דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ההסתדרות לקבוצת זאפ: הסתרת המכירה מהעובדים - חוסר תום לב

בתגובה לפרסומים לפיהם קרן אייפקס נמצאת במגעים למכירת הקבוצה לחברה גרמנית, דרשה ההסתדרות כי ייפתח מו"מ על זכויות העובדים במקרה והעסקה תצא לפועל | בחברה חל עדיין הסכם עליו חתמה ההסתדרות הלאומית

אתר זאפ (צילום מסך)
אתר זאפ (צילום מסך)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע הדיווחים לפיהם קרן אייפקס מצויה במשא ומתן מתקדם למכירת קבוצת זאפ לאקסל שפרינגר, שנתיים בלבד לאחר שרכשה אותה, פנה אתמול (רביעי) יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, ההיי-טק והסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי למנכ"ל הקבוצה אילן צחי במכתב חריף בו הוא מאשים את ההנהלה בהתנהלות שבלא תום-לב ובהסתרת הליך המכירה מהעובדים. אתמול בשעות הבוקר קיימה ההסתדרות אסיפות הסברה בקרב כ-500 עובדי החברה.

במכתבו, ציין חלוצי כי רק ביום ראשון נפגשו הוא וצחי לפגישת היכרות, אחרי שעובדי הקבוצה עברו מההסתדרות הלאומית להסתדרות הכללית. בפגישה זו, לדבריו, התרשם כי "בכוונת הנהלת החברה להוכיח רצון טוב והדדי בניהול יחסי עבודה קיבוציים".

במרכז – יו"ר איגוד ההיי טק והסלולר יקי חלוצי (צילום: סבין פרנק).
במרכז – יו"ר איגוד ההיי טק והסלולר יקי חלוצי (צילום: סבין פרנק).

"בפגישה לא ציינת ולו ברמז את רעידת האדמה שהתבשרנו עליה היום בבוקר באמצעות כותרות העיתונים" כתב חלוצי, "בוודאי שמידע כל כך מהותי היה מצוי בידיך במועד פגישתנו ואיני מבין מדוע לא מצאת לנכון לכל הפחות לשתף את האיגוד המקצועי במידע זה. עצם ההסתרה וההתנהלות מהווה חוסר תום לב בהתנהלות החברה".

עןד הוסיף כי "לאור הצעד הדרמטי כפי שפורסם בעיתונות הכלכלית שיש לו השלכה והשפעה רוחבית על כלל העובדים בחברה, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, אנו דורשים מכם להיכנס עמנו מידית למשא ומתן קיבוצי בעניין זה". לטענת חלוצי מספר פעולות נוספות שהובטחו להסתדרות שיבוצעו במסגרת יחסי העבודה הקיבוציים – לא בוצעו בפועל.

באפריל 2014 התאגדו עובדי קבוצת זאפ במסגרת ההסתדרות הלאומית, ואף חתמו על הסכם קיבוצי באוגוסט 2015, שהחריג כרבע מעובדי החברה. ביולי השנה קם ועד פעולה שהורכב מעובדים ותיקים והחתים את רוב עובדי החברה להסתדרות הכללית במטרה להחליף את ארגון העובדים היציג בחברה. אחרי מאבק משפטי, הוכרה לפני כחודש ההסתדרות הכללית כארגון היציג בקבוצה. ההסכם הקיבוצי אשר חתמה ההסתדרות הלאומית בחברה עודנו בתוקף והוא כולל סעיף של שקט תעשייתי עד סוף שנת 2018.

באיגרת המנכ"ל ששלח אילן צחי אתמול לעובדים נכתב כי קרן אייפקס שוקלת הכנסת שותף נוסף בקבוצה או את מכירתה "כחלק ממהלך שיאיץ את צמיחת החברה". המנכ"ל אף הדגיש כי "תהליך זה הינו חלק משגרת בעלי המניות והינו תהליך המנוהל על ידם. החברה תמשיך בשגרת חייה כאשר בעלי המניות עוסקים בשאלת אחזקתם בחברה. נמשיך להיות ממוקדים בעבודה השוטפת ובתוכנית העבודה העמוסה שלנו לשנה הקרובה. אני גאה בעובדי קבוצת זאפ שעשו בשנים האחרונות שינויים שהביאו לצמיחתה ולהצלחתה של החברה. הישגים אלו ושיאים חדשים נוכל להשיג רק בהמשך עבודה מסודרת ומאומצת כפי שעשינו עד כה".

על פי הפרסומים צפויה קבוצת זאפ להימכר בסכום של כ-400-450 מיליון שקלים, לאחר שנרכשה לפני שנתיים בלבד על ידי קרן אייפקס בכ-150 מיליון שקלים. הקבוצה מונה כיום 22 אתרים מתחומי תוכן שונים.

מחברת זאפ נמסר כי "הנהלת זאפ מוקירה ומעריכה את עובדי החברה ואת הוועד שמייצג אותם. בעלי המניות מסרו לנו שהתקיימו מגעים ראשוניים להכנסת שותף או מכירת מניות החברה. מדובר בגישושים מאוד ראשוניים בלבד, וייתכן שלא יבשילו למאומה. ככל שתהיה עיסקה למכירת מניות החברה, בטרם תיחתם העיסקה, יתקיים הליך הידברות עם העובדים על מנת לשמור על זכויותיהם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!