דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ברקע המתיחות עם האוצר: הסכם קיבוצי חדש בקק"ל

ההסכם החדש כולל פנסיה מינימלית, קליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה, הסדרי פרישה מרצון, ושמירה על תנאי העובדים גם גם בתהליכי שינוי ארגוני | יו"ר ועד עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין: "נמשיך לצמצם פערים ולחזק את כלל העובדים"

ציפור קק"ל ביער קק"ל (צילום: אליעזר ויסהוף/ ויקימדיה)
ציפור קק"ל ביער קק"ל (צילום: אליעזר ויסהוף/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ברקע המתיחות המתמשכת עם משרד האוצר, נחתם בשבוע שעבר הסכם הקיבוצי חדש לעובדי הקרן הקיימת לישראל. במעמד החתימה על ההסכם נכחו גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בן דוד ויו"ר קק"ל דני עטר.

ההסכם החדש קובע פנסיה מינימלית בסך 6,000 שקלים לעובדים שצברו ותק של 30 שנים בארגון. מלבד זאת, כולל ההסכם מעבר של עובדים המועסקים דרך חוזים אישיים למסגרת ההסכם הקיבוצי ותיקון עיוותי דרגות דרגות שונים, קליטת עשרים עובדי קבלן להעסקה ישירה, נציגות ועד העובדים בוועדות מכרזים, הסדר ללימודי טכנאים הנדסאים לכלל העובדים, והסדרי פרישה מרצון בתנאים מיטיבים לעובדים שיבחרו בכך. סעיפים נוספים, הכלולים בהסכם, נוגעים לביטחונם התעסוקתי של העובדים ושמירה על תנאיהם גם בתהליכי שינוי ארגוני.

"בסוף יחסי העבודה זה עניין של קשרים" אמר ניסנקורן במעמד החתימה, "יש תכונה מאוד חיובית גם לדני (עטר, יו"ר קק"ל – נ.צ.כ) וגם לישראל (גולדשטיין, יו"ר ועד העובדים – נ.צ.כ) שהם יודעים להחליט החלטות. הדבר השני זה לקבל גם החלטות נכונות, ופה הנושא של דאגה לפנסיה המינימלית שהיה בלב הדיונים של קק"ל בשנתיים האחרונות – זה כיוון נכון של עזרה לחלשים. אתם תורמים והולכים עם ההנהלה להתייעלות ושיפור הקק"ל. פריון ביחד עם דאגה לעובדים ולחלשים, זה בעצם המסר הפשוט, וזה מה שישראל ודני עושים פה".

יו"ר ועד עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין, כתב בדף הפייסבוק כי "צמצמנו פער אדיר ואני חייב לציין שאנו רק בתחילת דרכנו – אנו נמשיך בעשייה לשיפור וצמצום הפערים ובמקביל נחזק את כולם וכל זאת מפני שלעובדי קק"ל מגיע את הטוב ביותר".

על הסכסוך בין המדינה לארגון, כתב גולדשטיין כי  "היה ראוי שממשלת ישראל תפסיק לרדוף את המוסד הציוני הביצועי שכל שקל שנכנס אליו יוצא חזרה למען פיתוח המדינה, למען חינוך הדורות הבאים ולמען יהדות התפוצות. ממשלה ימנית שחובתה לדאוג להמשך קיומה של הקרן הקיימת לישראל עושה ככל יכולתה בשליחותו של פקיד בכיר באוצר שכל מטרתו היא לפגוע ולחסל את הציונות האמיתית. אני מכאן פונה לשר האוצר – שב עם נציגי קק"ל אתה בעצמך ונגיע יחד להבנות! אנו לא ניתן לפגיעה בקק"ל!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!