דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברצלונה

ספורט לשינוי חברתי / "היי נוג'יין, שמענו על הסיפור שלך, ורצינו להזמין אותך למשחק בשבת"

נוג'יין מוסטפא, פליטה סורית המרותקת לכיסא גלגלים, החלה את מסלול הנדודים שלה בגיל 16 | מוסטפא, המתגוררת כיום בגרמניה, כתבה ספר על מסעה המטלטל | בברצלונה מנסים להירתם לטיפול בבעיית הפליטים באירופה, ומוסטפא זכתה לצפות במשחק הכדורגל הראשון שלה

שחקני ברצלונה (צילום: Ververidis Vasilis / Shutterstock.com)
שחקני ברצלונה (צילום: Ververidis Vasilis / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נוג'יין מוסטפא הייתה בת 16 בלבד כאשר נאלצה לעזוב את העיר בה גדלה. כובאני שבסוריה הפסיקה להיות בית עבורה ועבור משפחתה והם נאלצו ולהגר אלפי קילומטרים עד למציאת מקום מבטחים בקלן שבגרמניה. מוסטפא היא רק עוד ילדה אחת מתוך 65.3 מיליון גברים, נשים וילדים שנעקרו מביתם ונאלצו לעזוב את מולדתם ברחבי העולם, לעתים עקב אלימות קשה באזור מגוריהם. אבל הסיפור שלה ייחודי בעיקר כי את כל הדרך הארוכה הקשה והמפותלת היא נאלצה לעשות בכיסא גלגלים. בשנה שעברה היא פרסמה ספר שמספר את סיפורה הבלתי יאמן.  שם הספר – The Girl from Aleppo: Nujeen's Escape from War to Freedom.

סיפורה של נוג'יין הגיע גם לשחקני ומנהלי קבוצת ברצלונה. המועדון הקטלאני החליט בשנה האחרונה להתגייס למען הפליטים באירופה ומקיים במחנות פליטים ברחבי איטליה, יוון ולבנון את תכנית הכדורגל "FutbolNet". זו תוכנית שפועלת בשיתוף פעולה עם התאחדויות הכדורגל ב-51 מדינות ברחבי העולם. מטרתה להעניק ערכים חיוביים לילדים צעירים דרך עולם הכדורגל, ללמוד לפתור סכסוכים בין ילדים ומבוגרים ולהגדיל את המודעות החברתית בקרב ילדים ובני נוער. כחלק מהפרויקט החשוב שמעו בברצלונה על סיפורה הייחודי של מוסטפא והחליטו להזמין אותה לביקור מיוחד בקאמפ נואו.

בבוקר הגיע האוטובוס הרשמי של ברצלונה ואסף אותה למשחק הכדורגל הראשון שבו תצפה בחייה. מוסטפא המקסימה התיישבה בכיסא של אנייסטה והתרגשה בטרוף. כשהרגישה בנוח באוטובוס הענק של ברצלונה הראה לה צוות הצילום את הסרטון שהוכן במיוחד בשבילה, בו נראה קפטן הקבוצה ג'רארד פיקה מזמין אותה באופן אישי לביקור המרגש. "היי נוגיין, שמענו על הסיפור שלך, אנחנו חושבים שהוא מדהים. ולכן רצינו להזמין אותך לראות את המשחק בשבת מול סלטה בקאמפ נואו. דברתי עם הנהג שלנו מאנו שיבוא לאסוף אותך מגרמניה ויביא אותך לכאן לאצטדיון. זמן קצר אחרי המשחק אנחנו נפגש". מיד אחרי הסרטון היא סיפרה בהתרגשות לצוות הצילום שתיעד את הנסיעה "זאת הפעם הראשונה שלי שאני הולכת לראות משחק כדורגל, בחיים לא חשבתי שזה יהיה בקאמפ נואו".

הנסיעה של מוסטפא למשחק תועדה בסרטון קצר שקוראים לו "החלום של נוג'יין". עם כל הכבוד לביקור בקאמפ נואו, המשמעות האמתית של הסרטון שעשו במועדון והנסיעה של מוסטפא מגרמניה לספרד, נעוצה בשני רבדים. המסר הראשון שהמועדון מנסה לייצר הוא לבקש מילדי הפליטים באירופה להמשיך להיות חיוביים, לדמיין ולחלום בדרך לעתיד אפשרי טוב יותר להם ולמשפחותיהם. המסר השני טמון בהסבר הכל כך פשוט ויפה של נוג'יין לשאלה מדוע היא כתבה את ספרה. "היה לי חשוב לכתוב ולספר את הסיפור שלי, כדי להגיד שאני לא רק מספר, אלא גם בן אדם, ולא רק דיווח בחדשות שאתם צופים. אני מבינה שאתם מפחדים מאיתנו, אני יודעת שזה בגלל הפחד מהלא נודע. זאת תחושה אנושית טבעית לפחד ממה שאיננו מכירים או מבינים" היא אומרת.

כשהגיעה לקאמפ נואו היא נפגשה עם נשיא המועדון ז'וספ מריה ברתומאו ולאחר מכן עם הקפטן פיקה. היא קיבלה סיכה מיוחדת ואת חולצת המועדון עם הדפס של שמה. פיקה סיכם בצורה יפה את הסיבה המרכזית למחווה: "זהו סיפור של התגברות על מצוקות, וזאת הסיבה שבגללה בחדר ההלבשה כל השחקנים מכירים את הסיפור שלה ורצינו להזמין אותה לברצלונה, כדי שהיא תוכל ליהנות איתנו במשחק בקאמפ נואו. נוג'יין תודה שחלקת את חלומך איתנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!