דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קצבאות הנכות / העלאת קצבאות הנכות אושרה בטרומית: חקיקת בזק בשבוע הבא?

ההצעה שהגישה סיעת המחנה הציוני תצטרף להצעה של השר חיים כץ, שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון | הפעימה הראשונה שהובטחה במרחק עשרה ימים בלבד, האם חברי הכנסת ומשרד האוצר יעמדו בהבטחתם לנכים?

הנכים במליאת הכנסת, ארכיון (צילום: טל כרמון)
הנכים במליאת הכנסת, ארכיון (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית, ברוב של 75 תומכים ללא מתנגדים, את הצעת החוק להעלאת קצבאות הנכות, על פי המתווה שהוסכם ע"י הקואליציה וארגוני הנכים בתיווך ההסתדרות. ההצעה תוצמד להצעת החוק של שר הרווחה חיים כץ שתעלה לדיון בוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב.

כץ אמר במליאה, ״גם אם אני רוצה שכר מינימום לנכים זה כנראה לא יקרה אבל נעשה כמיטב יכולתנו שכל אוכלוסיות הנכים יקבלו את מה שמגיע להם ושאף אחד לא יקופח״. כדי שהחוק אכן יעבור לפני שנגמרת השנה האזרחית תצטרך ועדת העבודה והרווחה לאשר את החוק בשבוע הבא כדי שיהיה אפשר להעלות אותו להצבעה במליאה.

ח"כ יואל חסון אמר, "המציאות הוכיחה היום כי הלחץ הרב שהופעל על חברי הכנסת מהקואליציה הצליח. אני שמח שהצדק ניצח ומעט מן העוול שנגרם לנכים יתוקן. אני מודה לעמיתיי מהקואליציה ולשר חיים כץ שהביאו לשיתוף פעולה זה, ושמח שהמחנה הציוני הוכיח כי עמד במילתו מול ציבור הנכים בישראל".

ח"כ מיקי רוזנטל, "אני גאה בהישג אדיר האדיר של האופוזיציה והמחנה הציוני בפרט. היום סוף סוף נוכל להקל במעט בקושי הרב של ציבור הנכים ובעוול הרב שנגרם להם במשך שנים. אני מודה מאוד לחבריי בקואליציה ולשר הרווחה חיים כץ, בעניין הזה אין ימין ושמאל".

ח"כ אילן גילאון אמר, "מברך על אישורה של הצעת החוק להעלאת קצבת הנכות בקריאה טרומית. אי-אפשר לחיות מ-2,342 ש"ח לחודש. לכנסת נשארו 10 ימים לעמוד בהבטחתה לציבור הנכים – העלאת הקצבה לפני ה-1 לינואר מליאת הכנסת אישרה היום את הסכם הפשרה אליו הגענו בספטמבר עם הממשלה, ארגוני הנכים וההסתדרות. זהו צעד חשוב – אבל לפנינו צעד חשוב עוד יותר, השלמת החקיקה עד סוף החודש, כדי שהכנסת תעמוד בהבטחתה לציבור זכאי קצבאות הנכות בישראל. מדובר ברבע מיליון ישראליות וישראלים שלא יכולים לעבוד לפרנסתם ונאלצים לנסות לשרוד מ-2,342 ש"ח בחודש."

מדוברות "נכה לא חצי בן אדם" נמסר כי "תצוגת תכלית של פופוליזים מתקיימת בתקופה זו בכנסת ע״י רודפי קרדיט בנסיון להצדיק את קיומם. החל ממפלגות וכלה בארגוני נכים שרוצים ששמם יוזכר, לא לצד אלא במקום, מי שיזם את המאבק ומי שיעביר את החוק להעלאת קצבת הנכות. אנו צופים שעוד הצעות חוק פופוליסטיות, כדוגמת זו שעברה היום או כדוגמת הצעת החוק של שר הרווחה שתוגש בראשון, יכנסו לדפי ההסטוריה כניסיון לדאוג לחלש בעוד שגורמים אלו לא באמת היו חלק מהתהליך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!