דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

הפיטורים ב-ECI / צפו: סרטון המתעד את אלימות המאבטחים ששכרה הנהלת ECI

לדברי יו"ר ועד העובדים אופיר לוי, המאבטחים ששכרה הנהלת החברה שבבעלות המיליארדר שאול שני - "יצאו מפרופורציות והתנפלו על אדם שעמד בכלל בצד". לדבריו, "אחד המאבטחים קפץ עליו, טלטל אותו לרצפה ורכן מעליו"

אלימות בהפגנת עובדי ECI באתר החברה המרכזי בפתח תקווה (צילום: ועד העובדים)
אלימות בהפגנת עובדי ECI באתר החברה המרכזי בפתח תקווה (צילום: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי ECI השובתים נתקלו אתמול (שלישי) באלימות מצד מאבטחים שנשכרו על ידי החברה באתר המרכזי בפתח תקווה. בסרטון שהגיע לידי 'דבר ראשון' נראה העימות בין המאבטחים ועובדי החברה שבבעלות המיליארדר שאול שני, כשיו"ר ועד העובדים אופיר לוי זועק כלפיהם – "די! תעצרו! חבר'ה, זו החברה שלנו ואף אחד לא ירים פה יד!".

"עמדנו בשרשרת אנושית בכניסות. היה מספר מצומצם של עובדים שלא רצו לשבות ופינינו להם את הדרך – נתנו להם להכנס. היתה שם מישהי מהמחלקה המשפטית שהתחילה לעשות פרובוקציות, והבריונים שהם הביאו שהיו מאחורי העובדים השובתים התחילו לדחוף אותם. זה איבד שליטה והמאבטחים האלה שרק מחפשים טריגר, יצאו מפרופורציות והתנפלו על אדם שעמד בכלל בצד. אחד המאבטחים קפץ עליו, טלטל אותו לרצפה ורכן מעליו. מדובר באדם בן 50 שעבר צינתור לפני שבוע. הוא כמעט ואיבד את ההכרה, ופינינו אותו באמבולנס". הדברים ארעו בסביבות השעה 10:00 בבוקר.

באירוע נוסף מספר לוי, פגע אחד המנהלים באמצעות רכבו בעובד שניסה למנוע את כניסת הרכב לחניית המתחם. עובד אחר שצילם את האירוע הותקף על ידי מאבטח, שכופף את ידו וגרם לכך שהפלאפון שלו נפל ונשבר. גם עובד זה התפנה לבית חולים לאחר שנקע כתוצאה מהאלימות את אחת מאצבעותיו.

"אני מזועזע" אמר ל'דבר ראשון' יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי שהיה אף הוא במקום במטרה להביע סולידריות עם העובדים השובתים. "לפני חמש שנים אני נאלצתי להתמודד עם בריונים כשהחברה שאני עובד בה שכרה כדי להוציא אותי מהבניין בו אני עובד וכדי למנוע ממני להגיד את מה שאני חושב, להתאגד ולדאוג לעתיד שלי. אלה זמנים שאני מעדיף לשכוח ועכשיו הם חוזרים. עכשיו אני יותר חכם אז למדתי לעמוד מולם עם ידיים בכיסים שלא יגידו עליי שאני מרים ידיים. במקום לעמוד מולי – הרגשתי שדוחפים אותי, ומרביצים לי – ואני רוצה להגיד לך שהרגשתי פשוט מושפל עבור העובדים הללו ב-ECI שחלקם מבוגרים בגיל של ההורים שלי, שעובדים 30-25 שנה בחברה".

גם יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק הגיעה לתמוך בשביתת העובדים ומסרה לדבר ראשון: "אמרתי את זה כבר בשביתת ההזדהות עם עובדי טבע וגם היום לעובדים ב-ECI – סולידריות בין עובדים היא כבר כלל ידוע בפרטנר. היכן שיש מאבק נגד הנהלה מנותקת, אנחנו נהיה שם. עצוב היה לראות איך מתייחסים בברוטליות לעובדים שרק רוצים בהצלחת וטובת החברה – אבל אחרי שראיתי היום עד כמה עובדי ECI נחושים במאבקם, אני אופטימית ובטוחה שאף אחד לא יצליח לשבור אותם״.

חברת ECI בחרה שלא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!