דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / "דרבי קבוצות האוהדים" הסתיים בניצחון של קטמון בפנדלים

1300 אוהדים חזו אמש במפגש מרגש מאוד ואדום מתמיד בגביע המדינה בכדורגל בו התמודדו לראשונה קבוצת האוהדים של הפועל קטמון ירושלים מול זו של רובי שפירא חיפה | לבסוף ניצחו הירושלמים לאחר משחק צמוד שהוכרע בפנדלים

הפועל רובי שפירא חיפה נגד הפועל קטמון (צילום: אור שיזף).
הפועל רובי שפירא חיפה נגד הפועל קטמון (צילום: אור שיזף).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הגרלת גביע המדינה של סיבוב ז' סידרה מפגש מסקרן ומרגש מאוד בין שתי קבוצות אוהדים, כבר לא כל כך צעירות, אשר נפגשו אמש לראשונה. בצד המארח עמדה קבוצת הפועל מ.ס. רובי שפירא חיפה המוליכה את ליגה א' צפון ומן הצד השני הקבוצה האורחת הפועל קטמון ירושלים ממרומי הליגה הלאומית שרק חיכתה לשבור את "המנחוס" בגביע המדינה ולעלות לשלב הבא.

דרבי האוהדים עורר תשומת לב והתרגשות רבה עד שאפילו הוחלט להוציא יחד צעיף משותף בסטייל של קמפיין באחד ממפעלי הגביע האירופאי.

בהסתובבות לפני המשחק פגשתי את איתי, נער חיפאי שסיפר לי שבשבילו היום זה יום חג עבור איך שהוא רוצה שהכדורגל בישראל ייראה, "קטמון הם כמו אחים שלנו" הוא סיפר, "אנחנו גאים בהצלחתם ותומכים בהם תמיד, אבל ל-90 הדקות הקרובות אני מייחל לניצחון שלנו. רובי שפירא היא הדבר הנכון לאהוד" הוא מוסיף.

רגע לפני שריקת הפתיחה בחרו המועדונים לקיים פעילות ייחודית לזכר האוהד יעקב פרנט ז"ל שנפטר לפני כחודשיים. כשהיה מאושפז בבית החולים, נכדו בן ה-4 נתן לו במתנה את הדובי שלו כדי שייתן לסבא שלו כוח. יעקב לא עזב את הדובי לרגע, אך לצערנו הכוח שהדובי העניק לו לא הספיק ויעקב נפטר. באות מחווה אוהדי הקבוצה המקומית זרקו למגרש 100 בובות דובי, אשר נרתמו על ידי המשפחה וירתמו לילדים בבתי החולים.

1300 אוהדים ואוהדות באדום באצטדיון העירוני בנשר בקהל יצרו אווירה מחשמלת לאורך כל המשחק, מזל שהיו הפסקות כי רק אז היה אפשר לחוש את השקט בערב קיצי בסוף דצמבר, על המגרש כל קבוצה רצתה לנצל את הבמה של גביע המדינה ונתנה את כל מה שיש לה להציע.

כבר אחרי 40 שניות שפירא באדום שחור הראתה שהיא בפוקוס, עאהד עזאם שלח מסירה לחלוץ שלומי בן עשור שבעט בעיטה מסובבת שנהדפה על ידי השוער ברק לוי, מן הצד השני היה זה מחמוד עוויסאת שנעץ בעיטה למשקוף של זיסקינד השוער המקומי.

בדקה ה-20 אקפביו החלוץ הזר של קטמון היה הראשון לכבוש במשחק ,1:0 לאורחים בכחול אחרי טעות קשה בין הבלם יוני אוחיון לבין זיסקינד שאפשרו לחלוץ להכניס את הכדור לרשת בהילוך איטי.

מחצית שקולה מאוד בין שתי הקבוצות, בה לא הורגש כלל שהן לא באותה הליגה, בדקה ה-32 זה גם נראה על לוח התוצאות שבתעתיק למהלך שפתח את המשחק שלח עזאם את בן עשור בפינה השמאלית של הרחבה ומשם בעט בן עשור בעיטה שהצליחה להכניע את ברק לוי 1:1.

רגע לפני המחצית נרשמו דפיקות לב מואצות בספסל הקטמוני, כאשר ברק לוי השוער יצא עקב פציעה ובמקומו נכנס ללא חימום והכנה מוקדמת השוער המחליף אבירם זיאת שהגיע בקיץ האחרון מהפועל בקעת הירדן ולא שיחק משחק רשמי מאז חודש אוקטובר.

כניסתו של אבירם ברוכיאן במדי קטמון בתחילת המחצית השנייה הגדילה את רמת היצירתיות של הכחולים מעיר הבירה וגם הלהיטה את 300 האוהדים שעשו דרכם מירושלים, הארועים היחידים היו ברצף של קורה ומשקופים. בדקה ה-59 אז נגיחה של אורי פסו נעצרה במשקוף של זיסקינד החיפאי, בדקה ה-67 קובלסקי מרובי שפירא נגח לקורה ובדקה ה-86 שוב הייתה זו מסגרת השער שמנעה גול והפעם היה זה תורו של רן יצחק מקטמון לפגוש את המשקוף. ליאור זדה מאמן קטמון נראה שליו ורגוע לאורך 90 הדקות על אף שביצע את כל החילופים ונאלץ לסמוך על הכושר הגופני של שחקניו לקראת המשך המשחק, מן העבר השני עודד קוטר ושחקניו היו בקשר רציף אחד עם השני והיו ערים לכל דבר המתרחש על כר הדשא.

המשחק הלך להארכה, האורחים מירושלים כבר מבינים שהם יגיעו הביתה מאוחר, האוהדים של שפירא מבינים שאפשר לעקוץ את הרגע ולרגע אף דמיינו מפגש רומנטי או אסור עם הפועל חיפה מליגת העל, אבל אז הגיעה הדקה ה-98 ברוכיאן שהיה פשוט בכל מקום, שלח כדור רוחב שפגש את טסלאר אשר כל מה שנשאר היה רק לבעוט את הכדור פנימה ממרכז הרחבה היישר לרשת 2:1 לקטמונים.

רגע לפני השריקה ועמוק בתוספת הזמן, כשרוב האוהדים כבר דמיינו את המפתח בסוויץ', החליט אלון בוזורגי שהוא רוצה עוד להמשיך את הערב שכבר הפך ללילה ודחק את הכדור לרשת אחרי ערבוביה ויציאה רעה של זיאת לכדור הקרן, 2:2 בדרבי האוהדים, טירוף באדום שחור בכל היציעים של שמחה ופאניקה, הולכים לפנדלים.

בפנדלים במצב של שיוויון בין שתי הקבוצות החמיץ איימן עלי הקשר של שפירא בבעיטה שהלכה החוצה. השוער זיאת שהחליף את ברק לוי בשל פציעה במחצית הראשונה לקח את האחריות ועם כל הלב שלח את הירושלמים לסיבוב ח' עם 8:7. ראוי לציין את העידוד המרשים והאוהב של שתי הקבוצות במשך כל המשחק שיצרו אווירה שכיף לראות בה כדורגל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!