דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלאור אזריה

משפט אזריה / אלאור אזריה לא יערער לעליון; פנה לרמטכ"ל לביטול המאסר

לאחר שערעורו נדחה, החליט אזריה שלא לערער שוב וביקש להמיר את עונשו, שעומד כיום על שנה וחצי, בעבודות שירות | בערב נתן הצהרה לתקשורת "גדלתי בבית ערכי ומוסרי. אם הייתי יודע שאין על המחבל מטען, לא הייתי יורה" | אזריה אמור להתחיל לרצות את מאסרו ביום ד'

אלאור אזריה והוריו בדיון הקראת הדין בערעור אזריה (צילום: אבשלום ששוני)
אלאור אזריה והוריו בדיון הקראת הדין בערעור אזריה (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר שערעורו נדחה על ידי בית המשפט הצבאי לערעורים, היום (חמישי) שלח אלאור אזריה לרמטכ"ל בקשה להמיר את עונשו, העומד כיום על שנה וחצי, בעבודות שירות. ממשרד הרמטכ"ל נמסר כי המכתב התקבל, וכי יעבירו אליו תשובה במישירין. בכך ויתר אזריה על האפשרות לערער שוב על פסק וגזר הדין לבית המשפט העליון. ללא דחייה, אמור אזריה להתחיל לרצות את עונשו ב-9 באוגוסט בשעה 10:00 בבוקר.

אזריה הורשע בהריגת מחבל מנוטרל שביצע פיגוע בחברון במרץ 2016, ונידון לשנה וחצי מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. פרקליטיו ערערו על ההרשעה, ובעקבותיהם הגישה גם הפרקליטות הצבאית ערעור על קלות העונש. הצעת השופטים שדנו בערעור להגיע לעיסקת טיעון נדחתה על ידי הפרקליטות הצבאית. שופטי ביה"ד הצבאי לערעורים הותירו את הרשעתו של אזריה בהריגה על כנה וגם את עונשו – שנה וחצי מאסר.

במכתב ששלח כתב אזריה: "ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו". אזריה הבהיר כי אין בכוונתו להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין של בית המשפט הצבאי לערעורים. "אני מבקש להיענות ולהמיר את עונשי המאסר שנגזר עלי, לעונש המאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות, שכן ברצוני לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי, במטרה לאחות את השברים".

במכתב התייחס גם למצבו המשפחתי, "עקב האירוע אבי לקה בשבץ מוחי ואיבד את הכושר ללכת וכעבור שיקום ארוך הצליחו להעמידו על הרגליים ואף ללכת עם הגבלות. אמי הגיעה לתת משקל ומטופלת בכדורי שינה. משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב". בהמשך ציין את שירותם של בני משפחתו לטובת בטחון ישראל, ואת בחירתו להתגייס לתפקיד לוחמה, "התחנכתי על אהבת המולדת ובטחונה, גדלתי בבית ציוני ופטריוטי. לפני הגיוס ייחלתי לשירות חובה קרבי על מנת לתרום כמה שיותר למדינה ולשמחתי שירתתי כלוחם ביחידה קרבית בה מילאתי תפקידים שונים".

בהצהרה ראשונה לתקשורת, בשעות הערב, אמר אזריה בין היתר ״אני מבטיח לכם שפעלתי מתוך תחשות סכנה מידית בזירת הפיגוע, אבל בית הדין אמר את דברו. חשוב לי להדגיש, גדלתי בבית ערכי ומוסרי. אם הייתי יודע שאין על המחבל מטען, לא הייתי יורה. חיי הלוחמים עמדו לנגד עיניי״.

חמשת השופטים בראשות נשיא ביה"ד הצבאי לערעורים האלוף דורון פיילס דחו פה אחד את ערעור ההגנה על הרשעת אזריה בהריגה. לאחר בחינה מקיפה של הראיות בתיק, הם קבעו כי אזריה ירה במחבל מתוך נקמה ולא מתוך הגנה עצמית: "התנהגותו של אזריה לפני הירי מאפיינת התנהגות במטווח ולא בזירת פיגוע. לא נשקפה מהמחבל סכנה ממשית, אזריה כלכל את צעדיו באופן מחושב. פעולת הירי בוצעה באופן מסודר ומושכל, נכנס בין כוונות וירה במחבל השכוב", כתבו בהכרעת הדין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!