דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל 2017

אליפות אפריקה בכדורגל / כדורגל במקום מלחמה: משחקי רבע הגמר באליפות האפריקאית יחלו היום

בורקינה פאסו VS תוניסיה ב-18:00, סנגל VS קמרון ב-21:00 | גבון, חוף השנהב ואלג'יריה בחוץ | לצד ההכנות הפיזיות של השחקנים, המאמנים לא מפקירים את הלוחמה הפסיכולוגית | טקטיקה וכשרון

גביע אפריקה, האצטדיון בגבון (צילום: סוכנות AP).
גביע אפריקה, האצטדיון בגבון (צילום: סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלב הבתים נסתיים. קיבלנו מספר הפתעות, דרמות, אכזבות, קצב נהדר לפרקים ומשחקים מעולים. הערב (שבת) ומחר יתקיימו משחקי רבע הגמר. המארחת גבון, האלופה חוף השנהב והפייבוריטית אלג'ריה מחוץ לאליפות. הטורניר נראה פתוח לגמרי, עם קסם באוויר.

צפויים לנו שתי משחקים שונים בתכלית הערב. במשחק המוקדם ייפגשו שתי נבחרות טקטיות שבאות לסגור את המשחק, כאשר קשה מאוד להתנבא מי מביניהן הפייבוריטית להתקדם הלאה. ואילו מאוחר יותר יפגשו שתי נבחרות כשרוניות מאוד, שיסתמכו על כוחם של כוכביהן בכדי לנצח. יש להניח שיציאה מוקדמת של הסנגלים תאכזב מאוד את רוב העוקבים אחר האליפות הנפלאה. את יורגן קלופ תוצאה כזו ודאי תשמח.

גביע אליפות אפריקה (צילום: AP)
גביע אליפות אפריקה (צילום: AP)

בורקינה פאסו- תוניסיה (שבת ב-18:00)

המשחק הראשון שיפתח את שלב רבע הגמר הראשון, מפגיש שתי נבחרות בעלות אורינטצייה הגנתית מובהקת. בורקינה פאסו סיימה במקום הראשון בבית א' כאשר היא מדיחה בדרך את המארחת, גבון. העולה מהמקום הראשון בבית א', מציגה הגנה מצויינת, שספגה שני שערים סה"כ עד כה; אחד מפנדל והשני מבעיטה חופשית. הנבחרת בנויה על חוליית ההגנה המונהגת ע"י שר ההגנה באקורי קונה בן ה-28 ממאלגה הספרדית. בשערה עומד השוער המצטיין בטורניר עד כה, השוער הצעיר, הארווה קופי, אשר מפגין הצלות מרהיבות ומיקום מצויין ברחבה. למרות שכיום הוא משחק בליגה של חוף השנהב, ללא ספק בסוף האליפות הוא יקטף לאחת הליגות הבכירות באירופה. את ההתקפה מוביל ברטנארד טראורה, היהלום הצעיר, שמככב השנה באייאקס ההולנדית.

מאמן הנבחרת  ציין בהכנה למשחק, "אני לא אציין בפניך מי ישחק במשחק, אפילו השחקנים עדיין לא יודעים. ברטנהארד הוא שחקן מדהים, הוא מאוד חזק, טכני ומהיר. בחודש האחרון הוא היה פצוע ולכן התחיל להתאמן רק כ-20 ימים לפני האליפות."

גם נבחרת תוניסיה מציגה הגנה חזקה ורוח לחימה בלתי מתפשרת. מאפיינת אותה משמעת טקטית מצויינת והרכב מגובש וממושמע, וטביעת אצבע רצינית של מאמן הנבחרת הפולני קספרצ'ק בהחלט מורגשת. למרות הפתיחה הלא טובה וההפסד לסנגל החזקה, נבחרת תוניסיה ידעה לחזור לעניינים ולנצח את נבחרת אלג'ריה המרשימה בעלת סוללת הכוכבים. התוניסאים מפגינים ביטחון וקשיחות בהנהגת ואבי חאזרי, קשרה של סנדרלנד האנגלית.

מעניין יהיה לראות את הקרב בין שני הנבחרות ההגנתיות, צפויה לנו טקטיקה רבה ומעט טכניקה במשחק. שתי הנבחרות ינסו לתקוף דרך מתפרצות יעילות ולעלות ליתרון מוקדם בכדי להכריח את היריבה לצאת מתבנית המשחק ולתקוף את השער. מאמן נבחרת תוניסיה מסמן מבחינתו את יוסף מוסקני, קשר מהליגה הקטרית, כשחקן המפתח שלו, אחרי שהצטיין בשלב הבתים עם שער ובישול. המאמן אמר לעיתונים לקראת רבע הגמר "מאז תחילת הטורניר אנו מאוד מסתמכים על מסקאני. אנו יודעים את היכולות שלו, הוא שחקן מאוד כישרון וטכני. הוא יכול לעשות ההבדל. הוא שחקן המפתח שלנו והוא יכול להביא לנו את הניצחון".

