראשונה, שנייה ושלישית לפני פיטורין – וככל והחברה רוצה לפטר לפני זה היא תהיה חייבת בבוררות. העובדים יקבלו קרן השתלמות מהיום הראשון בעבודה שלאחר ותק של 8 שנים תעלה ל-7.5% הפרשת מעסיק. הנהגנו בחברה נופשים, דבר ייחודי בענף שלא קיים באף חברה אחרת. – עובד יוכל לבחור בין נופש לתלוש שי מדי שנה".

במסגרת ההסכם, שכר המפקחים בוותק של עד שנה אחת בחברה יועלה ל-31 שקל לשעה, ושכר המפקחים הוותיקים יותר יוגדל ל-33 שקל. שכר הקופאים בוותק של עד שנה לא יפחת מ-33 שקל לשעה, והקופאים הוותיקים יותר ייהנו משכר מוגדל של 36 שקל.

בספטמבר האחרון קבע בית הדין הארצי לעבודה כי ההסתדרות הכללית היא ארגון העובדים הייציג במטרופולין לאחר מאבק בין ארגוני ארוך מול ארגון הסתדרות העובדים הלאומית. עובדי מטרופולין התאגדו בהסתדרות באפריל 2017, לאחר ניסיון כושל קודם להתארגן בפברואר שנה קודם לכן.

אילן קרני, מנכ"ל מטרופולין: "מטרופולין היא החברה הראשונה בענף להציע תנאי העסקה ברמה זו לנהגים. שיפרנו משמעותית את שכר הבסיס, ועל בסיסו יגדלו גם ההפרשות הסוציאליות ומעטפת הרווחה. כל זאת מתוך הכרה בחשיבות ההון האנושי בחברה, וחיזוק מעמד הנהג. מדובר במקצוע מבוקש במשק עם יציבות תעסוקתית, עניין וגמישות בשעות העבודה, ומשכך אנו קוראים גם לנהגים חדשים להצטרף לשורותינו, וליהנות מהשכר הגבוה בענף השבוע אף נעלה עם קמפיין פרסום ארצי לגיוס נהגים חדשים. אנו מאמינים כי מצאנו שותפים ראויים לדרך לקידום מעמד הנהגים. אני מודה לאבי אדרי וצוותו ולחברי הוועד אשר ניהלו הליך הוגן ואיכותי לטובת עובדינו ולטובת החברה. נמשיך לפעול לאור האתגרים העומדים בפנינו לקידום התחבורה הציבורית".

להסכם הקיבוצי הנוכחי ערך היסטורי בין היתר, משום שבהנהלת מטרופולין יושב המנכ"ל אילן קרני – שבתפקידו הקודם כמנכ"ל חברת התחבורה הציבורית מטרודן, שהפעילה בעבר את מערך התחבורה הציבורית בבאר שבע – נטל חלק בשבירת אחת מהתארגנויות העובדים הראשונות של שנות האלפיים. עובדי חברת מטרודן שבתו במשך 150 יום בדרישה שהנהלת החברה תכיר בהתאגדותם – אולם לבסוף נשברה השביתה בהתערבות שר התחבורה דאז מאיר שיטרית, אשר אישר את הפעלת הקווים באמצעות חברות היסעים אחרות. על רקע שביתה זו כתב המחזאי יהושוע סובול את מחזהו "גיבור מעמד הפועלים".

חברת מטרופולין הוקמה בשנת 2000 על ידי קבוצת תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות, ומפעילה כיום כ-200 קווי אוטובוס באזור השרון ובנגב, לרבות קווים בין-עירוניים מאזורים אלו לתל-אביב. לחברה כ-500 אוטובוסים, והיא משרתת קהל רחב של נוסעים מדי יום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!