דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המשבר בטבע

המשבר בטבע / חיים כץ: "בטוח שניתן להציל את מפעל טבליות בירושלים" | עדכונים חיים

שר העבודה אמר את הדברים במהלך הדיון הראשון של ועדת השרים למשבר טבע | עוד הוסיף כץ כי "יש לטפל בכל מפעל בנפרד" | מוקדם יותר נפגשו יו"ר ההסתדרות ושרי האוצר והכלכלה | ניסנקורן: "מגה אירוע שהכלכלה הישראלית לא ראתה שנים ועל הממשלה, ההסתדרות והעובדים לשלב ידיים במאבק הזה למען עתיד טבע והבטחת מעמדה של התעשייה בישראל"

  • עובדי טבע בהר החוצבים מדליקים נרות ומתבצרים במפעל (צילום: דוברות הההסתדרות)
    עובדי טבע בהר החוצבים מדליקים נרות ומתבצרים במפעל (צילום: דוברות הההסתדרות)
  • עובדי מפעל "טבע משאפים" באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים נערכים להעביר את הלילה במפעל. (שחר סמוראי, באדיבות דוברות ההסתדרות)
    עובדי מפעל "טבע משאפים" באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים נערכים להעביר את הלילה במפעל. (שחר סמוראי, באדיבות דוברות ההסתדרות)
  • פגישת יו"ר ההסתדרות שר האוצר ושר הכלכלה עם נציגי הוועדים של חברת טבע (צילום: דוברות ההסתדרות)
    פגישת יו"ר ההסתדרות שר האוצר ושר הכלכלה עם נציגי הוועדים של חברת טבע (צילום: דוברות ההסתדרות)
  • עובדי מפעל טבע מדיקל באשדוד חוסמים את הכניסה הצפונית לעיר, 18 בדצמבר 2017. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
    עובדי מפעל טבע מדיקל באשדוד חוסמים את הכניסה הצפונית לעיר, 18 בדצמבר 2017. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

היום (שני) נמשכת השבתה מלאה של מטה החברה בפתח תקווה, מפעל טבע מדיקל באשדוד ומפעל טבע פלנטקס בנתניה. גם העובדים המתבצרים במתקני החברה בירושלים, ימשיכו מחר בשביתה כוללת.

במהלך ישבת ועדת השרים לטיפול במשבר, שעל הקמתה הוכרז אתמול, אמר שר העבודה  חיים כץ כי "צריך לטפל בכל מפעל בנפרד משום אין למפעלים שום מכנה משותף מלבד השם טבע. הטכנולוגיות שונות הצרכים שונים ואי אפשר לטפל בהם כמכלול".

עוד הוסיף השר כץ כי "לאחר הפגישות שקיימתי במהלך הבוקר אני בטוח שניתן להציל את מפעל טבליות בירושלים".

במקביל לכך, כ-250 עובדי טבע בכפר סבא יעצרו את כל הפעילות של המפעל למשך ארבע שעות החל מהשעה-12:00 בצהריים. עובדי המפעלים טבע מיגדה בקריית שמונה, אביק בנתניה וטבע-טק במועצה האזורית רמת חובב, יקיימו אספות הסברה בסמוך לאתרי החברה. כמו כן, צפויות פעולות מחאה נוספות.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

ניסנקורן לקראת הפגישה: "על הממשלה ועל הנהלת טבע מוטלת האחריות"

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שצפוי לקיים הבוקר פגישה משותפת לצד שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן, עם נציגי כל הוועדים בחברת טבע, אמר הבוקר כי: "המאבק למען כחול לבן והצלת התעשייה המקומית חייב להתחיל בהגנה על מקומות העבודה. על הממשלה ועל הנהלת טבע מוטלת האחריות להביא סוף למשבר הזה. פיטורים הם מוצא אחרון ועל כל הגורמים לשלב ידיים כדי למזער את הפגיעה בעובדים ולהבטיח שטבע, על כל מפעליה, תישאר בישראל".

