דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / סנגל כבשה ונחה, והלוחמים מזימבבואה נתנו שואו מול אלג'יריה

משחקי בית ב' באליפות אפריקה בכדורגל - לאחר משחק מעניין ואנרגטי סיימו זימבבואה ואלג'יריה בתיקו | הסנגלים ששלטו במחצית הראשונה קטפו ניצחון למרות שבמחצית השנייה הטוניסאים נלחמו | מחרז האלגי'ראי הוא המצטיין של הערב

(צילום: סוכנות AP).
(צילום: סוכנות AP).

אל מול איצטדיון מלא למחצה בפרנסוויל שבגבון, התקיימו אמש משחקי בית ב' באליפות האפריקאית. זכינו בהפתעה גדולה בדמות מחצית ראשונה מעולה של הלוחמים מזימבבואה ושוויון דרמטי של המעומדים לתואר מאלג'יריה. במשחק המאוחר, סנגל נעזרה בשני שערים מוקדמים והרבה מזל במחצית השנייה, כדי לצאת עם שלוש נקודות יקרות מול טוניסיה. מחרז, ביליאט ובלדה בלטו הערב.   

זימבבואה (מהצ'י 17', מושיקווה 27') – אלג'יריה (מחרז 13', 82') 2-2

איזה משחק קיבלנו בין אלג'יריה החזקה לזימבבואה המפתיעה! המחצית הראשונה התאפיינה בשליטה מפתיעה של נבחרת זימבבואה. הקישור הנוצץ של האלג'יראים, בנטלב את בראהימי, לא הצליח להשתלט על המשחק והלוחמים מזימבבואה תקפו בעזרת העברת כדורים מהירים קדימה לעבר ביליאט ומהצ'י.

ביליאט, שחקנה של ממלודי סאנדאונס הדרום אפריקאית, היה השחקן המרשים והבולט של נבחרתו. למרות זאת עלתה אלג'יריה ליתרון בדקה ה-12, בזכות שער מבריק של מחרז.

דקה 17 – זימבבואה לא התייאשה והשוותה – מהצ'י הבקיע שער ששוערה של אלג'יראיה, מבולחי, יכול היה לעצור.

דקה 27 – הכשלה ברחבת אג'יריה – בלחיטר המגן הימני הצעיר הכשיל ברחבה את באסרה, ומושיקווה העלה את הלוחמים ליתרון מהנקודה הלבנה.

המחצית השנייה הייתה בשליטה מוחלטת של אלג'יריה. מחרז הראה את היכולות שהובילו לבחירתו לשחקן השנה שעברה בפרמייר ליג, בעוד הזימבבואים הלכו והתעייפו. עם זאת, הלחץ לנצח הקשה על שחקניו של לייקנס הבלגי לתפקד בשליש האחרון של המגרש.

דקה 81 – טעות בהגנת אלג'יריה כמעט וסגרה את המשחק, אבל הצלה נהדרת של מבולחי השוער מנעה זאת.

משם, מחרז אסף את הכדור בסביבות מחצית המגרש, דהר לקראת הרחבה ושחרר בעיטה מדוייקת שקבעה את תוצאת המשחק 2-2. מקורובה, שוער זימבבואה הצעיר, שעד אז תפקד בצורה מעוררת השראה, היה יכול לעשות יותר בכדי למנוע את השער.

שתי הקבוצות יכולות להיות גאות במשחק. זימבבואה על התצוגה המרשימה מול נבחרת חזקה ממנה, ואלג'יריה על כך שלא איבדה את כל הנקודות.

סנגל (מאנה 8', מבוג'י 30' ) – טוניסיה – 0-2   

המשחק נפתח בשליטה טוניסאית מסויימת. בדקה ה-8 מתפרצת מהירה בהובלתו של סאדיו מאנה, הובילה להכשלה ברחבה של קויאטה בידי אבדנור. מאנה תרגם את הפנדל לשער ראשון לסנגלים.

לאחר השער המשחק נרגע, בעיקר במרכז השדה. הסנגלים ניסו להשתמש במהירות שלהם דרך בלדה ומאנה, וטוניסיה התקשתה להתאושש מהשער שספגה.

דקה 30 – שער שני לסנגל, בנגיחה מקרן של קארא מבוג'י, הבלם האימתני של אנדרלכט.

במחצית השנייה נרשמה שליטה מוחלטת של טוניסיה. 'הנשרים מקרתגו' הגיעו לאינספור מצבים ופשוט לא הצליחו למצוא רגל מסיימת. פעם אחר פעם שחקניו של קספרז'ק הגיעו לרחבת הסנגלים ואז בעטו – החוצה, לשוער, לקורה ולמשקוף אבל לא לרשת. סנגל, ששחקניה הרשימו לפרקים ברמה האישית, פשוט הלכה אחורה ונתנה לטוניסאים לשחק ולהפעיל לחץ. משחק שהתחיל בצורה מרשימה מבחינת הסנגלים הסתיים בקול ענות חלושה, והעל חשש לגבי המשך המשחקים.

מצטיין הערב : ריאד מחרז (26, אלג'יריה)

חוץ משער נפלא, מחרז היה די שקט במחצית הראשונה של המשחק הערב. במחצית השנייה ראינו שחקן ברמה אחת מעל התחרות ולמרות שחבריו לנבחרת יכלו לעזור לו יותר, הוא לא ויתר או התעצבן, אלא המשיך להתאמץ ולהוביל. לבסוף הכוכב מלסטר סיטי קיבל את התמורה, והבקיע את שערו השני בכדי להשוות ולהציל את נבחרתו ממבוכה גדולה.

בלטו: קאמא ביליאט הנהדר מזימבבואה וקייטה בלדה מסנגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!