דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המורים

חינוך / ביה"ד לעבודה הורה לבטל את שביתת הסתדרות המורים היום

השביתה שהוכרזה עקב מאבק של הסתדרות המורים על תשלום מלא והוגן של ימי מחלה למורות ומורים המאוגדים בהסתדרות המורים, בוטלה | בית הדין הורה למשרד החינוך להיכנס למו"מ אינטנסיבי עם המורות

כיתה ריקה (צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
כיתה ריקה (צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
דוד טברסקי

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל אמש (שלישי) את עמדת משרד החינוך, לפיה אין להשבית היום את הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים, ובחטיבות הביניים והורה למשרד החינוך להיכנס למו"מ אינטנסיבי עם המורות.

השופטת אפרת לקסר, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, אמרה בדיון: "השביתה מחר הייתה נקיטת צעד ארגוני מהיר מדי, וזאת בלשון המעטה. לא צריך מחר לשבות. סוגיית ימי המחלה נעשתה במשך 30 שנה בצורה מסוימת, והצעת ההסתדרות לשינוי שיטת החישוב הועלתה רק לפני 4 ימים".

השביתה הוכרזה עקב מאבק של הסתדרות המורים על תשלום מלא והוגן של ימי מחלה למורות ומורים המאוגדים בהסתדרות המורים.

"לא נסכים לשערורייה בה מורה או גננת חולים יום אחד ומחויבים על יום וחצי. אני לא מכירה עובד אחד במשק שהיה מסכים לעבוד במצב כזה" אמרה מזכלי"ת הסתדרות המורים, יפה בן דויד.

לטענת הארגון, מזה מספר שנים משרד החינוך מנכה מיתרת המחלה הצבורה של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה אחד. כך לדוגמה עובד שנעדר שלושה ימים יחויב על 4.2 ימי מחלה. על פי ההודעה, התנהלות זו התגלתה רק לאחרונה, כשהמשרד החל לפרט את מספר ימי המחלה שנצברו בתלושי השכר, כמו גם את מספר ימי המחלה שחויבו בפועל.

מבדיקה שערכה הסתדרות המורים עלה כי משרד החינוך מחייב את עובדי ההוראה בחלק היחסי של ימי המנוחה השבועית, ללא קשר לימי ההיעדרות בפועל. הסתדרות המורים פנתה והעלתה את הבעיה בפני משרד החינוך, כבר באוגוסט האחרון. מאז לטענתם "משרד החינוך גורר רגליים ולא מספק מענה אמיתי לבעיה".

"אני פשוט מתביישת בגרירת הרגליים של משרד החינוך. לכולם ברור שהמצב הקיים אינו תקין. אותם פקידים שיושבים איתנו בפגישות היו מתנהגים אחרת לגמרי לו היה מדובר בימי המחלה שלהם. אנחנו לא דורשים יותר; אנו עומדים על הזכויות שמגיעות לנו בדומה לכל עובד אחר. הגיע הזמן שיפסיקו לערבב אותנו בנוסחאות שהם עצמם לא מבינים. כיצד יום מחלה או היעדרות של עובד ועובדת הוראה שווה ל- 1.4 ימי מחלה? לא נסכים לכך בשום אופן. יום היעדרות אחד שווה ליום היעדרות אחד, המשכורת של עובדי ועובדות ההוראה אינה משחק. מדובר בכספים שנלקחו ונלקחים מדי יום מעובדי ההוראה. מציאות 'החישובים המוטעים' חייבת להיפסק לאלתר".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!