דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונת עבודה

בניגוד לנהלים / נער בן 17 נפל אל מותו לאחר שעבד בגובה - בניגוד לתקנות

עלי דגאמין נפל בעת שעבד במחסן בקיבוץ חפץ חיים שבאזור נחל שורק, המשטרה הודיעה כי תחקור את האירוע. הסתדרות הנוער העובד והלומד: "העסקת נוער מתחת לגיל 18 בעבודות בגובה הינה אסורה"

המחסן בקיבוץ חפץ חיים בו אירעה התאונה. (צילום: סרגיי אלימוב, הקואליציה למאבק בתאונות בניין)
המחסן בקיבוץ חפץ חיים בו אירעה התאונה. (צילום: סרגיי אלימוב, הקואליציה למאבק בתאונות בניין)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עלי דגאמין בן ה-17 נהרג אתמול (חמישי) בצהריים לאחר שנפל מגובה במהלך עבודות בנייה של מחסן בקיבוץ חפץ חיים. כוח מד"א שהגיע למקום טיפל בנער פינה אותו לבית החולים קפלן במצב אנוש, שם נפטר מפצעיו. הנער הוא ההרוג ה-47 באתרי בניה מאז תחילת השנה, על פי הקואליציה למאבק בתאונות בניין. מהמשטרה נמסר כי פתחה בחקירה בשיתוף חוקר תאונות עבודה לבירור נסיבות התאונה.

עלי בן ה-17 גר בעיירה א-סמוע (ליד חברון), ועבד בבניית המחסן במסגרת החברה "עלי סעדי חברה לבניין בע"מ". המחסן בו עבד עלי נמצאת בבעלות החברה "גני טל לוגיסטיקה בע"מ".

"כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 20 מחוסר הכרה. אנשים סיפרו לנו שהוא נפל מגובה רב בזמן שעבד" סיפר חובש מד"א רפאל פייזייב שטיפל בפצוע. "התחלנו מיד להעניק לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל קיבועים והנשמה ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבי"ח קפלן כשמצבו קשה ולא יציב."

על פי התקנות, חל איסור על העסקתם של קטינים בגובה ובעבודות מסוכנות. כמו כן בענף הבניין, קובע החוק כי עבודת נוער במקצועות: ברזלנות, טייחות, טפסנות, רצפות, שרברבות וצבעות בניין היא אסורה – למעט במסגרת הכשרה בבית ספר מקצועי, הפועל מכוח חוק החניכות. אלה שנכון להיום, אין בישראל בית ספר מקצועי למקצועות הבניה. החוק קובע הגבלות נוספות, כך למשל מותר להעסיק נער בהעברת חפצים ממקום למקום, רק במידה ומשקל הציוד לא עולה על 12.5 ק"ג (ולנערה  8 ק"ג), ורק עד שעתיים ביום.

הסתדרות הנוער העובד והלומד, הארגון המקצועי המייצג בני נוער וצעירים, קוראת לחקור את המקרה ולהחמיר את הפיקוח על העסקת בני נוער בניגוד לחוק ואת הענישה של מעסיקים המעסיקים את בני הנוער בניגוד לחוק ומסכנים את בריאותם וחייהם, והדגישו כי ניתן לפנות אליהם (*1121) בשאלות לגבי בטיחות בעבודה ובשאלות בכלל בנושא עבודת נוער.

בהסתדרות הנוער העובד הביעו תנחומים למשפחת ההרוג ואמרו "רק לפני שבוע הזהרנו והתרענו כי העסקת נוער מתחת לגיל 18 בעבודות בגובה הינה אסורה לפי תקנות העבודה בגובה אשר אוסרות להעסיק קטינים בגובה של למעלה משני מטרים. בנוסף, ייתכן ועצם העסקתו היא בניגוד לחוק עבודת הנוער האוסר להעסיק בני נוער הזמן הלימודים ובעבודות מסוכנות".

ביום רביעי בשבוע שעבר נפצע נער כבן 17 מנפילה מגובה שעה מטרים בשעה שעבד במפעל בכפר כנא. הנער פונה במצב בינוני לבית חולים העמק עם חבלת גפיים.

גם בחודש אוגוסט נפצעו שני בני נוער במהלך עבודתם בעבודות בניה, ושני נערים נוספים נפצעו בעת קריסת פיגום באתר בניה בחודש יולי.

בהתאם לחוק החדש שאישרה הכנסת השנה, קיימת חובה על מנהל הבטיחות התעסוקתית להוציא צו לסגירת האתר למשך יומיים לפחות, שלאחריהן יש לבחון הצורך בהמשך פעולות פיקוח להבטחת בטיחות העובדים. בדף הפייסבוק של הקואליציה למאבק בתאונות בניין נכתב: "יש לקוות שנפתחה חקירת משטרה כמתחייב בחשד לגרימת מותו ברשלנות של העובד וההעסקה הבלתי חוקית".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!