דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נוצרים בישראל

בארץ / לכל קוראינו הנוצרים ולכל הנוצרים בארץ ובעולם נאחל חג מולד שמח

170 אלף אזרחי ישראל הנוצרים יציינו את היום בו על-פי אמונתם ישו נולד בבית לחם | טקסים ייערכו בכנסיות המרכזיות בארץ וברשות הפלסטינית | קצת פרטים ונתונים על החג ועל האוכלוסייה הנוצרית בישראל

תיירים לבושים כסנטה קלאוס, צועדים ברחוב קינג' ג'ורג' בירושלים, 24 דצמבר 2017, ערב חג המולד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
תיירים לבושים כסנטה קלאוס, צועדים ברחוב קינג' ג'ורג' בירושלים, 24 דצמבר 2017, ערב חג המולד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
דוד טברסקי

ברחבי העולם הנוצרי יצוין היום (שני) חג המולד, היום בו מאמינים הנוצרים כי מריה, היא מרים, ילדה את ישו. בישראל חיים כיום כ-170 אלף נוצרים המהווים כ-2% מהאוכלוסייה. כמדי שנה לקראת החג פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספר נתונים על העדות הנוצריות בישראל.

לבושים כסנטה קלאוס, בשוק העיר העתיקה בירושלים, ערב חג המולד 24 דצמבר 2017. (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
לבושים כסנטה קלאוס, בשוק העיר העתיקה בירושלים, ערב חג המולד 24 דצמבר 2017. (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

78.6% מהנוצרים החיים בישראל הם ערבים המהווים כ-7.4% מכלל הציבור הערבי בישראל. על-פי הלמ"ס, רוב הציבור הנוצרי בישראל מתגורר ביישובי הצפון ובעיקר באזור חיפה והגליל: 22 אלף בנצרת, 15.5 אלף בחיפה ו-10 אלף בשפרעם. האוכלוסייה הנוצרית השנייה בגודלה מתגוררת בירושלים ומונה כ-12.5 אלף נפשות.

רוב הציבור הנוצרי הלא ערבי גר בשלוש הערים הגדולות: כ-4,000 בתל אביב, 3,500 בחיפה ו-3,200 בירושלים.  הלמ"ס מפרסם שבמשק הבית הנוצרי הממוצע שאינו ערבי יש רק 1.8 ילדים לעומת 2 ילדים למשק בית בקרב ערבים–נוצרים, 2.4 בקרב משקי בית יהודיים ו-2.8 בקרב המוסלמים.

אמש התקיים הפסטיבל השנתי המסורתי בחיפה בשכונת ואדי ניסנאס ובתוכו מצעד החגיגות אשר השתתפו בו אלפי משפחות מחיפה ומרחבי הארץ, שבאו לחגוג את החג. במהלך היום יתקיימו הטקסים המסורתיים בכנסיית הבשורה בנצרת, אשר ממוקמת על-פי האמונה הנוצרית במקום בו חיה מרים, אמו של ישו, עם בעלה יוסף, ובו התבשרה על הריונה הצפוי. יתקיימו טקסים גם בבית לחם בכנסיית המולד, המקום בו על פי האמונה נולד ישו ובעיר העתיקה בירושלים בכנסיית הקבר, במקום בו הנוצרים מאמינים שישו נקבר בתוך מערה ובסופו של דבר עלה לשמיים. אל הטקסים הגדולים והמרכזיים צפויים להגיע עשרות אלפי מאמינים מכל העולם ולעבור טקס מיוחד. הטקס המרכזי התקיים אמש בחצות בכנסייה הקתולית שליד כנסיית המולד האורתודוקסית בבית לחם ושודר לכל העולם. הטקס הונחה על-ידי הפטריארך פואד טאוול.

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בירך את הציבור הנוצרי בישראל ובעולם באומרו כי "המדינה אומרת חג שמח לאזרחנו הנוצרים ולנוצרים מסביב לעולם. אני גאה שישראל היא מדינה בה הנוצרים לא רק שורדים אלא פורחים בגלל שאנחנו מאמינים בזכויות הקדושות של כל אחד להתפלל במקומות הקדושים". בסרטון המיוחד נתניהו סיפר שהוא יהיה מוכן להיות מדריך הטיולים של הנוצרים בישראל והוא מזמין אותם לבוא לפה לחג המולד הבא.

חג שמח!

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!