דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא ובטחון

צבא וביטחון / מפגשים בדרום אפריקה וגיוס מחבלים: שב"כ סיכל התארגנות איראנית ביו"ש

תושב חברון מואשם שפעל עבור המודיעין האיראני בגיוס מחבלים והקמת בסיס איסוף מודיעין | הוא גויס ע"י קרוב משפחתו המתגורר בדרום אפריקה, ונפגש מספר פעמים עם גורמים מטהראן | נתניהו: "איראן פועלת לארגן פעולות טרור בתוך שטחה של מדינת ישראל"

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
שי ניר

שירות הביטחון הכללי וצה"ל חשפו וסיכלו תשתית טרור שפעלה מטעם המודיעין האיראני בשטחי יהודה ושומרון. התשתית גויסה ומומנה ע"י פעיל במודיעין האיראני המתגורר בדרום אפריקה. בימים האחרונים הוגשו שלושה כתבי אישום כנגד שלושה פעילים בהתארגנות. בהודעת שב"כ בנושא "הפעילות שנחשפה ממחישה את המעורבות האיראנית בהנעת טרור נגד ישראל וכן חושפת את הזרועות הנשלחות ע"י איראן למדינות שונות בעולם, לצורך קידום פעילות עוינת כנגד ישראל."

בהודעת השב"כ נמסר כי הפעיל המרכזי שנעצר הוא מחמד מחארמה, בן 29, תושב חברון וסטודנט להנדסת מחשבים. מחארמה גויס לפעילות במסגרת המודיעין האיראני ע"י קרוב משפחתו בכר מחארמה, במוצאו מאזור חברון, שמתגורר בשנים האחרונות בדרום אפריקה.

רה"מ בנימין נתניהו אמר בעקבות חשיפת ההתארגנות כי "זו לא הפעם הראשונה, הם מנסים בדרכים שונות שם ובתחומים אחרים לפגוע במדינת ישראל. אני שמח שהשב"כ וזרועות הביטחון שלנו מצליחים לסכל אותם". נתניהו הוסיף כי "אני מבקש להביא לתשומת לבכם שאיראן פועלת באופן חבלני וטרוריסטי נגד מדינת ישראל, לא רק על ידי סיוע לתנועות טרור כמו חמאס וחיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי, אלא גם בניסיון לארגן פעולות טרור בתוך שטחה של מדינת ישראל ונגד אזרחי ישראל".

במסגרת החקירה בשב"כ התברר כי המודיעין האיראני השתמש בדרום אפריקה כזירה משמעותית לטובת איתור, גיוס והפעלה של סוכנים מול ישראל ואיו"ש. בכר מחארמה פעל מטעם גורמים במודיעין האיראני, והשקיע מאמצים רבים בגיוס פעילים משטחי איו"ש וישראל לשם ביצוע משימות ריגול וטרור עבור האיראנים. בין השאר הוא ניצל את נסיעתו של מחמד מחארמה לדרום אפריקה בשנת 2015, וגייס אותו לפעילות מטעם האיראנים. בכר אף הפגיש את מחמד מספר פעמים, עם גורמים איראנים, שחלקם הגיעו מטהראן על מנת לפגוש בו.

על מחמד מחארמה הוטלו מגוון משימות לצורך קידום טרור נגד יעדים ישראלים: גיוס מחבל מתאבד, ובהמשך גיוס חולייה לטובת פיגועי ירי, הצעה לעבור קורס הדרכה בחומרי נפץ ואמצעי לחימה, פתיחת חנות מחשבים באזור חברון, צילום החנות והעברת התמונות לבכר ולאיראנים. בשב"כ העריכו כי מטרתם של האיראנים בפעילות זו היתה להקים בסיס איסוף מודיעין בחברון, גיוס אזרח ערבי ישראלי אשר יוכל לצלם בתוך שטח ישראל, העברת כרטיסי סים וכסף ישראלים לאיראניים, ככל הנראה לשם ביצוע פעילות מבצעית בישראל.

מחמד מחרמה (משמאל) המואשם בהקמת תשתית טרור ביו"ש עבור איראן, וקרוב משפחתו בכר מחרמה (מימין) שגייס אותו לשירות האיראנים (צילום: תקשורת שב"כ)
מחמד מחרמה (משמאל) המואשם בהקמת תשתית טרור ביו"ש עבור איראן, וקרוב משפחתו בכר מחרמה (מימין) שגייס אותו לשירות האיראנים (צילום: תקשורת שב"כ)

בהמשך למשימות שקיבל, גייס מחמד מחארמה 2 פעילים מחברון, לטובת הקמת חוליית טרור את נור מחארמה ודיאא' סרחאנה, בני 22 מחברון. מחקירת השניים בשב"כ עלה כי הסכימו, יחד עם מחמד מחארמה, לפעול בחוליית טרור תחת הכוונה איראנית. מוחמד קיבל תמורת פעילותו עבור האיראנים, בתיווך בכר, סכום של 8,000 דולר. בנוסף לכלל המידע שעלה בחקירה,  התברר כי מחארמה התבקש לפעול לגיוסם של תושבי ישראל לרבות עיתונאים, וזאת נוכח נגישותם של האחרונים למקומות שונים בישראל, בדגש על מקומות רשמיים.

בימים האחרונים הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום כנגד מחמד מחראמה המייחס לו עבירות של מגע עם ארגון עוין מחוץ לאיזור, קבלת כספי אויב וניסיון לחברות בהתאחדות בלתי מותרת. כן הוגש כתב אישום כנגד נור מחראמה המייחס לו עבירה של קשירת קשר לחברות בהתאחדות בלתי מותרת וכנגד דיאא סראחנה המייחס לו עבירה של ניסיון לחברות בהתאחדות בלתי מותרת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!