דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל בתחב"צ

#6 - אמצע היום בבית שאן

בית שאן מול כאוכב סיבוב ז' בגביע המדינה (צילום: צור רונזנצוויג)
בית שאן מול כאוכב סיבוב ז' בגביע המדינה (צילום: צור רונזנצוויג)

יום חג לכדורגל, משחקי גביע המדינה סיבוב ז', אחת מהפעמים היחידות בשנה שזה רלבנטי לקיים משחק ביום שלישי בשעה 13:00 בצהריים. בזכות הקרבה לעיר בית שאן בה מתקיים המשחק היה לי יום די יעיל לפני שעליתי על קו 28 מצומת צמח. זה היה מרענן למדי להמשיך בנסיעה עד התחנה הסופית בקו שבו אני בדרך כלל נוסע, גם חסן הנהג שם לב לזה ואחרי שאמרתי לו שיגבה מהרב קו עד בית שאן כי שם אני יורד הוא שאל אם אני בדרך לים המלח? מחשבה מעניינת עניתי בליבי, אבל "לא", עניתי בקול. "אני הולך, אני הולך, אני הולך לבית שאן". וזה לא סתם משחק עבורי, כי הקבוצה שפעם הייתה שם דבר בליגה הראשונה פוגשת את אימת ליגה ב' צפון א' הפועל כאוכב אצלה התארחתי לפני כמה שבועות.

בשעה 12:00 אני יורד מהאוטובוס בתחנה הראשונה בעיר, מתחיל לחפש מקום לאכול צהריים כשברקע אני כבר רואה מכוניות רבות פונות לכיוון האצטדיון המקומי, בשיחה עם מוכר בפלאפל אני זורק לאוויר שיש משחק היום, והוא עונה לי כאדם שצופה את העתיד, "הגביע לא מעניין אותנו, המטרה שלנו זה להישאר בליגה העונה", ישר ירד לי האסימון למה ששנים רבות חשבתי, תשאל כל אדם בבית שאן על קבוצת הכדורגל והוא ידע לתת מידע אחד לפחות, הקבוצה הזאת היא יותר מקוריוז, היא באמת של כולם.

[mappress mapid="211"]

בהליכה לאצטדיון בצד בלי המדרכה, כשהפלאפל מחכה לי חם בשקית עם קצת צ'יפס ששמתי בצד פגשתי שלושה ילדים בכיתה ד' ששמחו מאוד לכך שיש להם קצת כדורגל באמצע חופשת חג החנוכה. "משעמם כבר החופש" אומר ינון "מזל שיש גביע, כל משחק אנחנו הולכים יחד, בדרך כלל עם ההורים שלנו אבל הפעם הם בעבודה". הם הראו לי בדיוק איפה הקהל האורח יושב ואיפה הקהל הביתי, ומה המיקום של הקופה. בכניסה נפרדו דרכינו אחרי שהמאבטח במגרש שכנראה הוא גם המאבטח שלהם בבית הספר עיכב אותם בכניסה בטענה שהם הציקו לו ביום האחרון ללימודים.

'בידורית' עם טראנסים מנעימה את הזמן עד שריקת הפתיחה, האוהדים מגיעים בטפטוף עם בגדי העבודה: לוחם אש, שיפוצניק, שוטר, נהג תובלה נראה כאילו כולם הוקפצו בצו 8 באמצע החיים, החשש ממה שיקרה פה ב-90 הדקות הקרובות מורגש, אני מסתכל על הרצפה ביציע ורואה קליפות רבות של גרעינים מחייכים אלי ומסמנים לי שפה אפשר לפצח, מוציא את השקית ששמורה היטב מאז המשחק בעפולה, מניח רגל אחת על מושב הכיסא ומפצח בכיף.

חצי שעה של כדורגל וזה כבר 2:0 לקבוצת האורחת מליגה ב' הפועל כאוכב, האוהדים מאחורי עדיין לא הספיקו להביט בגוגל מפות כדי להבין בכלל איפה ממוקם הכפר והם כבר בפיגור כפול.

בירידה למחצית בוז מחריש אוזניים של 300 האוהדים מבית, חילוף המאמן לא נראה שעוזר למצב הרעוע, משה השוטר מביט אלי מבואס ואומר ש-30 שנה הוא אוהד וזו פעם ראשונה שהוא שורק בוז, אבל חלאס כמה אפשר, כל שבוע חוטפים שלישיות רביעיות, ועכשיו בא מועדון מליגה נמוכה ממך ועושה ממך צחוק.

בהפסקה התכנס הפרלמנט, דיברו שם על מה צריך לעשות, השחקנים לא מתפקדים, אין תשוקה, "אבל מי צריך תשוקה" עונה אחד אחר "קודם שילמדו להעביר חמישה פסים רצוף", אולי צריך להקים קבוצת אוהדים בכלל ולא קבוצת רכישה מהמרכז כמו שעתיד לקרות. המועדון שלפני עשרים שנה היה בליגה הראשונה נמצא שוב בצומת דרכים, מסביב מבינים שביכולת כזאת הירידה לליגה ב' קרובה מתמיד. שתי קורות בהתקפה אחת עוד נתנו תקווה לקאמבק, אך חוסר האמונה והלחץ ניכר מאוד.

"תרשום שהם, השחקנים על הדשא מאכזבים את הקהל מספר 1 בליגה א" אומר לי יהב, בית-שאני מתוסכל, הוא והחברים שלו כבר התחילו לחשב כמה כסף הם ביזבזו בלשבת ולראות את המשחק במקום להמשיך ביום העבודה, ועל מה הם חשבו לעצמם שסימנו 1 בווינר ועוד הקליטו את המשחק בטלוויזיה, דבר ראשון שהם יעשו שיחזרו הביתה זה למחוק.

המשחק הסתיים בתוצאה 3:0 לכאוכב, האוהדים מתוך תסכול, לא חיכו לשריקה של השופט והלכו הביתה מוקדם, החגיגות ושמחת הקבוצה האורחת היו כלום לעומת העצב בעיניהם של הקהל הביתי שנשאר, שכמו אוהדים אמיתיים ניגשו בסוף המשחק לאוהדי כאוכב לחצו ידיים ואמרו כל הכבוד, הלוואי עלינו להיראות כמוכם היום.

כולם הגיעו או ברכבים פרטיים או ברגל. בתחנה המרכזית לא היה זכר לכך שהיה משחק עם 500 אוהדים לפני רגע. אחרי רבע שעה של המתנה קו 28 הגיע, שוב ירדתי בתחנה בצומת צמח, חזרתי להמשיך את יומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!