דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דבר ראשון

הודעה לקוראינו / שי ניב מונה לעורך הראשי של 'דבר ראשון'

ניב, עד לאחרונה עיתונאי בכיר ב"גלובס", יחזק את המותג ההיסטורי שהושק מחדש לפני כשנה וחצי: "נרגש מאוד להוביל חבורת אנשים מקצועיים וערכיים, שמאתגרים כל יום מחדש את התפיסות הכלכליות והחברתיות במשק הישראלי"

שי ניב (צילום: תמר מצפי)
שי ניב (צילום: תמר מצפי)

שי ניב מונה לעורך הראשי של אתר "דבר ראשון", וייכנס לתפקידו היום (שני). ניב, עד לאחרונה עיתונאי בכיר ב"גלובס", יחזק את המותג ההיסטורי שהושק מחדש בגרסה דיגיטלית לפני כשנה וחצי, לצד המנכ"ל גיל פלוטקין. יניב כרמל, העורך הראשי של האתר מיום עלייתו לרשת ביוני 2016, יישאר במערכת כעורך ופרשן. מינויו של ניב אושר בדירקטוריון "דבר ראשון", בראשות היו"ר משה הבא.

ניב (37) מילא שורה של תפקידים ב"גלובס" ובהם כתב לענייני עבודה ובריאות, פרשן פוליטי, בעל טור וראש מחלקת תחקירים. ניב קיבל מהדירקטוריון מנדט להוביל מספר מהלכים לחיזוק הבידול הכלכלי-חברתי של אתר החדשות ולהגברת ההשפעה שלו בשוק התקשורת ובציבור בכלל. במקביל, המערכת צפויה לעבור בימים הקרובים למשרדים חדשים ברחוב שוקן בת"א, לא רחוק מבית "הארץ". בהודעת העזיבה שלו מ"גלובס" כתב לאחרונה: "כן, הייתה לי אג'נדה. דווקא בעיתון כלכלי היא הייתה חשובה לי. להאיר בפנס על תופעת עובדי הקבלן, לשקף את האינטרסים שפוגעים ברפואה הציבורית (זה אף פעם לא היה רק מחסור בכסף), להצביע על השיטות של מעסיקים לשבור התאגדויות עובדים ולחשוף את דרכי הפעולה של תעשיית הלובינג בתפר הדק שבין הון לשלטון. השתדלתי גם לא להיות אוטומטי: לא כל הפרטה גרועה, לא כל קפיטליזם חזירי, לא כל איש שמאל הוא דמוקרט גדול. עיתונות בלי אג'נדה היא עיתונות משעממת, אבל גרועה יותר היא עיתונות בתחפושת – כזו שמפגינה אובייקטיביות מזויפת, נעדרת שקיפות והוגנות".

העיתון "דבר" הוקם בשנת 1925 על ידי חברת העובדים של ההסתדרות הכללית ועורכו הראשון היה ברל כצנלסון. בשנת 1996 ירד לדפוס הגיליון האחרון תחת המותג "דבר ראשון" ובהנהגתו של העורך הראשי דאז רון בן ישי. ביוני 2016 הושק העיתון מחדש, כעיתון אינטרנטי, תחת המותג ׳דבר ראשון׳, בעריכתו של יניב כרמל. כיום מופעל האתר ע"י חברה פרטית בבעלות ההסתדרות. האתר מופץ באמצעות מהדורה יומית הנשלחת בדואר אלקטרוני לכ-150 אלף מנויים, עמוד פייסבוק ויישומון (אפליקציה) לאנדרואיד ולאייפון.

ניב מסר: "אני מודה על האמון שניתן בי, ונרגש מאוד להוביל חבורת אנשים מקצועיים וערכיים כל כך שמאתגרים כל יום מחדש את התפיסות הכלכליות והחברתיות במשק הישראלי, ומעניקים במה ראויה גם לתרבות ושאר רוח. זו זכות גדולה להיות במקום שבו חתמו את שמם נתן אלתרמן, לאה גולדברג, ש"י עגנון, זלמן שזר, חנה זמר וגדולים אחרים". ניב הביע את הערכתו הרבה לעורך הנוכחי יניב כרמל, שלדבריו הצליח להעמיד בתקופה קצרה מוצר עיתונאי מוצלח ומרשים.

גיל פלוטקין, מנכ"ל דבר ראשון, בירך את העורך החדש: ״יחד עם שי ניב, ׳דבר ראשון׳ ימשיך להיות פה לציבור העובדים בישראל ולהשמיע את קולם של המוחלשים והמוחלשות ביתר שאת. אנחנו מחויבים להילחם בכל עוולה חברתית, ובעקבות ההישגים שלנו מאז השקתנו המחודשת, אני משוכנע שנמשיך ונשנה את השיח החברתי בישראל, ונזכיר לכולם שהעם דורש צדק חברתי״.

בהודעה שמסר מוקדם יותר ציין העורך היוצא יניב כרמל: "אני גאה, בצורה שקשה להביע במילים, בכל אשר חברי הצוות ואני השגנו יחד, ובדרך שהלכנו בה. מעל לכל ניצבת העובדה שמה שנראה היה עד לפני כשנתיים כבלתי אפשרי הוא כיום מציאות חיה – 'דבר ראשון' הוא עיתון חי, בועט, משפיע ומשמעותי. אני בטוח שעוד נכונו ל'דבר ראשון' עלילות רבות בתקשורת ובחברה הישראלית, ומתכוון לסייע לעורך הראשי הנכנס בהגשמת ייעודו".

מחר, ב-1 בינואר 2018, אסיים את תפקידי כעורך הראשי של 'דבר ראשון', תפקיד בו שימשתי ב-20 החודשים האחרונים. הייתה זו לי…

Posted by Yaniv Carmel on Sunday, December 31, 2017

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!