שר העבודה, חיים כץ, הגיע לפגישה עם הנהלת מפעל טבע טבליות בירושלים

השר כץ, יחד עם יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית ויו"ר ועד העובדים איציק בן סימון, מקיימים בשעה זו בפגישה עם מנהל טבע טבליות. השר מסר כי

שר העבודה והרווחה חיים כץ עם יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית ויו"ר ועד העובדים איציק בן סימון, בפגישה עם מנהל טבע טבליות. (צילום: דוברות ההסתדרות הלאומית)
שר העבודה והרווחה חיים כץ עם יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית ויו"ר ועד העובדים איציק בן סימון, בפגישה עם מנהל טבע טבליות. (צילום: דוברות ההסתדרות הלאומית)

מדובר במאבק ארוך קשה ויהיו בו פצועים אבל הוא מאמין שניתן להציל את מפעל טבע טבליות.

ועד עובדי טבע טבליות בירושלים: נתבצר במפעל עד שיימצא פתרון לכל העובדים

כמאה עובדים העבירו את הלילה במפעל.

אחד העובדים אמר לדבר ראשון כי "עד לפני חמישי בכלל לא ידענו שזה אנחנו. היינו בטוחים מפעלים אחרים. פתאום בום – מפטרים. לדעתי ההחלטה התקבלה ואין מה לעשות". עוד סיפר כי עד כה לא דובר איתם על פיצויים או חבילות פרישה.

עובדי מפעל טבע מדיקל באשדוד חוסמים את הכניסה הצפונית לעיר

בהמשך למחאת עובדי טבע שתתקיים גם היום (ב') בכל רחבי הארץ, ברגעים אלו חוסמים עובדי מפעל טבע מדיקל באשדוד את הכניסה הצפונית לעיר (שדרות בני ברית-פינת האורגים).

מאות עובדי טבע חוסמים את הכניסה למשרד האוצר בירושלים

זאת במחאה על הפיטורים ההמוניים בחברה.

מאות עובדי טבע חוסמים את הכניסה למשרד האוצר בירושלים, 18 בדצמבר 2017. (צילום: דוברות ההסתדרות)
מאות עובדי טבע חוסמים את הכניסה למשרד האוצר בירושלים, 18 בדצמבר 2017. (צילום: דוברות ההסתדרות)
מאות עובדי טבע חוסמים את הכניסה למשרד האוצר בירושלים, 18 בדצמבר 2017. (צילום: דוד טברסקי)
מאות עובדי טבע חוסמים את הכניסה למשרד האוצר בירושלים, 18 בדצמבר 2017. (צילום: דוד טברסקי)
מאות עובדי טבע חוסמים את הכניסה למשרד האוצר בירושלים, 18 בדצמבר 2017. (צילום: דוד טברסקי)
מאות עובדי טבע חוסמים את הכניסה למשרד האוצר בירושלים, 18 בדצמבר 2017. (צילום: דוד טברסקי)

ועדת השרים למשבר טבע שהוקמה אתמול תיפגש לדיון ראשון בשעה 11:00

הסתיימה פגישתם של ניסנקורן, כחלון וכהן

לפני זמן קצר הסתיימה במשרד האוצר פגישתם של  שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה, אלי כהן ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, עם נציגי הוועדים של חברת טבע.

שר האוצר, משה כחלון במסר לעובדים: "ממשלת ישראל עומדת מאחורי עובדי טבע ולא תפקיר אותם. הממשלה תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לנסות ולהביא לצמצום מספר המפוטרים וסגירת מפעלים."

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מסר כי: "הדרישה מהנהלת טבע ומהמנכ"ל היא לממש את מחויבותה למדינת ישראל שעליה הצהירו לפני כשבוע, למנוע את סגירת המפעל בירושלים ולצמצם את מספר המפוטרים״

יו״ר ההסתדרות ניסנקורן אמר כי: ״הקרב הגדול הוא לצמצום מספרי המפוטרים. חייבים להשאיר את טבע חזקה בישראל ולהציל את מפעלי טבע בירושלים. אני לא מבדיל ולא עושה הבחנות בין עובדים, ללא קשר לזהות הייצוג שלהם. מטה טבע חייב להישאר בארץ ולא בשום מקום אחר. אנו מתמודדים כאן עם מגה אירוע שהכלכלה הישראלית לא ראתה שנים ועל הממשלה, ההסתדרות והעובדים לשלב ידיים במאבק הזה למען עתיד טבע והבטחת מעמדה של התעשייה בישראל".

הסתיימה פגישת ועדת השרים למשבר טבע

במהלך הפגישה שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי לשיטתו: "צריך לטפל בכל מפעל בנפרד משום אין למפעלים שום מכנה משותף מלבד השם טבע. הטכנולוגיות שונות הצרכים שונים ואי אפשר לטפל בהם כמכלול".

