דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך נוסף / על רקע טענה לצעדים חד צדדיים: גובר המתח בין העובדים להנהלה בנמל

בית הדין לעבודה הורה להסתדרות להגיב עד מחר לעתירה של נמל אשדוד כנגד הסירוב לכאורה של עובדי התפעול והמנהל ליישם הסכם הקשור בשיטות העמסה | בהסתדרות מאשימים את ההנהלה בהפיכת הסכם זמני לקבוע

נמל אשדוד (צילום: דבר)
נמל אשדוד (צילום: דבר)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת נמל אשדוד, באמצעות עו"ד יעקב מלישקביץ', ביקשה אתמול (שלישי) מבית הדין האזורי לעבודה להכריז על התנהלות עובדי נמל אשדוד כ"שביתה שלא כדין" וכן לתת צווים המורים לעובדים ליישם את כל ההסכמים החתומים כולל הוראה להסתדרות לרסן את ועד עובדי התפעול בנמל. לטענת ההנהלה, בקרב עובדי התפעול נבחר ועד חדש המסרב ליישם את ההסכם עליו חתם הוועד הקודם, המסדיר תמורות בגין שינוי סדרי העבודה בנמל. ההסכם הינו פיילוט של 4.5 חודשים שבהנהלה מעוניינים להעניק לו תוקף קבוע, אם יתקבל אישור הממונה על השכר באוצר לתמורות המובטחות לעובדים בגינו. בסיס ההסכם כולל, בין השאר, ייעול של העבודה באמצעות העמסת מכולות ריקות לגובה כאשר פירות ההתייעלות אמורים להתחלק בין העובדים לנמל.

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע יוסף יוספי לא קיבל את בקשת ההנהלה, והורה להסתדרות להשיב תוך יומיים לטענות שבעתירה. בשיחה עם 'דבר ראשון' הסביר אבי אדרי, ראש ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, כי "מדובר בהסכם פיילוט, שאנו מוכנים ליישם אותו כפי שהוא כתוב. הרי מה המטרה של פיילוט? לראות איך ההסכם עובד בשטח ולבחון אותו. בהנהלה רוצים להפוך אותו להסכם קבוע לא מוגבל בזמן ולזה אנחנו מתנגדים".

סכסוך על גבי סכסוך

אדרי הוסיף כי היום ככל הנראה יעודכן השופט יוספי לגבי סכסוך עבודה נוסף הנוגע לתנאים בהם ייקלטו עובדים חדשים במחלקת התפעול. בהנהלה מצביעים על חוסר משמעותי בעובדי תפעול בגין פרישת עובדים ותיקים בשנתיים האחרונות, לצד המשך הצמיחה בפעילות הנמל. בהסתדרות מסבירים כי קליטה זו צפויה להיות קצרה במיוחד, זאת משום שבעוד שנתיים צפוי להיפתח באשדוד הרציף הפרטי, "נמל היובל", אשר יתחרה בנמל אשדוד ויקבל חלק מפעילות הפריקה והשליחה של המכולות, תחום המהווה כ-50% מתפוקת הנמל. נמל היובל ייהנה מאזור עגינה עמוק יותר וממנופים חדשים ואוטומטיים, שלכאורה מעניקים לו יתרון תחרותי משמעותי מול הנמל הוותיק. לכן, בהסתדרות דורשים כי קליטה של עובדים חדשים לא תוליך אותם שולל לגבי האופן התעסוקתי המוצע להם ובמקביל לא תפגע בשכרם של העובדים הקיימים.

בהנהלה האשימו את ההסתדרות בהתנגדות לקליטת עובדים חדשים, ועוד במכרז מיוחד לקליטת אוכלוסיות מוחלשות, בעיקר בני העדה האתיופית. אדרי מסביר כי המצב למעשה הפוך: "במצב נורמלי לכל עובד יש אפשרות להיקלט. במשך 4 שנים הוא עובד ארעי ואם הוא עובד טוב, הוא נקלט כעובד קבוע. כאן מכניסים העסקה זמנית לנמל ולזה אנחנו לא מוכנים. אנחנו כבר הכרזנו סכסוך עבודה בנושא, ואנחנו נדרוש גם את זכות השביתה אם לא יהיו נגיע להסכמות". עוד אמר אדרי, כי הציע להנהלת הנמל חלופות לקליטת העובדים הנוכחית, אך זו סירבה לקבלן וההסתדרות לא תשלים דווקא עם קליטת עובדים מאוכלוסיות מוחלשות למעמד הכי פגיע בנמל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!