דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליה קדוש

מטפלים ומותקפים / תקיפה, חבלה ואיומים - הורשעו המעורבים בתקיפת המאבטחים באיכילוב

המורשעים הודו במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליהם בין 17-25 חודשי מאסר בפועל | כזכור, בספטמבר השנה הגיעה המורשעת לבית החולים איכלוב, וכשלא היתה מרוצה מהטיפול קראה לחמישה גברים כדי שיתקפו את העובדים במקום

צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט גורפינקל, הרשיע היום (ד') את ששת המעורבים בתקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב, שהתרחשה בספטמבר האחרון. ההרשעה הושגה דרך הסדרי טיעון, עליהם חתמו כל הנאשמים המעורבים באירוע.

ששת הנאשמים בפרשה הינם אליה קדוש (20) ובן זוגה דוד אמויאל (35), יחד עם אברהם יוספוב (29), חנן אלפסי (50), רוסלן מיסייב (29) ומור ביטון (23). כל הנאשמים מלבד קדוש הורשעו בחבלה חמורה ובתקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא. קדוש ואמויאל הורשעו באיומים, וקדוש הורשעה בנוסף לכך בריבוי עבירות של תקיפת שוטר ובתקיפה.

רופאים בבית חולים (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90)
רופאים בבית חולים (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90)

על פי הסדר הטיעון, העונשים שצפויים לנאשמים הם 25 חודשי מאסר בפועל לאמויאל, ובין 17-22 חודשי מאסר בפועל שצפויים ליתר הנאשמים. על כל אחד מחמשת הנאשמים ייגזרו בנוסף לכך גם עונשי מאסר על תנאי וקנסות. לגבי קדוש, התביעה תגביל את עצמה לעבודות שירות, במידה וקדוש תימצא מתאימה לכך. בנוסף, יפצו הנאשמים את הנפגעים בסכום של 120,000 ש"ח.

את התביעה מטעם הפרקליטות ייצגה עו"ד לבנת מלמד, ומהפרקליטות נמסר שהשיקולים להגעה להסדר טיעון היו הודאה של הנאשמים ולקיחת אחריות על מעשיהם; הסכמת נפגעי העבירה להסדר הטיעון; והעובדה כי חלק מהנאשמים הנם נעדרי עבר פלילי. הפרקליטות הוסיפה כי עמדתה היא שכל ארוע תקיפה, גם ללא נשק, ראוי להסתיים בעונש מאסר בפועל. 

עו"ד אושרי בן ישי, המייצג את אמויאל, אלפסי וביטון, מסר בתגובה להכרעת הדין כי "היום הוצג הסדר הטיעון בין המדינה לנאשמים הכולל בחובו עונשי מאסר ופיצוי למתלוננים. ההסדר הושג לאחר פגישות מרובות עם הפרקליטות בהן הוצגו המחדלים הראייתיים הקיימים בתיק עליהם הצבעתי עוד בהגשת כתב האישום. בסופו של יום הנאשמים הביעו חרטה והודו בכתב האישום המתוקן תוך קבלה של עונשים המאזנים נכונה את נסיבות המקרה".

עו"ד נס בן-נתן, המייצג את קדוש ואמויאל, אמר בדיון כי ההסדר מקובל על הנאשמים, שעשו הרבה על מנת לסיים את התיק. על קדוש, אמר בן-נתן כי "מה שמיוחס לה בכתב האישום קרה בנסיבות מאוד חריגות, זו לא אותה בחורה. אנחנו נציג מסמכים רפואיים לגביה". בתגובה להכרעת הדין מסר עו"ד בן-נתן כי "העונשים שהוטלו על הנאשמים הינם משמעותיים כולל פיצוי משמעותי. בעניין הגברת קדוש מדובר במי שנמצאת בהליך טיפולי ויש אינטרס ציבורי לאפשר לה להמשיך בו כפי שהוסכם על הצדדים".

"אני השטן שלך"

כזכור, אירוע התקיפה החמור של המאבטחים באיכילוב התרחש בספטמבר האחרון בשעות הלילה. הוא החל כאשר הגיעה אליה קדוש לבית החולים, מלווה ברוסלן מסייב. במהלך שהותה בחדר המיון, טענה קדוש שאינה מקבלת טיפול רפואי ראוי, והחלה לצעוק, לקלל ולנסות לחטוף טלפון מידה של האחות במיון.

כשאחד המאבטחים במקום מנע ממנה לעשות זאת, האשימה קדוש את מסייב בכך שאינו מחזיר למאבטח, והכריזה שאם אמויאל היה במקום, הוא היה "מפרק אותם". בהמשך הלילה הגיעו לבית החולים אמויאל ויתר הנאשמים. אמויאל איים על המאבטח בכניסה כשהוא צועק לעברו "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". החמישה נכנסו לחדר המיון, והחלו לתקוף את המאבטחים שנכחו במקום. הם הפילו מאבטח אחד לרצפה, בעטו בו, והמשיכו להכות את יתר המאבטחים. כשהם ניסו להימלט מהמקום, מאבטח אחר ניסה למנוע מהם להימלט ולהיכנס לרכב, ובתגובה, החמישה יצאו מהרכב ותקפו אותו, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו שוב ושוב באמצעות אגרופים בפניו, בראשו ובכל חלקי גופו.

בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי. כשהגיעו למקום שוטרים, עוכבה קדוש בשל חשד לקשר עם הנאשמים האחרים. היא ניסתה לצאת מהמקום, וכאשר שוטרת התקרבה אליה על מנת לאזוק אותה, תקפה אותה קדוש באמצעות אגרופים, נשיכות ושריטות בפניה של השוטרת, ואף ירקה עליה. בהמשך ניסתה קדוש לתקוף פיזית גם את השוטרים עד שנאזקה ברגליה.

עצרת הזדהות ומחאה כנגד אירועי האלימות, לאחר רצח האחות טובה קררו במרץ 2017. המרכז הרפואי 'וולפסון' בחולון (צילום: דוברות המרכז הרופאי וולפסון).
עצרת הזדהות ומחאה כנגד אירועי האלימות, לאחר רצח האחות טובה קררו במרץ 2017. המרכז הרפואי 'וולפסון' בחולון (צילום: דוברות המרכז הרופאי וולפסון).

כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים כחלק מהסדר הטיעון עליו חתמו, כלל גם שני אירועים בהם הייתה קדוש מעורבת לאחר התקיפה באיכילוב. הראשון הוא אירוע תקיפת נהג המונית, שהתרחש באוקטובר האחרון, על אירוע זה הורשעה באיומים. המקרה השני התרחש גם הוא באוקטובר, אז הואשמה קדוש בתקיפת שוטר שהוצב לשמור עליה כשהייתה מאושפזת בבית החולים אברבנאל.

אירוע תקיפת המאבטחים באיכילוב מצטרף לשורה ארוכה של מקרי אלימות המכוונים נגד צוותים רפואיים בבתי חולים ובמרפאות, אליהם אנו עדים בחודשים האחרונים. נקודת השיא הקשה של אירועים אלה, היא בשריפתה למוות של האחות טובה קררו ז"ל, בידי מטופל במרפאת כללית בחולון, במרץ האחרון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!