דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / בית ד': מצרים עלתה לרבע הגמר, מאלי ואוגנדה סיימו את דרכן

המצרים היו חייבים ניצחון מול גאנה כדי לעלות שלב הבא, ושער של מוחמד סלאח מבעיטה חופשית, נתן להם בדיוק את זה | מאלי ואוגנדה נפרדו בתוצאה 1:1 וסיימו את דרכן בטורניר. לפחות הן יוכלו להתנחם בהופעה מוצלחת בבית הקשה

מוחמד סלאח מעלה את נבחרת מצרים לרבע גמר אליפות אפריקה (צילום: AP)
מוחמד סלאח מעלה את נבחרת מצרים לרבע גמר אליפות אפריקה (צילום: AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ערב ההכרעה החגיגי בבית ד' של אליפות אפריקה, שחתם את תמונת העולות לרבע הגמר, הפגיש את נבחרת גאנה של אברהם גרנט עם נבחרת מצרים. הגנאים הגיעו רגועים אחרי שני ניצחונות, ואילו המצרים היו חייבים ניצחון כדי לעלות לשלב שמונה הגדולות. במשחק המקביל, שאפה מאלי רצתה "לגנוב" למצרים את המקום השני בבית, אבל בשביל זה היא הייתה חייבת לנצח את אוגנדה בהפרש שערים מספק, ולקוות להפסד של הפרעונים.

גאנה – מצרים (10' מוחמד סלאח) 1:0

הפתיחה הטובה מאוד של המצרים באצטדיון פורט-ג`טניל הביאה, כבר בדקה העשירית, למצב הראשון והמשמעותי של הנבחרת, כאשר נשרקה לזכותה בעיטה חופשית מ-19 מטרים. את הכדור החופשי ניגש לבעוט מוחמד סלאח, קשרה של רומא שעד כה לא הצליח למצוא את הרשת בטורניר. סלאח נעזר בשחקני מצרים שניסו להבקיע את החומה של הגנאים ובתרגיל מחוכם ברחו בדיוק ברגע הבעיטה, מה שאפשר לסלאח לסובב את הכדור במומחיות לפינה הרחוקה. 1:0 לפרעונים.

https://twitter.com/afrikfoot/status/824335244799119360

אחרי כיבוש השער לא יצרו המצרים מצבים מסוכנים נוספים, ושחקני גאנה התעוררו וניסו להשוות, כאשר דניאל אמארטיי כמעט וכבש בנגיחה.

הרגע הטרגי של המשחק, עבור הגנאים, התרחש בדקה ה-36 כששחקן המפתח שלהם, אסמואה ג'יאן, נפצע ולבסוף הוחלף על ידי ג'ורדן אייו בדקה ה-41 .

במחצית השנייה, היה זה שוב אמארטיי שכמעט והפתיע את שערו של אל חדרי עם בעיטה מרחוק, אבל השוער המצרי הוותיק היה במקום וקלט את הכדור.

בדקה ה-90 היה אייו, המחליף, קרוב לשוויון דרמטי עם בעיטה מחוץ לרחבה, אבל הצלה גדולה של השוער המצרי שמרה על שערו נקי משחק שני ברציפות.

בסיום 0:1 למצרים, שהעפילו לרבע הגמר מהמקום הראשון בבית, שם יפגשו את נבחרת מרוקו האימתנית בקרב צפון אפריקאי משובח. גאנה, שסיימה במקום השני, תפגוש את קונגו המצוינת עם מלך שערי הטורניר ג'וניור קבנאנגה. יהיה חם!

אוגנדה (70' פארוק מיה) – מאלי (74' איב ביסומה) 1:1

מול יציעים ריקים ועל משטח מלא בשלוליות, פגשה מאלי  – שרצתה מאוד להפתיע ולעלות לשלב רבע הגמר – את אוגנדה הכישרונית – שרצתה מאוד למנוע ממנה את התענוג ולצאת מהאליפות עם טעם טוב.

המשחק התחיל בשליטה של העייטים ממאלי, כשכבר בדקה השמינית נרשמה הזדמנות למוסא מארגה, שלא מצא את הרשת. לקראת סוף המחצית הראשונה נרשמה החמצה נוספת מרגליו של המגן מולה וואדג'ה.

אוגנדה חזרה למחצית השנייה נמרצת יותר וקיוותה להשיג שער ניצחון שיחזיר אותה בראש מורם למולדתה, והשער הזה הגיע בדקה ה-70 כשפארוק מיה, קשרה הצעיר והמוכשר של סטנדארד ליאז' הבלגית, קיבל מסירה בין שני שחקנים תוך שהוא מתקדם לעבר הרחבה. מיה הניף את הרגל מ-18 מטרים, בדיוק מושלם, היישר לחיבורים. העגורים עולים ליתרון 0:1.

לא חולפות ארבע דקות, ומאלי מקבלת בעיטה חופשית אותה ניגש לבעוט איב ביסומה, שעקף את החומה והשווה את התוצאה ל-1:1. תוצאה שנשמרה עד לשריקת הסיום. תוצאה זו  סיימה את דרכן  באליפות והשאירה אותן רק עם המחמאות על עמידתן בגבורה בבית קשה ביותר.

https://twitter.com/afrikfoot/status/824356119401418752

 

מצטיין הערב: פארוק מיה (21, אוגנדה)

מלבד השער הנהדר שכבש בבעיטה וירטואוזית, קשרה של אוגנדה המכונה  "הצייד שאינו מסוגל להחטיא", שנמנה על סגל סטנדארד ליאז' הבלגית, הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר של האוגנדים לאורך כל שלושת המשחקים בטורניר, ואחד השחקנים שבזכות הופעתו יזכה, ככל הנראה, לעבור לקבוצה אירופית גדולה יותר.

מיה היה רשום גם על העלייה המפתיעה של האוגנדים לאליפות אפריקה, לראשונה מזה 38 שנים, ולמרות גילו הצעיר יש לו כבר 14 שערים ב־27 הופעות בנבחרת.

תזכרו איפה שמעתם לראשונה את השם שלו.

משחקי רבע גמר אליפות אפריקה:

בוריקינה פסו – טוניסיה – מוצ״ש 28.1 בשעה 18:00

סנגל – קמרון – מוצ״ש 28.1 בשעה 21:00

ר״ד קונגו – גאנה – ראשון 29.1 בשעה 18:00

מרוקו – מצרים – ראשון 29.1 בשעה 21:00

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!