דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המשבר בטבע

אסון טבע / חיים הורביץ לעובדי טבע: "המשפחה שלי איתכם בעשרת אלפים אחוז"

בנו של מייסד טבע השתתף באירוע הכנסת ספר תורה, בבית הכנסת החדש על שם אביו במפעל 'טבע' המושבת בכפר סבא | הרב הראשי לישראל, דוד לאו: "זו לא דרכה של תורה להתעלם ממסירות ומעבודה של אנשים לאורך שנים"

חיים הורוביץ, בנו של המנכ"ל לשעבר אלי הוריביץ ז"ל, מחזיק בספר התורה לפני הכנסתו לארון הקודש בבית הכנסת החדש באתר (קרדיט: לירן קדושים)
חיים הורוביץ, בנו של המנכ"ל לשעבר אלי הוריביץ ז"ל, מחזיק בספר התורה לפני הכנסתו לארון הקודש בבית הכנסת החדש באתר (קרדיט: לירן קדושים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בצל סכנת הפיטורים והמשבר החמור בחברה, ציינו אתמול (ב') עובדי מפעל טבע בכפר סבא, בהשתתפות הרב הראשי לישראל דוד לאו ובני משפחת הורביץ, הכנסת ספר תורה לבית הכנסת החדש על שם אלי הורביץ ז"ל, שנבנה בחודשים האחרונים. "זו לא דרכה של תורה להתעלם ממסירות ומעבודה של אנשים לאורך שנים. אני לא מאמין שבימיו של אלי הורביץ הוא היה מאפשר דבר שכזה", אמר הרב לעובדים.

"זה לא מובן מאליו בימים הללו לשמוח ולרקוד מתחת השלט של 'טבע'. אתמול בבוקר, בדרכי למשרד בירושלים, כשעמדתי בפקקים, לשם שינוי לא כעסתי על מי שעוצר את התנועה, כי כאב לי הלב" הוסיף הרב. "כשנכנסתי ראיתי את התמונה של אביך", אמר הרב לאו לבנו של אלי הורביץ, חיים, "והתחושה היא, בלי לפגוע באף אחד, שאני לא מאמין שבימיו של אלי הוא היה מאפשר דבר כזה. וברור לי שאתם וכל מי שרק יכול עושה הכל כדי לסייע לעובדים במדינת ישראל להתפרנס בכבוד".

"זה מאוד מרגש" אמר חיים הורביץ, בנו של מייסד המפעל, "ימים קשים עוברים על כולנו, וגם אצלנו במשפחה. אני חושב שהמפעל כאן בכפר סבא יושב על יסודות טובים וצריך לדעת להעריך ולשמור על זה. כולי תקווה שגם המפעלים, בעיקר בירושלים, שמתנדנדים כרגע, שימצא להם פיתרון טוב".

הורביץ, יש להזכיר, הוא בעל מניות בטבע – כמי שירש ככל הנראה את מניותיו של אביו בחברה, ושימש בתפקידים בכירים בחברה עד לשנים האחרונות. לאחרונה הביע תמיכה בהבאתו של המנכ"ל הדני קאר שולץ, אשר מוביל כעת את תכנית הפיטורים. בדבריו בכפר סבא חשף הורביץ שהוא מעורב גם כעת במהלכים שמבצעת החברה.

"אתמול היו לנו שתי ישיבות בהתאחדות התעשיינים", אמר הורביץ, "לראות מה עושים כדי לתמוך בעובדים, לפחות במפעל שנראה שלא ימשיך שהוא מפעל המשאפים. כנראה שאת מרבית העובדים ניתן יהיה לקלוט מיד בתעשייה המקומית שם. ולגבי המפעל הגדול אני מקווה שבימים הקרובים ימצא פתרון אחר. המשפחה שלי אתכם בעשרת אלפים אחוז ונעשה כל מה שאנחנו יכולים לתמוך ולעזור".

אלירן קוזליק, חברי הוועד והרב הראשי דוד לאו, בהכנסת ספר התורה לבית הכסנת של שם אלי הורביץ במפעל 'טבע' בכפר סבא. דצמבר 2017 (קרדיט: לירן קדושים)
אלירן קוזליק, חברי הוועד והרב הראשי דוד לאו, בהכנסת ספר התורה לבית הכסנת של שם אלי הורביץ במפעל 'טבע' בכפר סבא. דצמבר 2017 (קרדיט: לירן קדושים)

"האירוע הזה תוכנן חודשים מראש", אמר יו"ר הוועד, אלירן קוזליק, ל'דבר ראשון', "והיו לי הרבה לבטים אם לקיים אותו בתקופה כזו או לא. החלטנו בסוף לקיים אותו כי זה אירוע שהוא מצווה גדולה, וזה גם כבוד גדול בשבילנו לארח את משפחת הורביץ היקרה אצלנו, ולהזכיר את אלי בתקופה כזו קשה. הרב לאו ממש חיזק את העובדים והתחייבתי בפני משפחת הורביץ שנעשה הכל כדי שהצוואה של אלי תתקיים." קוזליק מיהר להגיע לאירוע, לאחר שבבוקר השתתף בפגישת ראשי ועדי טבע עם יו"ר ההסתדרות ושרי האוצר והכלכלה בירושלים. כמה מראשי הוועדים האחרים של אתרי החברה ברחבי הארץ השתתפו אף הם, וכיבדו את האירוע בנוכחותם.

האירוע התקיים במהלך השעות בהם הורתה ההסתדרות על השבתת כלל אתרי טבע וקיום אסיפות עובדים – ובשל כך התאפשרה השתתפותם של כ-500 עובדים, אשר רקדו עם ספר התורה לצלילי מקהלת כלייזמרים ושופרות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!