דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונאלד טראמפ

טראמפ ורוסיה / חקירת קשרי טראמפ עם רוסיה: אישומים נגד בכיר לשעבר במטה הבחירות

המנהל לשעבר בקמפיין הבחירות של טראמפ ב-2016 הסגיר עצמו היום לידי צוות של התובע המיוחד מולר | בין האישומים - קשירת קשר כנגד ארה"ב, הלבנת הון והעלמות מס | מדובר בצעד משמעותי המקרב את החקירה אל תוך הבית הלבן

פול מנפורט מסגיר את עצמו לידי הרשויות הפדרליות בוושינגטון 30 באוקטובר (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
פול מנפורט מסגיר את עצמו לידי הרשויות הפדרליות בוושינגטון 30 באוקטובר (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, ועוזרו הבכיר לשעבר ריק גייטס, הסגירו את עצמו לידי רשויות פדרליות בבוקר יום שני. מדובר באישומים ראשונים בנושא החקירה אותה מנהל התובע המיוחד רוברט מולר בעניין אפשרות לשיתוף פעולה ותיאומים שנעשו בין אנשי קמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות ולממשל ברוסיה. מדובר בהחרפה משמעותית בחקירה שמעיבה על כל תקופת כהונתו של טראמפ ומגיעה לשיאה באישומים כמעט חסרי תקדים לדמות בכירה כל כך.

השניים יתייצבו בפני בית המשפט בוושינגטון בהמשך היום כדי לעמוד בפני כתב האישום שיוצג בפניהם על ידי צוותו של מולר. ישנן טענות שההסגרה מתבצעת כחלק מהסכם בין מנפורט למולר. האישומים, שעיקרם סעיפים שונים העוסקים בקשירת קשר כנגד ארצות הברית וחבירה לסוכן זר, כוללים בתוכם גם סעיפים שונים של עבירות מס והלבנת הון במיליוני דולרים.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/924641278947622913

הבית הלבן סירב להגיב אך עורך דינו של הנשיא טראמפ אמר שאין חשש שמנפורט ימסור מידע שיפליל את הנשיא. בסדרת ציוצים ניסה הנשיא להעביר את הזרקור לכיוונה של הילארי קלינטון ועסקת אורניום שהתקימה בין ממשל אובמה לרוסיה.

מולר מונה במאי להוביל את חקירת משרד המשפטים האמריקאי בעניין מעורבות הקרמלין בבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2016. המינוי נעשה שבוע לאחר פיטוריו של ג'יימס קומיי, שהוביל את החקירה כראש ה-FBI, וכן בעקבות פסילתו העצמית של התובע הכללי ג'ף סשנס מהגישוש בנושא חודשים מספר לפני כן.

מנפורט הצטרף לקמפיין של טראמפ במרץ 2016, ובאוגוסט אותה השנה, בעקבות זרם עקשני של כותרות שליליות בהקשר של תפקידיו של מנפורט כיועץ לאוקראינה ורוסיה, הוא פוטר מתפקידו.

ה-FBI חוקר את מנפורט כבר זמן מה בהקשר של מעורבתו באוקראינה ועבודתו ארוכת השנים בעבור הנשיא הפרו-סובייטי לשעבר ויקטור ינוקוביץ', וחקירה זו מהווה חלק מהחקירה המתקיימת כעת. בקיץ פשטו חוקרים פדרליים על ביתו של מנפורט והוא הוזהר שהוא צפוי לאישומים כנגדו. אזהרה זו העלתה השערות שישנן ניסיונות לסגור איתו עיסקה שתמנע ממנו לעמוד לדין.

זהו צעד משמעותי לעבר חקירת סגל הבית הלבן היום, היות ומולר בוחן את הנסיבות של פיטוריו של קומיי. חוקרים פדרליים ביקשו כמות נרחבת של מסמכים מהבית הלבן על פעולות מרכזיות שהתקיימו מאז שהנשיא טראמפ נכנס לחדר הסגלגל, וראיינו מספר רב של פקידים בעבר ובהווה.

ידוע כבר כי בחקירה אל מול חבר המושבעים המיוחד שמונה לחקירה נבדק נושא הפגישה ביוני 2016 במגדל טראמפ בין עורך דין רוסי לבין מנפורט, בנו של טראמפ וחתנו.

מעצרו של גייטס נובע לא רק מהיותו עוזר בכיר של מנפורט, אלא גם מהיותו שחקן מרכזי בקמפיין טראמפ שהמשיך בתפקידו גם לאחר פיטוריו של מנפורט. גייטס עבד עד לפני שבועיים בעבור טום ברק, איש אמונו של טראמפ, בסידורם וסגירתם של חשבונות בנק הקשורים להיבטים שונים של הקמפיין לנשיאות. שמו מופיע על מסמכים שקשורים בחברות שהוקמו על ידי חברתו של מונפורט בקפריסין. על פי החשד, חברות אלו הוקמו  על מנת לאפשר לאנשי עסקים ופוליטיקאים במזרח אירופה להעביר תשלומים לחשבונות אלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!