דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות עבודה / החוק החדש נכנס לפעולה: אתר בנייה יסגר ל-48 שעות בעקבות תאונה

ביום שני בלילה נפל פועל באתר בנייה של חברת ב.ס.ט ונפצע באורח קשה. אתמול הודיע משרד הכלכלה כי האתר ייסגר ויפתח מחדש רק לאחר בדיקת מעמיקה. ח"כ בן ראובן, מיוזמי החוק: "הצלחתו של החוק תימדד בלקיחת אחריות של חברות הבנייה"

אתר בניה שנסגר (צילום ארכיון: דבר ראשון).
אתר בניה שנסגר (צילום ארכיון: דבר ראשון).

משרד הכלכלה הודיע אתמול (שלישי) על סגירתו ל-48 שעות של אתר בנייה במתחם פרויקט גינדי בתל אביב, וזאת בעקבות תאונה שהתרחשה בו ביום שני בלילה. זו הפעם הראשונה בה נסגר אתר בנייה בעקבות תאונה מאז נכנס לתוקף התיקון לחוק הפיקוח על העבודה, המעניק למפקח משרד הכלכלה סמכות לסגור אתר בנייה שהתרחשה בו תאונה קשה עד לתיקון הליקויים שגרמו לתאונה. האת התיקון לחוק יזמו חברי הכנסת אלי אלאלוף (כולנו), אייל בן-ראובן (המחנה הציוני) ועבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת).

ביום שני בשעה 2:30 בלילה נפל פועל מגובה 8 מטרים באתר בניה ברחוב קרליבך בתל אביב. הפועל, כבן 20, פונה על ידי כוח מד"א שהגיע למקום במצב קשה ולא יציב, עם פגיעה רב מערכתית, כשהוא מורדם ומונשם.

בעקבות התאונה נמסר אתמול כאמור ממשרד הכלכלה כי "בהתאם לתיקון לחוק הפיקוח על הבנייה, ובשיתוף משטרת ישראל הוצא צו לסגירת האתר ל-48 שעות. האתר יפתח שוב רק לאחר בדיקה מעמיקה של מפקח ממנהל הבטיחות".

על פי תיקון החוק, מפקח עבודה מוסמך להוציא צו סגירה זמני לאתר בנייה שבו עובד נהרג או נפצע קשה מתאונת עבודה. כאשר נודע למפקח על התאונה הוא יוכל להוציא את צו הסגירה למשך יומיים ולהאריך אותו בשלושה ימים נוספים. למחזיק במקום העבודה תינתן האפשרות להשמיע את טענותיו לביטול הצו בהזדמנות הראשונה, ובמידה שיוכיח כי עמד בכל הוראות הבטיחות הנדרשות – הצו יבוטל. הפרת הצו תהווה עבירה שתגרור עונש של שנתיים מאסר או קנס בסכום של 75,300 שקלים חדשים, או שני העונשים יחד, וכן קנס בגובה 1,400 שקלים חדשים לכל יום שבו נמשכת העבירה. הוראות החוק יחולו בשינויים המחויבים גם לגבי אתר בנייה שאינו מוסדר.

ח"כ אייל בן ראובן, מיוזמי תיקון החוק, התייחס לנושא בעמוד הפייסבוק שלו וכתב כי "פעולת המינהל, שעשויה להציל חיים, מעידה על כך שהחוק מתחיל להיאכף. הצלחתו של החוק תימדד בלקיחת אחריות של חברות הבנייה, יזמים וקבלנים שיתחילו להשקיע הרבה יותר בבטיחות ובהמשך לכך בירידה משמעותית במספר התאונות והנפגעים באתרי הבנייה בישראל. אני רוצה להודות לפורום למניעת תאונות עבודה על שיתוף הפעולה בנושא. תוצאות החוק מתחילות להיראות בשטח אך עבודה רבה עדיין ניצבת לפנינו. לא נרפה עד שנראה ירידה חדה וברורה של היקף התאונות בתחום."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!