דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

חברה ועבודה / חברת ECI הודיעה כי תפטר 100 עובדים; ועד העובדים: "בהנהלה התבלבלו"

חברת ההיי-טק ECI הודיעה על כוונתה לפטר בתקופה הקרובה כמאה מעובדיה | ועד העובדים של החברה, שעובדיה התאגדו ב-2016, לא חושש לצאת למאבק: "נעשה כל שביכולתנו לעצור את המעשה הציני הזה"

עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת ההיי-טק ECI הודיעה על כוונתה לפטר בתקופה הקרובה כמאה מעובדיה. מנכ"ל החברה, דאריל אדוורדס, אמר היום לעובדים: "מדובר בכורח הנובע מצרכים כלכליים ומיועד לחזק את החברה ולהבטיח את מקום העבודה של כולנו בעתיד. לצערנו הרב, ניאלץ להיפרד מעובדים טובים שתרמו רבות לחברה. ההנהלה תעשה ככל יכולתה כדי לסייע לעוזבים ובכלל זאת סיוע בפעולות השמה והכשרה אם יידרשו. בסופו של התהליך הנוכחי, החלק הארי של עובדי החברה יישאר לעבוד בחברה תחרותית, טובה ויציבה יותר – זו המטרה העליונה".

בועד העובדים של החברה הגיבו בחריפות: "בהנהלה של ECI התבלבלו. הם לא מבינים שהסתיימו הימים של חוסר תום הלב בחברה, בהם הם יכולים להודיע מעכשיו לעכשיו על פיטורים של מעל 10% מעובדי החברה באופן חד צדדי. כיום יש ועד ב-ECI שלא חושש לצאת למאבק ויעשה כל שביכולתו לעצור את המעשה הציני הזה. שנה וחצי שמורחים אותנו במו"מ על הסכם קיבוצי ללא התקדמות, ופתאום מודיעים על כאלו פיטורים". בוועד נערכים להכרזה על סכסוך עבודה ולפעולות מחאה נוספות כנגד התוכנית.

בהסתדרות הדגישו כי הודעת החברה על תכנית הפיטורים מגיעה על רקע דרישת העובדים לזרז את המו"מ להסכם הקיבוצי, וכשבוע בלבד לאחר שוועד העובדים פנה במכתב לבעל השליטה בחברה שאול שני, בבקשה להתערבותו האישית לקידום הנושא.

"יש כאן התנהלות תמוהה וחסרת תום לב של ההנהלה שנועדה, בין היתר, לכרסם בכוח הארגוני של העובדים", אמר לפני זמן קצר יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי.

חלוצי הוסיף כי "העובדה כי ההודעה התקבלה בהפתעה גמורה בזמן שהצדדים נמצאים בעיצומו של מו"מ, והבהילות של החברה להוציא את תוכנית הפיטורים לפועל בשבועיים הקרובים, הם ביטויים להתנהגות כוחנית שלא תתקבל בהשלמה. ההסתדרות והאיגוד עומדים מאחורי עובדי ECI ואני קורא להנהלת החברה, בראשות דריל אדוארדס, לחזור בה ולמנוע הידרדרות למשבר קשה".

מהחברה נמסר כי מדובר בהליכי התייעלות וצמצום כתוצאה מהשינויים הרבים והתעצמות התחרות בשוק הטלקום העולמי. כמו כן ציינו כי החברה מתמודדת גם עם צמצום משמעותי בתמיכה אותה היא מקבלת מהרשות לחדשנות (לשעבר המדען הראשי) וההתחזקות המשמעותית בשער השקל לעומת הדולר. לטענתה מדובר בקיצוץ של כ-6% ממצבת כוח האדם שלה, "על מנת להבטיח מבנה עלויות תחרותי ולחזק את יכולותיה להמשך הדרך".

חברת ECI, שנמצאת בבעלותו של איש העסקים שאול שני, מספקת פלטפורמות וציוד תקשורת לחברות ברחבי העולם. החברה הוקמה בשנת 1961 ונחשבה בשנות ה-90 לחברה המובילה בהיי-טק הישראלי. בשנים 2012 ו-2013 כבר ביצעה החברה תהליכי צמצום משמעותיים. ביוני 2016 הוקם לראשונה ועד עובדים בחברה באמצעות ההסתדרות, ומאז מנהלת נציגות העובדים משא ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי ראשון.

החברה מספקת פלטפורמות תקשורת לחברות ברחבי העולם. מלבד מרכז החברה בישראל, ECI מפעילה מוקדי פעילות במדינות נוספות ברחבי העולם, והיא נחשבת למובילה בתחומה. רוב פעילות החברה בישראל מרוכזת בפתח תקווה ובעומר. החברה מעסיקה כ-1,700 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 800 בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!