דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סקוטלנד: אוהדי כדורגל השליכו עיניים מפלסטיק לעבר שחקן שאיבד את עינו

דין שילס, שחקן קבוצת דנפרמלין מהליגה השנייה מסקוטלנד, איבד את ראייתו בעין ימין כשהיה בן 8, זה לא הפריע לו לככב במדי נבחרת צפון אירלנד ובליגה הסקוטית | אבל גם הוא לא היה מוכן למפגן המבחיל של אוהדי היריבה פאלקירק במשחק השבוע

דין שילס (Lorraine O'Sullivan/INPHO/REX/Shutterstock)
דין שילס (Lorraine O'Sullivan/INPHO/REX/Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הקשר ההתקפי דין שילס גדל במחלקת הנוער של ארסנל, אך לא קיבל מעולם הזדמנות להוכיח את עצמו בקבוצה של ארסן ונגר. כאשר סיים את גיל הנוער עבר הקשר הכישרוני לקבוצת היברניאן בליגה הסקוטית הבכירה, שם  מצא לעצמו בית ופרץ לתודעה של הכדורגל הבריטי עם חמש שנים נהדרות במדי הקבוצה, בהן הפך לשחקן הרכב וקיבל זימון לנבחרת צפון אירלנד.

עד כאן סיפורו של שילס נשמע כמו סיפורם של שחקנים רבים בממלכה הבריטית, אולם סיפר חייו די ייחודי – כאשר היה בן שמונה  נקלע לתאונה ביתית ואיבד את הראייה בעינו הימנית. למרות זאת, ההגבלה הגופנית לא מנעה ממנו להמשיך להתקדם ולהתפתח כשחקן כדורגל. במהלך עונת 2006 עבר שילס ניתוח מיוחד שהסיר את עינו הימנית, אך הדבר  לא הפריע לו להפוך לשחקן כדורגל בינלאומי שהופיע ב-14 משחקי נבחרת צפון אירלנד וזכה בקריירה נאה למדי בקבוצות הליגה הסקוטית – היברניאן, קילמרנוק וגלאזגו רנג'יירס.

בעונה האחרונה הצטרף הקשר בן ה-32 לקבוצת דנפרמלין מליגת המשנה בסקוטלנד, עד כה שיחק בהרכב הקבוצה ונחשב לאחד השחקנים היציבים בה. בשל בעובדה שמהירותו וכושרו ירדו עם השנים, שילס משחק כיום קצת יותר מאחור, בתפקיד הקשר המרכזי שמכתיב את קצב המשחק ומחבר בין ההתקפה להגנה של הקבוצה.

בנובמבר 2017 נפגשה קבוצתו של שילס דנפרמלין עם קבוצת פאלקירק בשמינית הגמר של גביע האתגר הסקוטי, המקביל לגביע הטוטו בישראל. במהלך המשחק, כחלק מלהט ההתמודדות, בחרו שני שחקני פאלקירק קווין אוהארה בן ה-19 וחברו לקבוצה ג'ון מקי בן ה-25 להקניט ולצחוק על שילס ועינו החסרה. בעקבות ההצקות הקשות בדקה ה-96 שילס איבד את סבלנותו וביצע אווירה קשה על אוהארה, עליה ספג כרטיס אדום והורחק מהמשחק.

לאחר המשחק, שני שחקני פאלקירק הואשמו על-ידי התאחדות הכדורגל הסקוטית ב"התנהגות בלתי הולמת" וספגו עונשי השעיה ארוכים. קווין אוהארה ספג הרחקה משמונה משחקים ואילו ג'ון מקי קיבל הרחקה מארבעה משחקים.

ביום שלישי האחרון שוב נפגשו שתי הקבוצות, הפעם דנפרמלין אירחה את פאלקריק במסגרת המחזור ה-20 בליגת המשנה הסקוטית. המשחק שהפך למותח בעקבות ההרחקה הממושכת של שני שחקני פאלקריק, ירד לפסים אישיים בתצוגה מגעילה ופוגענית במיוחד של אוהדי פאלקריק שבחרו להגיע למשחק עם עיניים מפלסטיק ולזרוק אותם על כר הדשא במהלך המשחק, כניסיון התגרות שפל ומשפיל בשילס.

שילס בחר להתעלם מההתגרות המכוערת של אוהדי הקבוצה היריבה ועזר לקבוצתו להשיג ניצחון חשוב 2:0. לאחר המשחק יצא מועדון פאלקריק בהודעת התנצלות שפורסמה באתר הקבוצה על האופן הבלתי מקובל שאוהדיו בחרו להתנהג ובה נכתב: "מועדון פאלקריק מתנצל ללא סייג על ההתנהגות המתועבת של קומץ של אינבידואלים. המועדון מגנה בלב שלם את ההטרדה שהופגנה כלפי דין שילס ואנו נעבוד ביחד עם דנפרמלין כדי לזהות את האחראים על כך. הטרדת אנשים בעלי מוגבלויות היא דבר בלתי מקובל והעובדה שזה נעשה במסגרת אירוע ספורט עם אופי של יריבות ספורטיבית איננה תירוץ. אנחנו נטפל בכל מי שיזוהה מהאירוע היום ונדאג שזה לא יקרה שוב".  בסיום המשחק, שילס קיבל מחמאות ממאמנו על כך שלמרות התנהגות האוהדים, הראה איפוק ולא נגרר לפרובוקציה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!