דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקת עובדים עם מוגבלויות

חברה ועבודה / עובדים עם מוגבלות ייקלטו למגוון תפקידים בנמל אשדוד

כך סיכמו יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל חברת נמל אשדוד. השניים הדגישו את חשיבות השתלבותם של העובדים בחברות ממשלתיות המציעות יציבות ומגוון רחב של אפשרויות תעסוקה. ניסנקורן: "צעד חיוני נוסף בהפיכתה של החברה הישראלית לחברה שוויונית וצודקת יותר"

יו״ר הסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, סיכמו היום (רביעי) על קידום שיתוף הפעולה המאפשר העסקת עובדים עם מוגבלויות במגוון רחב של תפקידים ומשרות בנמל אשדוד. השניים הדגישו את המחויבות המשותפת להבטחת שילובם הראוי של עובדים עם מוגבלות, בדגש על השתלבות מוצלחת בחברות ממשלתיות יציבות ורווחיות, המציעות יציבות ומגוון רחב של אפשרויות תעסוקה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ציין הבוקר כי "המהלך סולל דרך למציאות חיים חדשה עבור עובדים רבים ומשפחות שלמות שניצבות מאחוריהם. הירתמותם של מעסיקים גדולים במשק והסכמתם לשמש כדוגמה ליישום מוצלח של ההסכם להבטחת הייצוג הראוי של עובדים עם מוגבלות, עוזרות לחולל כאן מהפיכה של ממש". עוד בירך ניסנקורן על שיתוף הפעולה עם הנהלת נמל אשדוד ואמר כי הוא רואה בכך "צעד חיוני נוסף בהפיכתה של החברה הישראלית לחברה שוויונית וצודקת יותר".

מנכ״ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל הודה במעמד חתימת ההסכם לדירקטוריון החברה על אישור הנושא. "אנו פותחים את הנמל בפני עובדים חדשים ממגוון רחב של סקטורים ורואים חשיבות רבה בהענקת הזדמנות אמיתית לעובדים עם מוגבלויות להעסקה יציבה ולהשתלבות בחברה ממשלתית מובילה. יש לכך חשיבות מוסרית, כלכלית וציבורית. אני משוכנע שעובדי הנמל שיעבדו לצד עובדים עם מוגבלויות יהפכו לעובדים טובים יותר״, אמר.

הממונה על תעסוקת עובדים עם מוגבלות בהסתדרות גיא שמחי ציין כי "היום כולנו שותפים להגשמת חזון שנותן תקווה למאות אלפי ישראלים. חשוב לציין כי קליטת עובדים עם מוגבלות לא מתנהלת יותר ממקום של חסד, אלא מתוך שיח הדדי של זכויות והפנמה עמוקה של הנורמות החדשות במשק. התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן: החל מהשילוב המוצלח של בודקי קרונות על הרצף האוטיסטי ברכבת ישראל ועד הקליטה החלקה של 60 עובדים עם מוגבלות כעובדים קבועים בבנק דיסקונט. מאחורי כל עובד עם מוגבלות שנקלט בהצלחה במקום עבודתו, עומד מעסיק שמאפשר לכך לקרות ואני מברך את הצדדים על הצטרפותה של חברת נמל אשדוד למהפכה זו".

ההסכמות ושיתוף הפעולה בין ההסתדרות לבין חברת נמל אשדוד, בנושא תעסוקת עובדים עם מוגבלות, קרמו עור וגידים בהמשך להסכם קיבוצי שהובילה ההסתדרות להבטחת הייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות בעולם העבודה. על פי הסכם זה, שהורחב באמצעות צו הרחבה לכל המגזר הפרטי ואומץ גם על ידי המדינה, גופים המעסיקים למעלה מ-100 עובדים מחויבים בייצוג הולם של עובדים עם מוגבלות בשיעור של 3% מכלל העובדים, וכן במינוי גורם מטעם המעסיק שיהיה אמון לקדם את הנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!