דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות כלפי נשים

בארץ / כתב אישום כנגד הגבר שדקר את אשתו למוות בסכין מטבח וניסה להתאבד

לפני שבועיים דקר למוות הגבר את אשתו בביתם שבפתח תקווה | הבן שניסה לסייע לאמו, נפצע אף הוא | הפרקליטות: הגבר הודה ברצח בפני אחיו ובפני חובש מד"א | ב-2017 נרצחו 20 נשים בישראל על רקע מגדרי

זירת הרצח בפתח-תקוה. אדם שדקר את אישתו ואת בנו. 21.12.17 (צילום: רוי אלימה / פלאש 90).
זירת הרצח בפתח-תקוה. אדם שדקר את אישתו ואת בנו. 21.12.17 (צילום: רוי אלימה / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש אתמול (חמישי) על ידי הפרקליטות, נגד גבר החשוד ברצח אשתו בפתח תקווה לפני כשבועיים. לנאשם (42) ולמנוחה (36) 6 ילדים, כשהבכור בהם (17), נפצע גם הוא על ידי אביו, כאשר ניסה להתערב בתקיפה ולמשוך את הסכין ששימשה לרצח, מידי אביו. עו"ד גיא עין צבי, המייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה כי: "כתב האישום הוגש היום. דחינו את הדיון על מנת ללמוד את חומר החקירה ולאחר מכן נגיב לכלל הטענות".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד קרן ענבר פישביין מהפרקליטות, הבעל האמין כי אשתו בוגדת בו, האישה הכחישה זאת פעם אחר פעם, אך דבר זה הוביל לויכוחים חוזרים ונשנים בין השניים. פחות משבועיים לפני הרצח, הגיעה המנוחה יחד עם בן זוגה לתחנת המשטרה הסמוכה לביתם, וביקשה שיערכו לה בדיקת פוליגרף – על מנת לשכנע את בעלה כי היא אכן אינה בוגדת בו. בשלב זה, חוקרי המשטרה הפנו את בני הזוג למחלקת הרווחה בעירייה, שם פגשה אותם עובדת סוציאלית המתארת כי הבעל תיאר בפניה כי הוא אכן חושד שאישתו בוגדת בו.

הפגנה נגד רצח נשים בת"א (צילום: יהל פרג')
הפגנה נגד רצח נשים בת"א (צילום: יהל פרג')

על פי כתב האישום, ביום הרצח, בשעה 8 בבוקר, עמדה האישה במטבח ביתה והכינה אוכל, כאשר היא משתמשת בסכין מטבח בעלת להב ארוך. באותו זמן, בן זוגה ישב בסלון הסמוך. תוך זמן קצר, התפתח בין השניים ויכוח, במהלכו חשה האישה מאוימת עד כדי כך שהתקשרה למשטרה על מנת להזעיק עזרה. בזמן שדיברה עם מוקדנית המשטרה בטלפון, תפס הבעל את סכין המטבח בה השתמשה, והחל לדקור אותה – כשהוא דוקר אותה 6 פעמים, במקומות שונים בגופה. מיד לאחר מכן, הבעל דקר את עצמו פעם אחת בבטן. האישה ניסתה לתפוס את הסכין מידיו של בעלה, אך לא הצליחה לעשות זאת, וכתוצאה מכך נחתכה מהסכין גם בכפות ידיה. בשלב זה, בנם בן ה-17 של הזוג, שישן עד שלב זה, התעורר כשמע את זעקותיה של אמו, רץ לסלון, וניסה גם הוא לחטוף את הסכין מאביו, שהמשיך לאחוז בו בחוזקה. הבן נאלץ לתפוס את הסכין בלהבו, ונפצע אף הוא בידיו.

בשלב זה, הסכין נפלה מידו של הבעל, ובנה של האישה הורה לה לברוח מהדירה, והיא הצליחה לצאת ולהתמוטט בחצר הבניין. עד מהרה, הבעל חזר לאחוז בסכין, הבן ביקש ממנו להעביר לו אותה, והצליח לקחת אותה מאביו בכוח ולהחביא אותה מפניו.

שלושת בני המשפחה פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, אך מותה של האישה נקבע כשעה וחצי לאחר התקיפה. הנאשם ובנו נותחו בבית החולים, ושוחררו ממנו לאחר 3 ימים. הבעל נעצר מיד לאחר מכן.

היום, הואשם הבעל ברצח ובחבלה חמורה בנסיבות מחמירות – בגין הפציעה שגרם לבנו. בנוסף, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה למעצר הנאשם עד תום תהליכים. בבקשה, מתארת הפרקליטות כי הנאשם כבר הודה בכך שרצח את אישתו. לפי הבקשה, כ-4 דקות לאחר הרצח, התקשר הבעל לאחיו והודה בפניו בכך שרצח את אישתו. עוד מפרטת הפרקליטות, כי הנאשם הודה ברצח גם בפי חובש מד"א שטיפל בו מיד לאחר הרצח. בנוסף לכך, הפרקליטות נעזרת בעדותו של הבן, שהיה עד לאירוע.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!