דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

עובדים ועובדות נאבקים על זכותם לתנאים הולמים וזאת בשעה שתופעת העוני בקרב עובדים בארץ ובעולם מתרחבת, והכנסת תציין את יום הנגב בסדרת דיונים על הסוגיות הייחודיות הנוגעות לאיזור

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדות ועובדי המעבדות באוניברסיטאות, מיקרוביולוגים וביוכימאים נוקטים צעדים ארגוניים מזה שלושה שבועות במאבקם כנגד החלטת ועד ראשי האוניברסיטאות שלא לכבד את הסכם המסגרת 2016 ולא להעניק להם את תוספות השכר המגיעות להם.

עובדי חברת הדלקים Ten10 פתחו אף הם במאבק מחודש וצעדים ארגוניים מזה שבועיים, על רקע מבוי סתום במשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. ברקע לעיצומים – תהליך מכירת גרעין השליטה בחברה כחלק מכינוס נכסיו של בעל ההון אליעזר פישמן שחובו נאמד ב-4.5 מיליארד ש"ח.

גם 170 עובדי רותם תעשיות נאבקים על זכויותיהם ושובתים מזה שבועיים בשל מבוי סתום במשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. על אף שהחברה המשמשת זרוע אזרחית של קמ"ג הינה חברה ממשלתית לכל דבר ועניין – עובדיה אינם מוכרים כעובדי המגזר הציבורי.

21.1  מוצאי שבת

19:30 – הפגנה מול ביתו של ראש עיריית ת"א רון חולדאי במחאה כנגד מדיניות עיריית תל אביב שאינה ממגרת את תופעת הפצת כרטיסי הזנות, ומעניקה אישורים להפעלת מועדוני חשפנות בהם מתרחשת זנות, כחלק מקמפיין "באות ובאים לזנאים". יוכבד בת מרים 15 תל אביב. פרטים כאן.

20:00 – הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה "מנקים את השלטון משחיתות". הדר 69 קיסריה. פרטים כאן.

22.1 יום ראשון

16:45 – יום עיון באנגלית בנושא השפעת האביב הערבי על האיחוד האירופי במשרדי קרן פרדריך אברט, בית נולטון, רחוב שנקר 14 הרצליה. פרטים כאן.

23.1 יום שני

10:30- דיון בוועדה לביקורת המדינה על הסתרת דוח פנימי של רשות מינהל ההגירה והאוכלוסין הקובע כי יש להעניק מקלט מדיני לפליטי רצח העם המתבצע בדרפור שבסודן.

12:00 – דיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט על החלת משך זמן ארוך יותר עד להתיישנות במקרים של עבירות מין אשר בוצעו על ידי בני דודים, כשם שמקובל במקרים בהם עבירות המין בוצעו על ידי קרובי משפחה אחרים. זאת מתוך הבנה שכשעבירות המין מבוצעות בתוך המשפחה, עשוי תהליך ההבשלה להגשת תלונה להיות ארוך יותר.

12:00 – ועדת העבודה, הרווחה והבריאות תדון בקשיים בהם נתקלים חולי מחלות קשות במהלך החלמתם. אנשים שחולים במחלות קשות כגון סרטן מקבלים תמיכה מהמדינה שבאה לידי ביטוי בחקיקה שמגנה על מקום העבודה, סיוע כספי, סל בריאות ועוד. במקרה המשמח של החלמה מהמחלה, כל זאת נפסק בבת אחת, למרות שהחלמה מלאה לוקחת זמן רב ומתרחשת בצורה הדרגתית ושונה מחולה לחולה בהתאם לסוג ומצב המחלה.

12:30 – דיון בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי על פערי הבריאות בין הצפון למרכז בהשתתפות ארז רון מנהל בית החולים פוריה וד"ר מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי הגליל.

19:30 – "ערב משלכן" – ערב נשים בבאר שבע שהכנסותיו יתרמו לעמותת אחת מתשע להעלאת המודעות לסרטן השד. הרצאה של מילי דהן על אידאל היופי וניפוצו, מופע אימפרוביזציה של בואנה, והופעה של היוצרת והזמרת סיון עמרן. החלוץ 33 באר שבע, כניסה 20 ש"ח. פרטים כאן.

19:30 – מפגש היכרות עם קואופרטיב "בשותף" בבניין כלל בירושלים. פרטים כאן.