סנגל- קמרון (שבת ב-21:00)

נבחרת סנגל היא הנבחרת המרשימה בטורניר, הכוכב הגדול שלה סאדיו מאנה סוחף בהתלהבות ובהמון מנהיגות את הנבחרת הנהדרת הזאת לאורך הטורניר. הקשר ההתקפי של ליברפול, מככב באליפות עם שני שערים מצויינים, אשר עזרו לסגור את העניין די מוקדם בניצחונות שלהם מול נבחרות אלג'ריה וזימבבואה. הסיפור של סאדיו מאנה התערבב עם סירובם של כוכבי קמרון להגיע לאליפות ובחירתה של פיפ"א לא להעניש אותם. מאמנו בליברפול, יורגן קלופ, נשאל לדעתו על ההופעה של הקשר באליפות. קלופ ענה "אני מאוד מרוצה מההופעה שלו באליפות עד עכשיו, הוא באמת מצויין… אבל הייתי מעדיף שיסיים את דרכו במהרה." הקשר חסר לקבוצתו האנגלית, שמתקשה בליגה בלעדיו. בנוסף לכך, עמדה במרכז פרשת סרבני נבחרת קמרון, כאשר בחרה שלא לשתף את ג'ואל מטיפ, בלם הקבוצה הקמרוני, בשני משחקי הקבוצה עד סיום הדיונים במוסדות פיפ"א, בנוגע לאפשרות השעייתם.

עם זאת, ישנה התחושה שהסנגלים עדיין לא פגשו אתגר אמיתי באליפות ולמרות הופעותיהם המרשימות והסגל המצויין, עדיין נדרשת נבחרת מאתגרת וחזקה כמו קמרון כדי לבחון את איכות הנבחרת הסנגלית. מאמן נבחרת סנגל, אליו סיסה, הפתיע כאשר התראיין ואמר "נבחרת קמרון היא הפיבוריטית, הם זכו בטורניר כבר ארבעה פעמים כאשר סנגל עוד לא זכתה. ההגעה לרבע הגמר לראשונה מאז 2006 היה לנו להקלה גדולה…איך אפשר להגיד שאנחנו הפייבוריטים לזכות בגביע כאשר גאנה מרוקו וד"ר קונגו עדיין בטורניר." יש להניח שאמירות אלו הינן חלק מהלוחמה הפסיכולוגית מול נבחרת קמרון, והנסיון להוריד את הלחץ משחקניו.

נבחרת קמרון שרדה את המותחן מול נבחרת גבון ועלתה במקומה אחרי תיקו אפס במשחק בו היא שלטה במשחק מול מארחת הטורניר. כאמור, הנבחרת הצעירה המתמודדת עם הברזה המונית של כוכביה מהטורניר, עלתה למשחק המכריע מול גבון עם הרכב בו הגיל הממוצע הוא 24.8 שנים, ונמצאת בתהליך הצערת הנבחרת. השינוי הטקטי המשמעותי שנבחרת קמרון עשתה במשחק היה חזרתו של ניקולס אנקולו להרכב הנבחרת, בלמה המצויין של ליון הצרפתית סידר וארגן את משחק ההגנה, ועזר בסגירה של פייר אמריק אובימיאנג, חלוץ דורטמונד וגבון. אובימיאנג ברוב המשחק היה נראה מנותק ומבודד, ללא יכולת להשפיע על המתרחש במגרש. ככל הנראה גם סאדיו מאנה הסנגלי יקבל סגירה מוחלטת. אבל קמרון היא לא רק קבוצת הגנה, אלא בעיקר מבוססת על משחקני ההתקפה המצוינים שלה. למרות שלב הבתים, הנבחרת של המאמן הבלגי הוגו ברוס מלאה בשחקני התקפה מגוונים ויצירתיים שמעל כולם אנו עדיין מחכים להגעה הרשמית והאמיתית של וינסנט אבובקאר, חלוצה של בשיקטש הטורקית, שידוע בתור חיית רחבה, והצטיין בשנה שעברה בפורטו, עם 18 שערים בכל המסגרות, אך מתקשה להבקיע בטורניר. מאמן נבחרת קמרון, הוגו ברוס, היה נשמע בטוח בעצמו ובנבחרת שלו באומרו, "יש לנו שחקנים צעירים שרעבים לשחק ונלהבים לנצח. עכשיו שהגענו לרבע הגמר. הכל יכול להיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!