דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

טרור / אב לשישה ילדים נרצח בפיגוע ירי בסמוך לחוות גלעד

רזיאל שבח (35), נורה למוות בשעה שנסע ברכבו בסמוך ליישוב, בו הוא מתגורר | לדבריו של יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, למרות בקשות חוזרות ונשנות לא הוצבו באזור מרכיבי ביטחון

זירת הפיגוע בסמוך לחוות גלעד שבשומרון בו נהרג הרב רזיאל שבח ז"ל. 9 בינואר 2018. צילום: דוברות זק״א
זירת הפיגוע בסמוך לחוות גלעד שבשומרון בו נהרג הרב רזיאל שבח ז"ל. 9 בינואר 2018. צילום: דוברות זק״א
שי ניר

בפיגוע ירי שארע אמש (שלישי) בכביש 60 בסמוך לחוות גלעד, נרצח רזיאל שבח (35), תושב חוות גלעד. שבח ששימש כרב ומוהל ומתנדב במד"א, הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר החשודים בביצוע הפיגוע.

בסביבות השעה 20:00 נפתחה אש על רכבו של שבח. ממד"א נמסר כי בשעה 20:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ירי לעבר רכב בציר 60 סמוך לחוות גלעד בשומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית חולים מאיר במצב קשה, שם לאחר מאמצי החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

הנרצח רזיאל שבח. צילום: "ישיבת רועה ישראל"
הנרצח רזיאל שבח. צילום: "ישיבת רועה ישראל"

"יצאתי עם אמבולנס מד"א מהיישוב קדומים הסמוך, הגעתי מהר למקום וראתי בצד הכביש סמוך למעקה הבטיחות רכב פרטי ועליו סימני ירי", אמר, חובש רפואת חרום במד"א אליישיב רייכנברג שהגיע לזירת הירי. לדבריו, "בכסא הנהג ישב גבר כבן 35 בהכרה מעורפלת עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. אזרחים שגרים ביישוב סמוך ושמעו את הירי הגיעו לסייע. בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע מהר למקום הענקנו לו טיפל רפואי והוא פונה לבית החולים כשמצבו קשה".

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ביצע הערכת מצב באזור הפיגוע בהשתתפות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב, ומפקד החטיבה המרחבית "שומרון", אלוף-משנה גלעד עמית.

בהערכת המצב הוחלט על שורת צעדים לאיתור המחבלים שביצעו את הפיגוע, בהם ביצוע בידוק מלא בכניסות וביציאות לעיר שכם ופריסת כוחות רבים ומחסומים באזור. כוחות נוספים הוקפצו לביצוע משימות במרחב.

זירת פיגוע הירי הקשה בכביש 60 סמוך לחוות גלעד (צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי).
זירת פיגוע הירי הקשה בכביש 60 סמוך לחוות גלעד (צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי).

"חבר טוב ואיש מעשה. אבדה בלתי נתפסת"

שבח למד ולימד בשנים האחרונות בישיבת 'רועה ישראל' ביישוב יצהר, ובמהלכן עבר את מבחני ההסמכה לרבנות לצד הכשרה כשוחט וכמוהל. "הרב רזיאל היה שילוב מיוחד של תלמיד חכם ועובד השם, שלמד תורה בהתמדה מתוך חיות ושמחה, והאיר פנים לכל הסובבים אותו", סיפר חברו יהושע גלברד, מנהל ישיבת 'רועה ישראל'. "בתקופת המבחנים לרבנות הוא נשאר לישון בישיבה במשך כל השבוע ולמד בהתמדה עד השעות הקטנות של הלילה. לצד לימוד התורה הוא היה חבר טוב ואיש מעשה שבאופן טבעי הלך להתנדב בהצלת חיים במסגרת מד"א וגם התנדב בחברא קדישא. האבידה הזו בלתי נתפסת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיגוע ואמר כי הוא "מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחתו של רזיאל שבח, שנרצח הלילה בידי מחבל שפל. כוחות הביטחון יעשו כל שניתן כדי להגיע לרוצח הנתעב ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

הערב קרה לנו הנורא מכל, אמר בתגובה לפיגוע הרצחני יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "רזיאל שבח נרצח ע"י השפלים באדם. אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון העומדים על משמרתם. תושבי השומרון ומדינת ישראל כולה אבלים על האבדה הגדולה הזו ומחבקים את המשפחה ואת הילדים היתומים". לדבריו של דגן, רזיאל נרצח בכביש שבו "למרות הבטחות חוזרות ונשנות – טרם הוצבו מצלמות בטחון שבאמצעותן כבר היו נתפסים הרוצחים הנתעבים". הוא הוסיף כי בסמוך לישוב חוות גלעד אין כל אמצעי בטחון, וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות של המועצה. "הפיגוע הנורא הזה צריך להיות תמרור אזהרה אדיר. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק לעצור מרכיבי בטחון משיקולים מדיניים או פוליטיים".

"הצטערתי מאד לשמוע על מותו של הפצוע בפיגוע בצומת חוות גלעד", כתב נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לפיגוע. "מדינת ישראל לא תיתן לטרור להרים את ראשו, ואני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון יביאו את האחראים לדין. לבנו, תפילותינו ומחשבותינו עם המשפחה האבלה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג הגיב גם הוא. "‏לצערנו, הטרור לא נח לרגע והפעם הקרבן הוא פרמדיק שהקדיש את חייו למען הזולת באשר הוא. ניאבק ונתמיד, נרדוף ונעניש, ננחם ונדאב, ביחד עם רעייתו וששת ילדיו ומשפחתו. יהי זכרו ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!