24.1 יום שלישי – יום הנגב בכנסת

9:00 – דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בנושא תעסוקת נשים בנגב.

9:30 – דיון בוועדה לשלום הילד על אלפי ילדים מהמגזר הבדואי הנמצאים ללא מסגרת חינוכית.

10:00 – הוועדה לביקורת המדינה תבקש את חוות דעתו של המבקר בנושא התחבורה הציבורית בנגב ובכפרים הבלתי מוכרים.

11:00 – משרד התפוצות יציג דוח עדכני על האנטישמיות בעולם, לציון יום השואה הבינלאומי בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות.

11:30 – ועדת העבודה והרווחה תדון בפיתוח הכלכלי ובמצב התעסוקה בנגב ובכפרים הלא מוכרים.

13:00 – דיון בוועדת העבודה והרווחה על הסגירה המתוכננת של חברת "זרעים גדרה" ופיטוריהם של 130 עובדים.

13:30-19:00 – כנס "העובדים והעניים" במכון ון ליר על עוני בקרב עובדים בישראל ובעולם. פרטים כאן.

19:00 – הרצאה של ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה בולט למשפט, סייבר וטכנולוגיה – "המראה האלגוריתמית – איך מחשבים מעריכים בני אדם?" דיזי פרישדון, דיזינגוף 121 תל אביב. פרטים כאן.

20:30 – קול העם – פאנל "מי שומר על הדמוקרטיה" עם מני נפתלי, חושף השחיתויות רפי רותם, מובילת מאבק גבעת עמל מלי אלפסי, מייסד "100 ימים של שקיפות" תומר אביטל והפעילים החברתיים גיא שמיר וגיא ג'אנה, בהנחית דורה אליהו. הודנא בר, אברבנאל 13 תל אביב. פרטים כאן.

25.1 יום רביעי

9:30 – דיון בוועדת העבודה והרווחה על סירוב חברות הביטוח הגדולות לבטח עצמאים אשר החלימו מסרטן.

17:30 – הפגנה מול הופעת מקהלת הצבא האדום הרוסית במחאה על חלקה של רוסיה במעשי הטבח המתבצעים בסוריה. מול היכל התרבות בתל אביב. פרטים כאן.

19:30 – מפגש עם עו"ד ניקול נוסבאום – פעילה לזכויות א.נשים טרנסג'נדרית מקנדה. המרכז הגאה תל אביב, גן מאיר. פרטים כאן.

20:00 – הרצאה של ערן אשכנזי, מנחה את קבוצת הקשת הסרוגה בבאר שבע בנושא גאווה ודת. אוניברסיטת בן גוריון, פרטים כאן.

26.1 יום חמישי

18:00 – ת'כלס ג'נדר – מפגש חשיפה לקבוצת אקטיביזם בקהילה הטרנס* לצעירים עד גיל 21, של ארגון מעברים.

20:00 – הרצאה בבית הגאה בבאר שבע – זכויות המשפחה הגאה. הפלמ"ח 83. פרטים כאן.

27.1 יום שישי – יום השואה הבינלאומי

9:00 – אירוע נשים בשישי בקהילת הצדק החברתי ברחובות – הרצאה של שירה אוחיון, המנהלת החינוכית של התזמורת האנדלוסית, על זהרה אלפסיה, לילה מורד, ריימונד אבקסיס ועוד – סיפורן של נשים, אשר במדינות ערב היו לכוכבות ענק ועם עלייתן ארצה עברו לחיים של אנונימיות ועוני, ולאחריה סדנאת מחול מזרחי. יוסף קרוננברג 1 רחובות. פרטים כאן.

9:30 – הרצאה של פרופ' אסתר הרצוג על הבירוקרטיה, הישראלים ויוצאי אתיופיה – הגזענות מאחורי הפטרונות. כחלק מסדרת הרצאות של פורום חשיבה משותף למאבק בגזענות. ההרצאה בתל אביב – מיקום מדוייק יימסר למי שיאשר הגעה כאן.

13:00 – מסה קריטית – מחאת אופניים להנגשת הסביבה העירונית לרוכבים. יציאה מכיכר רבין מול תולעת ספרים. פרטים כאן.

28.1 מוצ"ש

19:00 – קהילת רוג'ום חיפה מציגה – מי עובד על מי? שינויים בעולם העבודה, מפגש למידה ושיחה על חוויות שוק העבודה המשתנה מנקודת המבט שלנו. רחוב מסדה 4, חיפה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!