דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים

פרסום ראשון / מאבק השוטרים: השר לביטחון פנים טוען כי פקידי האוצר שוב מושכים זמן

זאת, לדבריו, כדי לעכב את תשלום תוספת השכר לשוטרים והסוהרים. במכתב ששלח בשבוע שעבר לשר האוצר משה כחלון, אשר הגיע לידי "דבר ראשון", דרש ארדן את התערבותו

השר גלעד ארדן והשר משה כחלון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
השר גלעד ארדן והשר משה כחלון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאבקם של השוטרים והסוהרים נגד המדינה בדרישה לקבל את תוספת השכר שמגיעה להם על פי חוק ועל פי פסיקה של בית הדין האזורי לעבודה, מקבל כעת רוח גבית מהשר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד). האחרון שיגר בשבוע שעבר מכתב לשר האוצר משה כחלון, אשר הגיע לידי "דבר ראשון", בו דרש את התערבותו ביישום תוספת השכר.

ב-25 בדצמבר אמורה הייתה המדינה להגיש את סיכומיה לבית הדין הארצי לעבודה, במסגרת הערעור שהגישה כנגד החלטת בית הדין האזורי שפסק כי עליה לשלם לשוטרים ולסוהרים תוספת שניתנה לחיילי הקבע בשם 'תוספת היעדר ביטחון תעסוקתי'. בית הדין האזורי אף פסק כי התוספת תחול רטרואקטיבית מאז שנת 2006. אלא שערב הדיון בבית הדין ביקשה המדינה דחייה נוספת בהגשת הסיכומים בטענה כי צפוי להתקיים דיון בנושא בלשכת הממונה על השכר.

"לצערי הרב, לא ניתן להתעלם מהתחושה שזימון הפגישה נועד אך ורק לשמש אמתלה לבקשת דחיית דיון מבית הדין הארצי לעבודה, בהליכים המתנהלים בנושא. אני שב ומבהיר כי פקידי האוצר ממשיכים לתחושתי 'למשוך זמן' באופן מכוון בנושא זה"

כעת טוען השר ארדן במכתבו כי כבר טרם הדיון פנה משרדו למשרד האוצר בבקשה לקבל מראש מצע לדיון והצעה ברורה מטעם האוצר לאופן החלת התוספת במשטרה ובשב"ס – אולם לא נענה. במקום זאת, נשאלו לדבריו נציגי המשרד בפתח הדיון להציג דווקא הם את תכניותיהם בתחום השכר לחמש השנים הקרובות. בהמשך הישיבה, סירב האוצר להציג כל הצעה שהיא בנושא תשלום התוספת, והחוב שהצטבר כלפי השוטרים והסוהרים, המגיע על פי ההערכות לכשבעה מיליארד שקלים.

"לצערי הרב, לא ניתן להתעלם מהתחושה שזימון הפגישה נועד אך ורק לשמש אמתלה לבקשת דחיית דיון מבית הדין הארצי לעבודה, בהליכים המתנהלים בנושא. בהתאם" כתב ארדן, "אני שב ומבהיר כי פקידי האוצר ממשיכים לתחושתי 'למשוך זמן' באופן מכוון בנושא זה".

מכתבו של השר גלעד ארדן לשר משה כחלון בנושא תוספת השכר לשוטרים ולסוהרים
מכתבו של השר גלעד ארדן לשר משה כחלון בנושא תוספת השכר לשוטרים ולסוהרים

כמו כן הבהיר ארדן במכתבו כי "מנגנון ההצמדה של שכר השוטרים והסוהרים לשכר משרתי הקבע הוא המנגנון שיש לפעול לפיו, ואין שום כוונה לדון על עיקרון זה. סוגיות אחרות הנוגעות לצרכי הארגונים בתחום השכר, כפי שהתבקשו נציגי המשרד להציג בדיון בשבוע שעבר, אמורות להיות נדונות בנפרד וללא קשר לצורך בתחילת תשלום תוספת השכר הנדונה".

"לאור ההתנהלות לכל אורך הדרך כמפורט לעיל", סיכם ארדן, "וכיוון שאני יודע עד כמה השוטרים והסוהרים יקרים ללבך, אני מבקש שוב שתיכנס באופן אישי לסוגיה חשובה זו, על מנת להביא את הנושא לסיום באופן מכובד וראוי".

ההפגנת פורום משפחות השוטרים והסוהרים 19 בדצמבר (צילום: לפורום משפחות השוטרים והסוהרים)
ההפגנת פורום משפחות השוטרים והסוהרים 19 בדצמבר (צילום: לפורום משפחות השוטרים והסוהרים)

לפני כשבועיים התקיים דיון שזימן הממונה על השכר עם נציגי המשרד לביטחון פנים, המשטרה והשב"ס תחת הכותרת 'תוספת היעדר ביטחון תעסוקתי' – תוספת המשולמת מאז שנת 2006 לחיילי הקבע – מבלי שתשולם לשוטרים ולסוהרים. תוספת זו עומדת במוקד תביעה משפטית בבית הדין האזורי לעבודה אשר קבע כי יש לשלמה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!