דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

עבודה מסוכנת / ציון עדאקי בן ה-40 מירושלים הוא העובד שנהרג אתמול (ג') באתר בנייה בצפת

עדאקי נפגע בראשו במהלך עבודות של פיצוץ יזום באתר בנייה | צוות של מד"א פינה אותו לבית החולים זיו, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו | בקרית גת נפל פועל מגובה ונפצע באורח בינוני

אתר תאונת העבודה בצפת (צילום: דוברות המשטרה).
אתר תאונת העבודה בצפת (צילום: דוברות המשטרה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד נהרג אתמול (שלישי) בבוקר כתוצאה מתאונה באתר בניה, בו פועלת חברת הקבלן 'א.צ אבידן עבודות עפר ופיתוח בע"מ', בסמוך לשכונת רמת מנחם בגין בצפת. במסגרת הרחבת השכונה מבוצעות עבודות עפר תוך שימוש בפיצוצי סלעים מבוקרים. במהלך אחד הפיצוצים נפגע אנושות מפעיל המטען ככל הנראה מאבן שהתעופפה ופגעה בראשו. חובשים ופארמדיקים של מד"א נאבקו על חייו ופינו אותו לבית החולים זיו, אולם מיד עם הגעתו לבית החולים נקבע מותו. ההרוג, ציון עדאקי בן ה-40 מאזור ירושלים, הוא ההרוג ה-11 מאז תחילת השנה בתאונות בניין.

פראמדיק מד"א אורן נאמן סיפר: "כשהגענו לאתר בנייה ראינו גבר כבן 40 כשהוא מחוסר הכרה וללא דופק וללא נשימה שוכב בסמוך לסלעים וסובל מפגיעת ראש קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות כשמצבו מוגדר אנוש."

משטרת ישראל הודיעה כי פתחה בחקירת נסיבות התאונה בשיתוף חוקר תאונות עבודה ממינהל הבטיחות.

זמן קצר לאחר התאונה בצפת, פועל כבן 40 נפל מגובה של כ- 4 מטרים באתר בנייה בשכונת כרמי גת שבקרית גת ונפצע באורח בינוני. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה עם חבלת גב.

תאונות בניין קטלניות (מקור: הקבוצה למאבק בתאונות בנין, גרפיקה: דבר ראשון).
תאונות בניין קטלניות (מקור: הקבוצה למאבק בתאונות בנין, גרפיקה: דבר ראשון).

ביום שני השבוע נפל עובד בן 52 מגובה שתי קומות באתר בניה רחוב לויד ג׳ורג׳ פינת דרך בית לחם בירושלים. העובד פונה על ידי מד"א לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עם פגיעה רב מערכתית. מוקדם יותר, בסביבות 15:00 באותו היום נפל עובד אחר, כבן 30 מגובה לתוך פיר באתר בנייה ברחוב האדמו"ר מליובאוויטש ליד ב"ס למשטרה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו להדסה עין כרם כשהוא במצב בינוני-קשה עם חבלות רבות.

גם בבוקר יום חמישי בשבוע שעבר נפצעו שני עובדים בתאונות בניין. האחד, כבן 25 נפל מגובה באתר בנייה בצור יצחק ברחוב נחל אליכסנדר ופונה על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב בינוני עם חבלה בגב. השני נפל מגובה כשלושה מטרים באתר בנייה ברחוב הרב קוק בהרצליה ופונה אף הוא לבית החולים מאיר על ידי מד"א במצב בינוני עם חבלות באגן ובגב לאחר שנפל מגובה של כ-3 מטרים.

יום קודם לכן (רביעי) בסביבות השעה 18:00 נפל עובד כבן 30 מגובה כ-3 מטרים באתר בנייה סמוך לשער הכניסה של קיבוץ זיקים ופונה במצב בינוני לבית החולים ברזילי.

לפני שבועיים נהרג גביד דלשד, בן 60 תושב בת ים, שנמחץ על ידי בטונדה שנפלה עליו באתר בניה של עיריית תל אביב ונתיבי איילון, בביצוע החברה הקבלנית ק.ס.מ.ג. בתל אביב על דרך מנחם בגין. בשבוע שעבר קיימו פעילים אירוע מחאה על ההפקרות הבטיחותית בענף הבניין במקום בו נהרג.

בימים אלה נמצאים ההסתדרות והתאחדות בוני הארץ במשא ומתן לגיבוש הסכם בטיחות כולל בענף הבניין, שעל פי דרישת ההסתדרות ייחתם בצמוד להסכם הקיבוצי הייחודי למנופאים. בעקבות טענות על גרירת רגליים מצד ההתאחדות הודיע אתמול ארגון המנופאים כי בכוונתם לנקוט צעדים ארגוניים בהתראה קצרה, במטרה להכריע את המשא ומתן ולהביא לחתימת שני ההסכמים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!