דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אחרי אירוח המונדיאל עד גיל 17, הודו רוצה להפוך למדינת כדורגל

אחרי ההצלחה המסחררת בכמות הצופים בטורניר גביע העולם עד גיל 17 שנערך בהודו, שהגיע ל1,347,133 מיליון בני אדם | בפיפ"א מקדמים תוכנית חדשה להנחלת הכדורגל בלבבות ההודים בעזרת חינוך הדור הצעיר בבתי הספר

שוער נבחרת הודו עד גיל 17 מציל גול במהלך משחק מול גאנה במונדיאל עד גיל 17 שהתקיים בהודו. 12 באוקטובר (צילום: AP Photo/Tsering Topgyal)
שוער נבחרת הודו עד גיל 17 מציל גול במהלך משחק מול גאנה במונדיאל עד גיל 17 שהתקיים בהודו. 12 באוקטובר (צילום: AP Photo/Tsering Topgyal)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנה האחרונה ישנו ניסיון רציני של התאחדות לכדורגל העולמית פיפ"א להפוך את הכדורגל לאחד מענפי הספורט האהובים בהודו. בכדי להשיג את המטרה הזאת החליטו בפיפ"א לקיים מונדיאל עד גיל 17 בהודו שהכדורגל בה לא מאוד מפותח ולעולם לא הגיעה לאף טורניר עולמי גדול. כחלק מהפרויקט הניסיון להכניס את התשוקה ואהבה של עולם הכדורגל למדינת הודו, בנוסף לשתי הליגות המקצועיות שפועלות כרגע במדינה וגביע העולם עד גיל 17 שהתקיים בחודש אוקטובר במדינה והוגדר כצפוי כהצלחה,  החליטו בפיפ"א לנצל את המומנטום ופתחו בפרויקט נוסף בשם המחייב "משימת 11 המיליון".

המונדיאל שהתקיים בהודו השנה היה הצלחה מסחררת לפי נתוני פיפ"א. במשחק האחרון של הגמר בו ניצחה אנגליה הצעירה את ספרד 5:2 צפו 71 מיליון צופים מרחבי העולם. שלושת המשחקים של הודו היו הנצפים ביותר בשלב הבתים עם ממוצע של 1.6 מיליון צופים למשחק. 1,347,133 מיליון צופים הגיעו לצפות במשחקי הטורניר שזהו ממוצע של 25,906  צופים למשחק בטורניר. הנתונים האלו מהווים שיא חדש של צופים למונדיאל עד גיל 17 ומראים את העניין שיצר הטורניר הגדול באזרחי הודו.

במקביל לטורניר פעל הפרוייקט השאפתני "משימת 11 המיליון" כדי לחשוף כמה שיותר ילדים והורים למשחק האהוב. המטרה המרכזית של הפרויקט היא להפוך את הכדורגל לנגיש יותר לכל האוכלוסיות ברחבי המדינה הענקית והכלי שפיפ"א בחרה כדי לעמוד באתגר הזה היא להכניס לתוך תוכניות הלימודיות הבית ספריות את לימודי הכדורגל של קבוצות בנים ובנות. המטרה של הפרויקט המאתגר הייתה להביא את ההנאה של הכדורגל לכמה שיותר ילדים ולפי פיפ"א הם הצליחו לעבור מעל ולמצופה ביחס למטרות התוכניות.

לפי הסיכום השנת לתוכנית השנה השתתפו בתוכנית 11,008,561 תלמידים מרחבי 29 מדינות ו78 ערים בתוכנית שפעלה ב24,933 בתי ספר. התוכנית שהופעלה ע"י התאחדות לכדורגל העולמית פיפ"א בשיתוף פעולה עם ממשלת הודו והתאחדות הכדורגל ההודית ניצלה את התעניינות במדינה סביב המונדיאל עד גיל 17 שהתקיים בהודו והכניסה את משחק הכדורגל לתוכנית הלימודים בבתי הספר השונים, כאשר כמעט 25 אלף בתי ספר לוקחים חלק בתוכנית השאפתנית.

הפרויקט שכלל מספר שלבים כמו הכשרת המורים והמנהלים להבנת התוכנית בסמינרים מיוחדים באזורים בהם פעלו, מפגש והדרכת הילדים שחלקם גילו לראשונה את משחק הכדורגל וחוקיו. איתור כישרונות מתאימים ל-35 הפסטיבלים של כדורגל ברחבי המדינה בהם השתתתפו השחקנים הנבחרים ביותר.  ג'יו בהטרדז'אה יו"ר הועדה המקומית שקידמה את התוכנית בהודו סיפר שהפרויקט הפתיע והצליח להקטין את החשש המוקדם שהיה שכדורגל אינו יכול להשתלב בתרבות הספורט ההודית וסיפר על כך לאתר פיפ"א "אנחנו גילינו שהיו שתי בעיות גדולות להודו כלפי הכדורגל, קודם כל אם המורים וההורים  לא הרשו לילדים לשחק, הם פשוט לא שיחקו. דבר שני האנשים בהודו חשבו שאם אין לך מגרש ענק (סטנדרטי) שאפשר לשחק בו 11 על 11 אי אפשר לשחק כדורגל. הייתה לנו תנועה שלמה שהייתה צריכה לשנות את האקלים מסביב למשחק, הילדים רצו לשחק. לשם כך נתנו מענקים למורים ומנהלים בבתי הספר שיאפשרו להם לשחק. אנחנו נתנו להם כדורים ונתנו להם הוראות פשוט איך לשחק 2 על 2 , 3 על 3 או 4 על 4. שכנענו אותם שלא צריכים מגרשים גדולים כדי לשחק כדורגל.

כעת כשנגמר הפסטיבל סביב המונדיאל עד גיל 17 שהתקיים בהודו, יצטרכו מארגני התוכנית המוצלחת להמשיך בתכנון פרויקט חדש ואיכותי יותר כדי להצליח לפרוץ את חוסר ההיקשרות שקיים בין ילדי הודו למשחק הכדורגל. בתקווה שיום אחד הודו תהפוך למדינה שנושמת וחייה עם חיידק הכדורגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!