דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / היכל קבוצת סקרמנטו קינגס מהנ.ב.א נבחר לאצטדיון הספורט הכי ידידותי לסביבה

100% מהחשמל הנדרש ל-'גולדן ואן סנטר' שנחנך בשנת 2016 בעיר סקרמנטו שבקליפורינה ומשמש את ה'קינגס', מיוצר מאנרגיה סולרית | 90% מהמזון שלא נקנה ונשאר עם סיום משחקים (13 אלף ק"ג) מחולק בחינם ברחבי העיר

Golden 1 Center (Cassiohabib / Shutterstock.com)
Golden 1 Center (Cassiohabib / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היכל הכדורסל של סקרמנטו קינגס מה-נ.ב.א. זכה בפרס הקיימות היוקרתי של ארגון Green Project Management כאשר נבחר כאצטדיון הספורט הירוק והטכנולוגי המתקדם ביותר בעולם לשנת 2017. היכל הספורט הרב תכליתי נפתח באופן חגיגי בשנת 2016 לאחר שהושקעו בבנייתו 558 מיליון דולר ומכיל היום 17,600 מקומות ישיבה.

ארגון Green Project Management שעובד באופן צמוד עם האו"ם על קידום נושא הקיימות בכל התחומים, בחרו להעניק את פרס פרויקט השנה למגרש 'גולדן ואן סנטר' ולקבוצת סקרמנטו קינגס כאות הערכה לזיהוי המאמצים של המועדון בתחום הקיימות ושינויי האקלים.

ההיכל והנהלת קבוצת סקרמנטו מציגים תפיסה מתקדמת שמציגה את העתיד הרצוי של מודל עסקי בעולם הספורט ומקדמת את רעיונות הקיימות והמחזור, מה שמוכיח שקדמה טכנולוגיות יכולה להיות גם ירוקה ונקייה. הכל מסתכם בסופו של דבר בתפיסת עולם ובמשאבים שמוכנים להקדיש לכך. ויווק רנדיב יו"ר סקרמנטו קינגס הוציא הודעה רשמית בעקבות קבלת הפרס בה אמר "אנחנו נרגשים לקבל את הפרס הבינלאומי הזה. אנחנו מאמינים שלעסקים יש אחריות לשמש כסוכני שינוי ואנו גאים בכך ש'גולדן ואן סנטר' הוכר כמודל של קיימות".

בהיכל שממוקם בעיר סקרמנטו בירת קליפורניה ובו שיחק גם עמרי כספי, יש מספר אלמנטים מרשימים של קיימות אשר מקדמים כלכלה מעגלית ומודל עסקי של אנרגיה נקייה. דרך רשת עירונית חכמה, ההיכל משתמש באך ורק באנרגיה סולרית ליצירת החשמל לו הוא זקוק, כאשר גם שימוש המים הינו מופחת, אפילו פחות ב-45% מהנדרש לפי החוקים הקפדנים של קליפורניה.

בנוסף, נעשה בהיכל שימוש ממוחזר ב-99% מהפסולת שנשארה אחרי שהבניה הושלמה. באופן כללי, השימוש מחדש מנחה באופן מעורר התפעלות את ניהול אחזקת ההיכל, כאשר גם 90% מהמזון שהם 13 אלף ק"ג שנשאר בסיום המשחקים והאירועים שמתקיימים בהיכל נשלחים ומפוזרים ע"י בנק המזון המקומי כתרומה בטווח של 150 מייל מההיכל ובכך נמנע בזבוז מזון אדיר. באופן מרשים הם מצליחים למחזר 50% מהפסולת שנשארת בהיכל, כולל שלושת אלפי גאלונים של ביו-דיזל שהופק משמני בישול שמוחזרו בתחומי ההיכל השנה.

למרות שהמודל העסקי והתנהלות הכלכלית והמקצועית של סקרמנטו קינגס נחשבת לאחת המבולבלות והלא עקביות שיש בליגת הנ.ב.א, דווקא מהצד הערכי יש הרבה מה למנהלי קבוצות הנ.ב.א והספורט האמריקאי והעולמי ללמוד מהם כדי לקיים מגרשי ואירועי ספורט פחות מזהמים ומבזבזי אנרגיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!