דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

בעולם / האם רוסיה מעבירה נפט לקוריאה הצפונית למרות הסנקציות על המדינה?

ע"פ מקורות ביטחוניים אירופאים, נצפו בימים האחרונים מספר כלי שיט רוסים המעבירים מוצרי נפט לספינות משא צפון קוריאניות | ברוסיה הכחישו כי המדינה לוקחת חלק במעבר סחורות לדיקטטורה המבודדת

אדם צופה בתמונה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
אדם צופה בתמונה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)

מקורות ביטחוניים אירופאים המפקחים על הים מסביב לקוריאה הצפונית דיווחו כי בימים האחרונים נצפו מספר כלי שיט רוסים המעבירים דלק לספינות משא צפון קוריאניות, לפחות בשלושה מקרים שונים. כך דווח ע"י סוכנות רויטרס.

המעברים מצביעים על מכירה, לכאורה, של נפט או מוצרי נפט ע"י רוסיה, יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם ובעלת זכות הטלת הווטו במועצת הביטחון של האו"ם שאישר מחדש את הסנקציות על קוריאה הצפונית בתקופה האחרונה.

מעבר הסחורות שהתרחש בחודשים אוקטובר ונובמבר מצביע על כך שהברחת סחורות מרוסיה לקוריאה הצפונית מתרחשת בעיקר בים. בחודש ספטמבר דווח ברויטרס כי ספינות צפון קוריאניות עושות את דרכן מרוסיה לקוריאה הצפונית מלאות בנפט, למרות שהצהירו כי אינן מפליגות למדינה. בתמונות לווין שהגיעו לרשת רויטרס נראים מספר ספינות בבעלות רוסית המעבירות סחורה לספינות צפון קוריאניות.

"ספינות רוסיות סוחרות ישירות עם ספינות צפון קוריאניות בחומרים פטרוכימיים וראינו את זה במספר מקרים בשנה האחרונה למרות הסנקציות" אמר לרויטרס מקור שביקש להישאר אנונימי.

מקור אחר סיפר שאין שום עדות לכך שממשלת רוסיה גיבתה או תכננה את מעבר הסחורות. משרד החוץ הרוסי וממשלת רוסיה שללו בכל תוקף מהלך כזה והכחישו שהמדינה לוקחת חלק במעבר סחורות אסורות למדינה. ביום שישי האשים שוב הבית הלבן והנשיא דונלד טראמפ את סין בכך שהיא מספקת נפט לקוריאה הצפונית, אך סין הכחישה את הדברים. אמש דווח ברשת אל ג'זירה שספינה שיצאה מנמל הונג-קונג עם חומרים כימיים נצפתה מנסה להעביר אותם לקוריאה הצפונית אך נתפסה ע"י המשמר הימי של קוריאה הדרומית.

מאז ספטמבר האחרון, עת אישר האו"ם שורה של סנקציות חדשות כנגד הדיקטטורה הקומוניסטית המבודדת במטרה למנוע ממנה אספקה של חומרים פטרוכימיים ומוצרי נפט כדי ללחוץ עליה להפסיק את פרוייקט הגרעין שלה. מאז, נמצאת המדינה במחסור חמור של נפט ודלקים.

קוריאה הצפונית הודיעה בספטמבר האחרון כי ביצעה ניסוי מוצלח בפצצת מימן, המיועדת לטיל בליסטי בין-יבשתי. בתגובה לסדרת ניסויים בליסטיים של ירי טילים לטווח ארוך וכנראה פיצוץ גרעיני מתחת לאדמה, הודיע בסוף אוגוסט טראמפ כי קוריאה הצפונית תוכה ב'אש וזעם' כמוהו העולם עוד לא ראה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!