דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / קוריאה הדרומית: אלפי עובדים קראו לממשלה לקדם רפורמות בשוק העבודה

חברי איגוד עובדי המתכת במדינה הפגינו מול הפרלמנט בדרישה לקדם שלוש יוזמות חקיקה שיגנו על זכויותיהם | נשיא האיגוד: "הממשלה אולי התחלפה, אבל המאבקים שלנו נמשכים"

מצעד עובדי המתכת בקוריאה הדרומית. ארכיון (צילום: SHIN, Dong-Jun)
מצעד עובדי המתכת בקוריאה הדרומית. ארכיון (צילום: SHIN, Dong-Jun)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אלפי מפגינים, חברי איגוד עובדי המתכת בקוריאה הדרומית (KMWU) התאספו ב-24 במאי מול בניין הפרלמנט בסיאול בקריאה לקידומם של שלושה מהלכי חקיקה: "רפורמת צ'אבול" – שעניינה שינוי כללי המשילות התאגידית במדינה, חוק מיוחד לפיתוח הבסיס היצרני המקומי, וחוק שיאסור פעילות לשבירת התאגדויות עובדים. ההפגנה, בהשתתפות 3,000 בני אדם, הייתה שיאה של מחאה שכללה תהלוכות ועצרות בכל ברחבי המדינה בתמיכה ברפורמות אלה.

לפני קיום העצרת מול בית המחוקקים, בה קראו לממשלתו של הנשיא מון ג'יאה אין לקדם את שלוש הרפורמות, התאספו חברי ומנהיגי איגודים מקומיים להפגנות מול הבנק הקוריאני לפיתוח, בנק הייצוא-ייבוא של קוריאה, מטה חברת הרכב יונדאי קאיה, ומטה תאגיד KB AutoTech.

הפגנת עובדי המתכת בקוריאה הדרומית. (צילום: SHIN, Dong-Jun)
הפגנת עובדי המתכת בקוריאה הדרומית. (צילום: SHIN, Dong-Jun)

המפגינים צעדו גם למטות של המפלגה הדמוקרטית של קוריאה (מינג'וּ), מפלגת החירות של קוריאה ומפלגת העם, שם מסרו מכתבים הקוראים למפלגות לחוקק את שלוש הצעות הרפורמה.

נשיא ה-KMWU, קים סאנג גוּ, אמר בפתיחת העצרת כי "היו לנו ציפיות לעולם שונה אחרי בחירתו של הנשיא מון ג'יאה אין; עם זאת, חייהם של העובדים לא השתנו כלל. מחאת עובדי המספנות נמשכת, ועובדי Yoosung Piston Rings ו-KB Autotech עדיין נלחמים בניסיון לשבור את ההתאגדות שלהם".

"הממשלה אולי התחלפה, אבל המאבקים שלנו נמשכים", הוסיף.

קים התייחס גם לניצול עובדים בשרשרת האספקה בידי תאגידי הענק במדינה – המכונים צ'אבול – ושבירת איגודים מקצועיים אצל הספקיות של תאגידים אלו, כמו Yoosung, ו-KB Autotech, למען רווחים קלים. הוא דרש לבדוק את המקור לכל הבעיות הללו, ולשים קץ למבנה המנצל של של צ'אבול.

קים הכיר בעבודה שבפני הנשיא מון עומדים אינספור תחומים הדורשים רפורמה, אך טען כי קידום רפורמת צ'אבול חייב להיות בעדיפות עליונה. מון נבחר לתפקידו בחודש מאי האחרון, אחרי שקודמתו בתפקיד, פאק גון-הייה, הודחה בגין חשדות לשחיתות.

הפגנת עובדי המתכת בקוריאה הדרומית. (צילום: SHIN, Dong-Jun)
הפגנת עובדי המתכת בקוריאה הדרומית. (צילום: SHIN, Dong-Jun)

ולטר סאנצ'ז, נשיא פדרציית האיגודים הבינלאומית של עובדי התעשייה (IndustriALL), בו חבר ה-KMWU, העביר לנשיא המדינה הטרי מכתב בו בירך אותו על ניצחונו בבחירות והדגיש את חשיבות קידום הרפורמות המדוברות.

"האיגודים הקוריאנים החברים ב-IndustriALL קראו לממשלה החדשה בראשותך לתקן את העוולות המצטברות של הממשלה הקודמת. אנחנו מסכימים, בלב שלם, עם עמדת חברינו הקוריאנים לפיה רפורמת צ'אבול ואיסור על פעילות לשבירת איגודים מקצועיים, שבוצעה על ידי תאגידים אלו בשיתוף פעולה עם הממשלה הקודמת הן חלק מרכזי מתיקון העוולות. IndustriALL, והאיגודים החברים בה מכל רחבי העולם עומדים בסולידריות עם האיגודים בקוריאה על נושאים אלה".

במהלך ביקור בקוריאה הדרומית, נפגשה יו"ר קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית (ITUC), שארון בארו, עם נשיא קונפדרציית האיגודים המקצועיים במדינה, האן סאנג-גיון, המרצה עונש של שלוש שנות מאסר, שהוטל עליו אחרי שארגן מספר עצרות מחאה נגד השלטון.

אחרי המפגש, אמרה בארו כי "בסוף מהפכת אור הנר (הכינוי לגל המחאות שהביא להדחתה של הנשיאה הקודמת, י.א.) גם מנהיג האיגוד וגם הנשיאה המושחת נמצאים בכלא, אבל בעוד אחת מהם מרירה, השני מלא תקווה לעידן חדש של זכויות, שכר הוגן, רפורמה תאגידית ועבודה הגונה לעם הקוריאני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!