דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתה

חברה ועבודה / המו"מ על ההסכם הקיבוצי במבוי סתום ועובדי ten10 פתחו בעיצומים

השבוע השביתו העובדים שש תחנות דלק וקיימו פעולות מחאה במספר מוקדים. רום דביר מהאגף להתאגדות בהסתדרות: "העובדים ששובתים כולם מצטרפים כל יום לעבודה - והעבודה שלהם עכשיו היא להיאבק למען הזכויות שלהם"

מחאת עובדי חברת הדלק TEN (צילום: התאגדות עובדי TEN)
מחאת עובדי חברת הדלק TEN (צילום: התאגדות עובדי TEN)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי תחנות הדלק Ten10 המאוגדים בהסתדרות פתחו בעיצומים והשבתה של תחנות דלק ברשת, זאת על רקע טענות כי המשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי בחברה נמצא במבוי סתום עקב גרירת רגליים וחוסר תום לב מצד ההנהלה. בחברה מתקיים סכסוך עבודה בנושא זה כבר למעלה משנה ושביתה קודמת התקיימה בסוף שנת 2015.

העובדים השביתו היום (שלישי) ואתמול שש תחנות דלק ברחבי הארץ, וקיימו במקביל פעולות מחאה בתחנות דלק באזור המרכז ומול מטה החברה בנתניה. באם לא תושג התקדמות, העובדים יחריפו בימים הקרובים את צעדיהם.

 

"אנחנו ערוכים לשביתה ארוכה, התמיכה של ההסתדרות היא גדולה וכל עובד ששובת מקבל קרן שביתה החל מהיום הראשון" אמר רום דביר מהאגף להתאגדות בהסתדרות. "המטרה שלנו היא לא להשבית את התחנות כדי לגרום נזק לחברה או ללקוחות, אלא לפנות את האנשים כדי שיוכלו להשתתף בפעולות המחאה. העובדים ששובתים כולם מצטרפים כל יום לעבודה – והעבודה שלהם עכשיו היא להיאבק למען הזכויות שלהם". לדבריו הקצתה ההסתדרות אוטובוס המאפשר לעובדים איסוף ותנועה בין מוקד מחאה אחד לאחר.

לדבריו ההנהלה מנסה להפחיד את העובדים השובתים והמוחים באמצעות שליחת הודעות SMS בהן נכתב כי פעילות המחאה והשביתה היא לא חוקית ואף פלילית. בהסתדרות מכחישים כי עובדי החברה השובתים חסמו כבישים, כפי שנטען בהודעת החברה. גם במהלך השביתה ב-2015 הזמינה הנהלת החברה משטרה והגישה תלונה כנגד עובד שובת בטענה שהשיג גבול בתחנת הדלק בה הוא עובד באופן קבוע. יש להדגיש כי על פי רוב נמנעת המשטרה מלהתערב בסכסוכי עבודה, ומותירה לבתי הדין לעבודה להכריע באשר לחוקיות פעולות המחאה הננקטות במסגרתם.

הודעות SMS שנשלחו על ידי הנהלת חברת הדלק TEN (צילום מסך)
הודעות SMS שנשלחו על ידי הנהלת חברת הדלק TEN (צילום מסך)

חברת Ten10 מצויה בשליטת בעל ההון אליעזר פישמן, אשר עסקיו מצויים בהליך כינוס נכסים בעקבות חובות של כ-4.5 מיליארד ש"ח. ועד העובדים בחברה התקבל כצד בהליך, במטרה להיות מעורבים בתהליך מכירת גרעין השליטה בחברה. ל-Ten10 עשרות תחנות דלק וחנויות נוחות בפריסה ארצית, וכ-450 עובדיה מאוגדים בהסתדרות מאז יוני 2015 ופועלים לחתימת הסכם קיבוצי בחברה.

מנכ"ל Ten10 ערן וקנין הגיב לדבר ראשון ואמר כי "היתה שביתה בחלק קטן מתחנות החברה. החברה ממשיכה את פעולתה באופן רציף ועקבי. כל דבר שוועד העובדים רוצים לדון בו יידון אך ורק בשולחן הדיונים ואנחנו קוראים להם לחזור אליו. פגישה ביננו לבינם נקבעה לעוד שבועיים, וזו הדרך להידבר ולא שום דרך אחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!