עוד הוסיף השר כץ כי "לאחר הפגישות שקיימתי במהלך הבוקר אני בטוח שניתן להציל את מפעל טבליות בירושלים".

מחר (ג'): שביתה מלאה בכל אתרי חברת טבע

כחלק מצעדי המחאה למען עובדי טבע ולהצלת התעשייה המקומית, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הנחה להשבית מחר (שלישי) באופן מלא את הפעילות בכל אתרי טבע בישראל.

הוועדה לביקורת המדינה תקיים מחר (ג') דיון נוסף במשבר, בנוכחות המבקר

הוועדה לביקורת המדינה תקיים מחר (שלישי), בשעה 9:00, דיון נוסף במשבר החמור בטבע, הפעם בהשתתפות מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא. הישיבה תהיה גם דיון מעקב נוסף על – דוח 64א  משנת 2013 – "הטבות המס הניתנות מכוח החוק לעידוד השקעות הון" שבפועל עסק כולו בטבע.

בדיון המעקב הקודם בדו"ח (שהתקיים ב27.11.17) התברר כי המסקנות החמורות של דו"ח המבקר, אשר התריע על היעדר הקשר בין הטבות המס הנרחבות ובין עמידה בקריטריונים כלשהם – לא יושמו כלל.

בדיון שערכה הבוקר, חשפה יו"ר הוועדה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כי טבע מסרבת לשלם מיליארד וחצי שקלים מס בגין 2014, ומיליארד וחצי שקלים נוספים בגין 2015, אף שאלה היו שנים שבהן אמנם נהנתה מהקלות מפליגות במס, אך כבר הפסיקה להנות מ-0% מיסוי.

בפתח ישיבתה של הועדה לביקורת המדינה בראשותה, שעוסקת היום בסוגיית המאצ'ינג בתקציבי הרווחה ותרומתו השלילית לפערים בין הרשויות, פתחה יחימוביץ' בהודעה על המתרחש בטבע, תוך שהיא מותחת ביקורת חריפה על התנהלותם של שר האוצר כחלון ושל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

בסוגיית המיסוי אמרה יחימוביץ': "שימו לב לאבסורד, לחוצפה, לעזות המצח: באותן עשר שנים טובות ושמנות שבהן היא נהנתה משיעור מס בלתי נתפס של 0%, והרוויחה סכומי עתק, היו לה גם, פה ושם, הפסדים. היא הסתירה אותם. אגרה אותם ליום פקודה – היום שבו, למרבה הזוועה, היא תצטרך לשלם קצת מיסים למדינה שפינקה אותה במשך עשור. ועכשיו הם רוצים להתקזז על זה. ושוב לא משלמים מס. פשוט חזירות, חוצפה ותאוות בצע."

יחימוביץ' הוסיפה כי רשות המיסים יכולה להוציא כבר היום שומה 03, שמשמעותה הנחייה לטבע לשלם לאלתר את המס שהיא חייבת, כפי שהרשות נוהגת ביחס לעסקים "רגילים".

יחימוביץ' אמרה כי השביתה הכללית במשק אתמול הייתה שביתת טשטוש והרדמה, ללא דרישות וללא יעדים, וכי אם כחלון וניסנקורן היו מפעילים את כלי המיסוי ואת כלי השביתה באופן נחרץ וחד, שולץ כבר היה עושה את החישובים הנדרשים ומבין שהמהלך האלים בישראל יעלה לו יותר מכפי שהתכוון לחסוך. "מי מחזיק את מי במקום רגיש, קאר שולץ אותנו או הממשלה וההסתדרות אותו?" שאלה יחימוביץ', וסיימה בקריאה לשניים להפסיק לשתף פעולה עם הנהלת טבע ולפעול לאלתר להצלת העובדים.

מחר (ג'): הפגנת עובדי טבע מול משרד ראש הממשלה

מחר (שלישי), החל מהשעה 13:00, כ-1,500 עובדי טבע, בני משפחותיהם ותומכים במאבק, צפויים לקיים הפגנת ענק מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בדרישה להתערבותו המיידית לפתרון המשבר בחברה ולהצלת התעשייה המקומית.

במקביל לכך, מחר תושבת באופן מלא הפעילות בכל אתרי טבע בישראל.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!