דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ישראל

תעשייה ישראלית / התעשייה האווירית חתמה על עסקאות בסך 2 מיליארד דולר עם צבא הודו

בשנים האחרונות חלה ירידה בהיקף הייצוא הביטחוני להודו על רקע כניסה של חברות אמריקאיות לשוק ההודי | עתה, מדובר בעסקת הייצוא הביטחוני הגדולה בתולדות התעשיות הביטחוניות של ישראל

ברק 8ֿ, מתוך ניסוי ביוני 2016 (צילום: דוברות התעשייה האווירית).
ברק 8ֿ, מתוך ניסוי ביוני 2016 (צילום: דוברות התעשייה האווירית).
שי ניר

התעשייה האווירית הודיעה אתמול (חמישי) כי חתמה על עסקאות בהיקף של קרוב ל-2 מיליארד דולר בהודו. על פי הודעת התעשייה האווירית מדובר בעסקת ענק, הנחשבת לעסקת הייצוא הבטחוני הגדולה בתולדות התעשיות הביטחוניות הישראליות.

במסגרת העסקה תספק החברה לצבא היבשה ההודי מערכות הגנה אווירית מתקדמות ממשפחת ברק 8 (טילים נגד מטוסים) בהיקף של כ-1.6 מיליארד דולר. בנוסף, תספק התעשייה האווירית לחיל הים ההודי מערכת הגנה אווירית, גרסה ימית של מערכת ההגנה האווירית ברק 8 לנושאת המטוסים הראשונה הנבנית בהודו.

עוד נמסר בהודעה כי מערכת הגנה אווירית היא פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף משרד ההגנה ההודי בהובלת רשות פיתוח אמצעי הלחימה ההודית (DRDO) וכי חלקים מהמערכת פותחו בשיתוף תעשיות מקומיות בהודו ביניהן חברת, BEL, L&T, BDL וחברות הודיות פרטיות נוספות, כמו גם חברת רפאל הישראלית והחטיבה וחברת הבת של התעשייה האווירית – אלתא.

מן ההודעה ניתן ללמוד כי ההודים, בדומה לסינים, מיישמים קו אותו מוביל ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, של 'העברת טכנולוגיה' (Transfer of technology). בשונה מהמודל העסקי הישן בו ההודים רוכשים מוצר ישראלי ללא העברת טכנולוגיה או ידע, במודל החדש מתקיים שיתוף פעולה במסגרתו ישראל מחוייבת לפתח את הטכנולוגיה והמוצר עם חברות הודיות מקומיות וכך נוצר מצב בו לאחר גמר הפרוייקט ההודים נשארים עם הידע וקווי היצור.

ברק 8ֿ, מתוך ניסוי ביוני 2016 (צילום: דוברות התעשייה האווירית).
ברק 8ֿ, מתוך ניסוי ביוני 2016 (צילום: דוברות התעשייה האווירית).

"הודו היא אחת השותפות המרכזיות של התעשייה האווירית ועסקאות אלו מהוות הבעת אמון עצומה של הממשל ההודי בחברה, ביכולותיה ובטכנולוגיות המתקדמות שהיא מפתחת יחד עם שותפיה המקומיים כחלק ממדיניות Make in India''." כך אמר יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית והוסיף, "אנו נמשיך לעמוד יחד עם שותפינו בהודו בחזית הטכנולוגיה, תוך העמקת שיתופי הפעולה הקיימים ופיתוח שותפויות חדשות לביטחון אזרחי ישראל והודו".

וייס ציין בדבריו כי "מדובר בתעודת כבוד לכלל התעשייה הישראלית הביטחונית. התעשייה האווירית פועלת מול זרועות הביטחון בהודו ומול התעשיות המקומיות במהלך 25 השנים האחרונות תוך שותפות אסטרטגית אמיתית."

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל: "יחד עם שותפינו בהודו, אנו נספק מערכת מתוחכמת, חדשנית וייחודית שתיתן את המענה המבצעי המיטבי ביותר לצבא היבשה ההודי. בפיתוח המערכת באה לידי ביטוי חדשנות טכנולוגית, יצירתיות, ראייה עתידית ומסירות אישית ראויה לציון של כל העוסקים בפיתוחה של המערכת בישראל ובהודו".

בתוך כך משרד החוץ פרסם כי שר הפנים, ח"כ אריה דרעי, אישר ברביעי האחרון את המתווה להסכם האשרות בין ישראל להודו. בהודעה נאמר כי במסגרת ההסכם המשופר, אזרחים ישראליים אשר ירצו לנסוע להודו למטרות של תיירות ועסקים, יקבלו אשרה עם כניסה רב פעמית להודו אשר תהיה בתוקף של 5 שנים.

ההסכם מעניק תנאים זהים עבור אזרחים הודיים אשר ירצו לבקר בישראל. שר הפנים, אריה דרעי, הביע סיפוק מהמהלך: ״המהלך הוא צעד נכון וחשוב להידוק היחסים בין ישראל לבין הודו ויתרום רבות הן בהיבט המדיני והן בהיבט הכלכלי. האשרה תאפשר לישראלים להתפתח ולפתח את עסקיהם בהודו וכן פיתוח עסקים של אזרחים הודים בישראל״. ההסכם ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

ישראל והודו מציינות השנה 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטים הרשמיים בין המדינות. בשנים האחרונות נרשמה ירידה בהיקף היצוא הבטחוני הישראלי להודו על רקע כניסה של חברות בטחוניות אמריקאיות לשוק ההודי. עפ"י נתונים אותם פרסם משרד ראש הממשלה בינואר האחרון היקף הסחר עם הודו עומד על 4 מליארד דולר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!