דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / ת"א: אירוע מחאה וזכרון בעקבות מותם של שלושה פועלי בניין ביום אחד

הפעילים שקיימו את העצרת מול קריית הממשלה, תלו מודעות עם שמות 21 ההרוגים בענף מתחילת שנת 2017 | מארגנת האירוע: "אין שום סיבה שבמדינת ישראל כל כך הרבה אנשים יפצעו ויהרגו בתאונות בניין"

עצרת מחאה וזיכרון מול קריית הממשלה לזכר עובדי הבניין שנהרגו מתחילת השנה 18 באוגוסט 2017 (ניצן צבי כהן).
עצרת מחאה וזיכרון מול קריית הממשלה לזכר עובדי הבניין שנהרגו מתחילת השנה 18 באוגוסט 2017 (ניצן צבי כהן).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-20 פעילים חברתיים חברי נוער מרצ והמרכזים לצדק חברתי ערכו היום (שישי) עצרת זיכרון ומחאה לאחר שאמש נהרגו שלושה עובדים נוספים בענף הבניין, ביניהם נער בן 16. הפעילים תלו מול קריית הממשלה בתל אביב מודעות אבל עם שמות 21 ההרוגים בענף ונסיבות מותם, הניחו זרים ועמדו לזכרם דקת דומיה.

"אנחנו שומעים כל הזמן על התאונות, הפצועים וההרוגים, וחשוב לנו לעמוד פה ולזכור את שמות ההרוגים. זה קורה אך ורק בגלל שההרוגים והפצועים הם מהמגזרים החלשים ביותר בישראל שאין מי שידבר עבורם", אמרה אלון קדמון מארגנת האירוע. "אין שום סיבה שבמדינת ישראל כל כך הרבה אנשים יפצעו ויהרגו בתאונות בניין. תאונה זה מן שם שמרמז על גורל, משהו שאין איך למנוע אותו – זה מחדל. צריך להגדיל את מספר המפקחים על אתרי הבניה, יש 18 מפקחים בלבד על 13 אלף אתרי בניה בישראל. אסור לנו להשלים עם הסיבור הזה".

"לפני חצי שנה ממש פה, בכניסה לקריה נמחץ למוות פועל נוסף – גביד אלשד – על ידי בטונדה, והתחלנו לציין את האנשים הללו שפעמים רבות אפילו שמם אינו ידוע", אמר יזהר כרמון מהמרכז לצדק חברתי ברחובות וסיפר על הפרוייקט אותו הם מקדמים ליצירת לובי אזרחי בערים בדרישה לאכיפת חוקי הבטיחות באתרי הבניה על ידי העיריות. לאחרונה נפגשו פעילי המרכז ברחובות עם ראש העיר רחמים מלול, ובפגישה הוסכם כי העירייה תקבע תנאים בהיתרי הבניה שיחייבו בין היתר גידור תיקני של האתרים, שילוט ראוי עם פרטי הקבלן, דיווח על תחילת הבניה למפקח העבודה האזורי, הקפדה על רישיונות המנופאים ותסקירי המנופים וכו'. העירייה תפקח גם על ביצוע תנאי ההיתרים. כמו כן תבצע העירייה הכשרה בנושא בטיחות בבניין הן למפקחיה והן לקבלנים הפועלים בשטחה בליווי מינהל הבטיחות במשרד העבודה. "הגענו להבנה משותפת שזה יכול לקרות – שראש עיר יראה בבטיחות העובדים והתושבים אחריות שלו" הבהיר כרמון.

למקום הגיע גם חבר מועצת העיר ראש העין ומחזיק תיק החינוך עומר שכטר, אשר שלח לראש העיר אמש מכתב ובו קרא לו לפעול מיידית להגברת הפיקוח על הבניה בעיר, במודל דומה לזה שהוסכם ברחובות – זאת בעקבות התאונה בה נהרג אמש העובד דונג גוואן צ'ינג (40) באתר בניה בעיר. "שורת הצעדים המבורכים שאומצו ברחובות יכולים למנוע את האסונות הבאים או לפחות לצמצם אותם משמעותית. ואם המדינה לא אוכפת את חוקי הבניה בצורה אפקטיבית, אז לרשויות המקומיות יש כוח לא קטן בתחום והן צריכות לעשות את זה. אני מצטרף ואומר – בכל עיר, מי שיכול צריך לארגן דבר כזה – לשלוח לראש העיר קריאה לאמץ צעדים דומים" אמר.

נזכיר כי במרץ השנה הודיע מרכז השלטון המקומי כי הוא מתנער מדרישת מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, כי הרשויות יפקחו על הבטיחות באתרי הבניה שבשטחן, במקביל לפיקוח המשרד.

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה כי "בטיחות בעבודה בענף הבנייה אינה כלולה ברשימת התנאים להיתר ואינה באחריות העירייה או הועדה המקומית לתכנון ובנייה. הנושא כולו מוסדר בחוקים, והרגולטור הוא משרד הכלכלה (לשעבר משרד העבודה) לפיו: 'עבודות בנייה צריכות להתבצע בהתאם לכללי הבטיחות המפורטים בתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), פקחי המשרד אמורים לפקח על אתרי בנייה ולסגור אתרים שאינם בטיחותיים'. העירייה מצטרפת לקריאה כלפי המדינה למנות עוד עשרות אם לא מאות מפקחים לאכיפת כללי הבטיחות באתרי הבנייה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!