דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיס יוניברס

בשכונה / מזרח תיכון ישן: מלכת היופי של עיראק הצטלמה עם מיס ישראל וספגה איומים

שרה עידן העיראקית ואדר גנדלסמן הישראלית, הצטלמו לקראת תחרות מיס יוניברס שהתקיימה בחודש שעבר, ועוררו סערה בעיראק | "כשפרסמתי את התמונה לא חשבתי לשנייה שיהיה פיצוץ כזה. איומי המוות שקיבלתי ברשת היו מטורפים", סיפרה מיס עיראק

הסלפי של מיס ישראל ומיס עיראק שפורסם באינסטגרם (instagram.com @adar_gandelsman)
הסלפי של מיס ישראל ומיס עיראק שפורסם באינסטגרם (instagram.com @adar_gandelsman)
אוריאל לוי

שרה עידן, הנציגה העיראקית הראשונה בתחרות מיס יוניברס, לא שבה מהתחרות למולדתה בעקבות איומים על חייה. בני משפחתה נאלצו גם הם להמלט מעיראק, לאחר שגם הם סבלו מאיומים. הסיבה לאלימות – תמונה שפרסמה עידן בחודש שעבר עם אדר גנדלסמן, מיס ישראל. למרות האיומים והחרם, מסרבת מיס עיראק להסיר את התמונה מחשבון האינסטגרם שלה.

עידן וגנדלסמן הצטלמו יחד בלאס וגאס שבועיים לפני התחרות, "שלום ואהבה ממיס עיראק ומיס ישראל", כתבה מיס עיראק באינטסגרם. "הצעתי שנצטלם ביחד כדי להראות לעמים שלנו שאין בינינו סכסוך וכדי להעביר מסר של שלום", סיפרה עידן בת ה-27 לרשת CNN. "כשפרסמתי את התמונה לא חשבתי לשנייה שיהיה פיצוץ כזה, התעוררתי לשיחות מהמשפחה שלי וארגון 'מיס עיראק' השתגע. איומי המוות שקיבלתי ברשת היו גם כן מטורפים".

כמה ימים לאחר פרסום התמונה, קיבלה מיס עיראק הודעה ממארגני התחרות במדינתה כי עליה להסיר את התמונה מהרשת ולא – התואר יילקח מידיה. מלכת היופי של עיראק הסכימה לפרסם התנצלות, שבה הסבירה כי איננה תומכת בממשלת ישראל ובמעשיה במזרח התיכון, וכי היא "לא הביעה התנגדות למאבק הפלסטיני לעצמאות" אולם סרבה להסיר את התמונה.

"אמא שלי השתגעה. אמרתי לה 'אמא, פשוט תצאו משם'. אמרתי לה שאני מצטערת ושאלתי אם היא רוצה שאעזוב את התחרות. הייתי מוכנה לעזוב מיד", סיפרה עידן. "בכיתי לאמא שלי והרגשתי שזאת אשמתי שהם עזבו, והיא אמרה – לא, זאת לא אשמתך. אנחנו חיים בחברה דפוקה", אמרה עידן. היא סיפרה שהעדיפה לשתוק אחרי המהומה, כדי לאפשר למשפחתה לעזוב בשקט את עיראק.

שרה עידן שוהה כעת בדירתה בלוס אנג'לס שבארה"ב, ללא יכולת לחדש את דרכונה העיראקי מחשש שתיפגע כשתשוב למדינתה. היא טענה כי ממשלת עיראק לא מסייעת לה ולמשפחתה להגן על חייהם. מלכת היופי העיראקית הוסיפה כי אינה מתחרטת על פרסום התמונה, וכי היא מעדיפה לשמור על פרופיל נמוך עד שביטחונה וביטחון משפחתה יישמר.

שרה עידן נולדה בבגדד וב-2008, חמש שנים אחרי הפלישה האמריקנית, החלה לעבוד עם צבא ארה"ב ובהמשך עברה לגור בארה"ב. עידן הייתה הנציגה הראשונה של עיראק בתחרות "מיס יוניברס" מזה 45 שנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!