דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חברה ועבודה / בית הדין קבע: ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג בחברת מטרופולין

הקביעה, לאחר שההסתדרות הלאומית בקשה להימחק מהתיק, לטענתם כדי לא לפגוע בעובדים | מחזיק תיק התחבורה הציבורית בהסתדרות: "רוב העובדים בחרו בהסתדרות הכללית, בלאומית הבינו שזו המציאות וביקשו למחוק את עצמם"

אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה קבע היום (שלישי) כי ההסתדרות הכללית היא ארגון העובדים היציג בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין מאז אפריל 2017, זאת לאור בקשתה של ההסתדרות הלאומית להימחק מהתיק.

הניסיון הראשון לאיגוד עובדי מטרופולין בהסתדרות החל בפברואר 2016, אך נכשל. במרץ השנה גובש ועד פעולה חדש בהסתדרות הכללית ונעשה מבצע החתמות רחב, בסופו פנתה ההסתדרות להנהלת החברה וטענה כי הגיעה בה ליציגות. אולם, כעבור עשרה ימים נענתה ההסתדרות הכללית כי גם ההסתדרות הלאומית טוענת ליציגות בחברה. לפיכך פנתה ההסתדרות לבין הדין הארצי לעבודה, שהתכנס בהרכב בראשות הנשיא יגאל פליטמן לדון בשאלת הארגון היציג בחברה.

"הם ניסו להעלות טענות מטענות שונות – אבל לנו היו יותר עובדים חתומים, ורוב העובדים בחרו בהסתדרות הכללית, עד שבלאומית בדקו והבינו שזו המציאות גם בשטח, ולכן הם ביקשו למחוק את עצמם" אמר דורון עזרא, ממונה חטיבה ארצי ומחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, "אנחנו מתחילים עכשיו שנה חדשה וטובה של התאגדות מוצלחת, ובאים לעשות טוב לעובדים, וכך נמשיך".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר עם קבלת ההחלטה: "ההסתדרות תמשיך ותפעל לשיפור מעמד נהגי התחבורה הציבורית בישראל המועסקים בחברות השונות ולשדרוג הענף כולו. אני מברך על ההכרעה, מאחל לעובדי מטרופולין שנה טובה מלאה בהישגים ומודה להם על בחירתם בהסתדרות הכללית כארגונם היציג".  יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הוסיף: "עובדי מטרופולין בחרו את הבית הנכון לנהגי התחבורה הציבורית. ההסתדרות שמה לה ליעד לשדרג את תנאי ההעסקה של הנהגים בתחבורה הציבורית והיא פועלת במלוא המרץ לחזק את מעמד הנהגים במדינת ישראל".

בהודעה ששלחה ההסתדרות הלאומית לבית הדין לעבודה, בה ביקשה להימחק מהתיק ציינה כי היא עומדת על טענתה כי יש בידיה חתימות למעלה משליש מעובדי החברה הדרושים להכרזת יציגות, וכן באשר לטענותיה בדבר פגמים שונים בטפסי ההצטרפות שהגישה ההסתדרות הכללית, וטוענת כי קיים קשר פסול בין ההסתדרות הכללית לבין החברה. עם זאת ציינה כי היא מבקשת להימחק מההליך, לטענתה מתוך שימת טובת העובדים לנגד עיניה, ועל מנת "לעצור כעת את 'כדור השלג' המתגלגל בטרם ייגרם נזק בלתי הפיך לעובדי החברה".

את ההסתדרות הכללית ייצגו בהליך עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. העובדים לוו על ידי מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר, רכז ההתאגדויות שלומי שוורץ ומחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא. את מהלך ההתאגדות של העובדים בהסתדרות הכללית הוביל רפי גיגי.

חברת מטרופולין הוקמה בשנת 2000 על ידי קבוצת תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות, ומפעילה כיום כ-200 קווי אוטובוס באזור השרון ובנגב, לרבות קווים בין-עירוניים מאזורים אלו לתל-אביב. לחברה כ-500 אוטובוסים, והיא משרתת קהל רחב של נוסעים מדי יום.

אמש הכריע בית הדין הארצי לעבודה בסכסוך בין ארגוני נוסף בין ההסתדרות הכללית והלאומית, וקבע כי ההסתדרות הכללית היא ארגון העובדים הייציג בחברת נמל אשדוד, וכי ניסיון ההתארגנות בלאומית נעשה שלא בתום לב, ומתוך שיקולים טקטיים בלבד – וזאת לאחר שרבים מהעובדים שטענו כי עברו להסתדרות הלאומית הצביעו בבחירות שנערכו בהסתדרות הכללית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!