דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טן

חברה ועבודה / עובדי תחנות הדלק טן הפגינו נגד סירוב ההנהלה למו"מ על הסכם קיבוצי

העובדים שפתחו בצעדי המחאה לפני כשבוע הפגינו היום (ב) בראשון לציון. העובדים אף טוענים כי החברה מפעילה שיטות הפחדה מול העובדים המאוגדים ומתנכלת לחברי ועד

הפגנת עובדי Ten. (צילום: דבר ראשון)
הפגנת עובדי Ten. (צילום: דבר ראשון)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי רשת תחנות הדלק טן המאוגדים בהסתדרות ממשיכים בצעדי המחאה כנגד הנהלת החברה ובעליה שמסרבים לדון עימם על הסכם עבודה קיבוצי. היום הפגינו עשרות מעובדי החברה מול תחנת הדלק בראשון לציון. העובדים המפגינים קראו לחבריהם שעבדו בתחנה לעצור את העבודה ולהצטרף אליהם, ולנהגים שהגיעו לתחנה לצפור לאות הזדהות.

הפגנת עובדי Ten. (צילום: דבר ראשון)
הפגנת עובדי Ten. (צילום: דבר ראשון)

בחברת הדלק טן כ-500 עובדים, רובם חיילים משוחררים. העובדים מאוגדים במסגרת ההסתדרות מאז יוני 2015. יו"ר ועד העובדים בחברה המנהל את תחנת יבנה, עומר כהן (36, אין קשר לכותב), מספר "אנחנו רוצים להגיע להסכם קיבוצי, בינתיים ההנהלה מורחת אותנו ומשקרת לנו ומפטרת אנשים על מנת להחליש את הוועד. אנחנו רוצים שקודם כל ההנהלה תחזור למשא ומתן." עוד מספר כהן "העובדים מאוחדים מאחורינו, כל יום אנחנו מגיעים לתחנה אחרת, אתמול היינו בנצרת עילית, ביום חמישי היינו בבאר שבע. כל יום נגיע לתחנה אחרת לפגוש את העובדים ולהראות להנהלה את הנחישות שלנו, ההסתדרות נעמדה מאחורי המאבק שלנו ומלווה אותנו כל הדרך".

יו"ר הוועד, עומר כהן, בהפגנה (צילום: דבר ראשון).
יו"ר הוועד, עומר כהן, בהפגנה (צילום: דבר ראשון).

עובדי טן טוענים גם כי ההנהלה מפעילה נגדם שיטות הפחדה שונות. מלבד פיטורי עובדים, קיבלה אחת מחברות הוועד העברה מתחנת אשקלון לתחנת נתניה. בנוסף במהלך ההפגנה קיבלו חלק מהעובדים הודעות טקסט ובהן תמונותיהם בהפגנה שתחתן הכיתוב "צולמת במצלמות התחנה כמשיג גבול".

הודעה שנשלחה לעובד טן מההנהלה (צילום מסך)

חברת טן נמצאת בבעלותו של אליעזר פישמן שנמצא בימים אלה בתהליכי כינוס נכסים בעקבות חובות של מעל ל-4.5 מיליארד שקלים. קרן ההשקעות איפקס נמצאת בימים אלה מגעים מתקדמים לרכישת החברה. עובדי החברה מבקשים מההנהלה להכנס למשא ומתן בהקדם על מנת לדאוג לכך שהבעלים החדשים שיקבלו את הבעלות על החברה יהיו מחוייבים לזכויות עובדיהם. ראוי לציין כי במסגרת עסקת מכירת החברה צפוי מנכ"ל החברה, ערן וקנין, לקבל בונוס בסך חצי מליון שקלים.

תגובת חברת טן טרם נמסרה למערכת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!